Rekord transakcji w internetowym sklepie Polskiej Grupy Górniczej
Nowe zasady w e-sklepie Polskiej Grupy Górniczej już obowiązują. Ostatniego dnia maja władze spółki postanowiły zmienić reguły według których funkcjonuje internetowy zakup opału. - Sprzedaż w sklepie internetowym od dnia 31.05.2022 roku odbywa się we wtorki i czwartki. Towar wystawiany jest na "półkę sklepową" od godz. 16.00 i dostępny do wyczerpania zapasu - podała w oficjalnym komunikacie Polska Grupa Górnicza.
To spora zmiana, bo dotychczas sklep "czynny" był przez cały tydzień roboczy - od poniedziałku do piątku - w trzech godzinnych turach. Władze PGG tłumaczyły, że nowe zasady mają usprawnić funkcjonowanie e-sklepu, a także pozwolić klientom zaoszczędzić czas spędzany na próbach zakupu opału.
- Pozwoli to na ograniczenie czasu poświęcanego na udział w sesjach sprzedażowych - wyjaśniał decyzję szefostwa spółki, Tomasz Głogowski, rzecznik prasowy Polskiej Grupy Górniczej.
Zmiany nie były jednak w smak klientom silącym się na zakup węgla w e-sklepie. W sieci na PGG i osoby, które wydały taką decyzję wylano wiadro pomyj. - Teraz pół Polski będzie się logować przez dwa dni w tygodniu w tym samym czasie. Na pewno teraz strona nie padnie - ironizowała jedna z internautek, podczas gdy inni donosili o przeciążonych serwerach, przez które w ogóle nie da się wejść na stronę e-sklepu.
Nowe reguły nie przypadły do gustu także związkowcom. Zdaniem Bogusława Ziętka, lidera "Sierpnia 80" zaistniały stan rzeczy ograniczając działalność sklepu nie ulegnie zmianie. - Potrzeba realnych rozwiązań, które zwiększą dostęp do węgla. Nie da się tego zrobić bez zwiększenia wydobycia - podkreślał przewodniczący Komisji Krajowej WZZ "Sierpień 80".
Zobacz także
Jak się jednak okazuje, już w dniu, w którym internetowy sklep spółki działał po raz pierwszy według nowych zasad padł nowy rekord zrealizowanych transakcji.
- Podczas wczorajszej sesji dokonano rekordową ilość transakcji. Węgiel kupiło 5,8 tysiąca klientów z czego większość stanowił węgiel luzem - informuje Tomasz Głogowski z PGG, dodając, że sklep funkcjonował przez sześć godzin, do momentu, gdy zabrakło zapasów węgla.
Jego ilość również była rekordowa. 31 maja do sprzedaży skierowano również największą dotychczas ilość opału - ponad 25 tysięcy ton.
Mimo najlepszego wyniku sprzedażowego od początku funkcjonowania sklepu, wiele chętnych na zakup węgla musiało obejść się smakiem. - Tylko wczoraj w szczycie zakupu próbowało dokonać ponad 103 tysiące użytkowników - przyznaje Tomasz Głogowski, co oznacza, że ponad 97 tysiącom klientów nie udało się zrealizować zakupów.
Niewykluczone, że PGG w prowadzeniu e-sklepu wprowadzi kolejne zmiany. Jak zapewniają władze spółki, prace nad jak najlepszym funkcjonowaniem sklepu wciąż trwają. - Cały czas pracujemy nad poprawą funkcjonalności sklepu, wdrażamy nowe rozwiązania - zaznacza rzecznik prasowy spółki.
Jak wynika z danych PGG, w sumie, od początku roku węgiel w internetowym sklepie Polskiej Grupy Górniczej kupiło ponad 86 tysięcy klientów, którzy łącznie nabyli tą drogą ponad 300 tysięcy ton opału.
Nie przeocz
Musisz to wiedzieć
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?