Wyciek danych w Urzędzie Miasta w Katowicach! Wiemy, czy Twoje wrażliwe dane są bezpieczne. Jak do tego doszło?

Robert Lewandowski
Robert Lewandowski
W urzędzie miasta w Katowicach doszło do wycieku danych
W urzędzie miasta w Katowicach doszło do wycieku danych UM Katowice
Do skandalicznej sytuacji związanej z ochroną danych osobowych doszło pod koniec lipca w Urzędzie Miasta w Katowicach. Chodzi o omyłkowe ujawnienie danych osobowych, które miało miejsce przy wysyłaniu Biuletynu informacyjnego mieszkańca Katowic. Ujawnionych zostało aż 577 adresów e-mail, należących do mieszkańców miasta. Jak to możliwe?

Wyciec danych w Urzędzie Miasta w Katowicach!

O sprawie jako pierwszy poinformował portal Niebezpiecznik. Jak wynika z zamieszczonej w serwisie informacji, z Urzędu Miasta w Katowicach wyciekły adresy e-mail subskrybentów newslettera. Tuż po tej sytuacji, urząd miał wysłać e-mail-e z przeprosinami, w których informuje o nieuprawnionym przetwarzaniu danych osobowych.

- W związku z przesłaniem 29 lipca 2022 roku o godz. 13:04 wiadomości z adresu e-mail: [email protected] informuję, że w wiadomości tej zostały omyłkowo ujawnione dane adresatów. W związku z tym uprzejmie informuję, że użycie tych danych przez Pana/Panią będzie nieuprawione - czytamy w wiadomości Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice.

Informacje te potwierdza rzeczniczka prasowa katowickiego urzędu. W sumie ujawnionych zostało 577 adresów e-mail.

- Zgodnie z obowiązującymi procedurami pracownik po zauważeniu tego faktu, zgłosił sprawę swojemu przełożonemu, a ten zwrócił się do Inspektora Ochrony Danych. Odbiorcy Biuletynu zostali poinformowani o wycieku danych, przeproszeni za tę sytuację, a także poinformowani o tym, że ewentualne użycie tych danych będzie bezprawne - mówi nam Sandra Hajduk, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Katowice.

Dziś o sprawie ma zostać powiadomiony również Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Teraz urzędnicy będą czekali na dalsze wytyczne w tej kwestii. Mieszkańcy mogą być jednak spokojni.

Urzędnicy przyznają się do błędu i wyciągają wnioski

Okazuje się, że w urzędzie podjęto już odpowiednie kroki, by w przyszłości nie dochodziło do podobnej sytuacji.

- Z zaistniałej sytuacji zostały już wyciągnięte wnioski – wydział wdraża procedurę wysyłki newsletterów, mailingów i autoresponderów z wykorzystaniem programów zabezpieczających adresy odbiorców wiadomości - dodaje Sandra Hajduk.

Dlaczego jednak takich rozwiązań nie stosowano już wcześniej?

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wyciek danych w Urzędzie Miasta w Katowicach! Wiemy, czy Twoje wrażliwe dane są bezpieczne. Jak do tego doszło? - Dziennik Zachodni

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jotgie
Noto jak właściwie do tego doszło?

Pewno jakaś PANI wysłała maile grupowo wstawiając wszystkie adresy w polu DO zamiast UDW.
Wróć na i.pl Portal i.pl