Nowe przerażające ustalenia w sprawie tragedii łodzi podwodnej OceanGate. Pasażerowie czekali na śmierć

Damian Kelman
Damian Kelman
Ekspert uważa, że pasażerowie Titana wiedzieli, że zginą na minutę przed implozją.
Ekspert uważa, że pasażerowie Titana wiedzieli, że zginą na minutę przed implozją. Wikipedia/ Isabeljohnson25/ CC BY-SA 4.0
Hiszpański ekspert rzucił nowe światło na katastrofę łodzi podwodnej OceanGate. Uważa, że pasażerowie byli świadomi tego, iż zaraz zginą. Miało się to stać około minuty przed implozją.

Spis treści

Pasażerowie Titana czekali na śmierć

Hiszpański ekspert do spraw okrętów podwodnych, José Luis Martín, rzucił nowe światło na sprawę tragedii łodzi podwodnej OceanGate i implozji Titana, którym pięć osób podróżowało, by zwiedzić wrak Titanica. Jego zdaniem, ofiary mogły być świadome zbliżającej się katastrofy na minutę przed zdarzeniem. Zmarły wszystkie osoby na pokładzie.

Mężczyzna zasugerował, że łódź mogła utracić stabilność z powodu awarii elektrycznej, przez co straciła napęd, a to spowodowało, że zaczęła spadać w kierunku dna "jak pionowa strzała" z iluminatorem skierowanym w dół.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Hiszpan ocenia, że łódź podwodna zaczęła spadać na głębokości około 1700 metrów "jak kamień bez żadnej kontroli" przez następne 900-1000 metrów, a następnie "pękła jak balon" z powodu szybkiej zmiany ciśnienia.

Martin zasugerował, że pasażerowie byliby ułożeni jeden na drugim przez cały upadek, który trwałby od 48 do 71 sekund.

Awaria instalacji elektrycznej przyczyną tragedii

Ekspert przedstawił swoją teorię dla hiszpańskiego serwisu "Nius", gdzie opisał, jak dochodzi do zejścia takiej łodzi podwodnej do punktu zamierzonego.

"Punktem wyjścia jest to, że łódź podwodna opada bez żadnych incydentów w płaszczyźnie poziomej, aż osiągnie około 1700 metrów" - mówi.

Jak dodał, "w tym momencie nastąpiła awaria instalacji elektrycznej. Pozostawiono go bez silnika i bez napędu. Wtedy stracił łączność z górnym pokładem".

Brak napędu miał być właśnie powodem utraty stabilności i szybkiego opadania.

"Titan zmienił pozycję i spadł pionowo jak strzała, ponieważ 400 kilogramów pasażerów znajdujących się w iluminatorze zagroziło łodzi podwodnej. Wszyscy rzucili się i stłoczyli jeden na drugim (...) Wyobraź sobie horror, strach i agonię. To musiało być jak w horrorze" – ocenia Martín.

Śmierć w całkowitej ciemności

Mężczyzna uważa, że ze względu na głębokość i brak naturalnego światła, ale też elektryczności, grupa opadała i umierała w całkowitej ciemności.

"W tym okresie uświadomili sobie wszystko. Co więcej, w całkowitej ciemności. Trudno sobie wyobrazić, co przeżywali w tych chwilach. Po tych 48 sekundach czy minucie, nastąpiła implozja i natychmiastowa, nagła śmierć" - opisuje.

Łódź podwodna straciła kontakt ze statkiem-matką po około 105 minutach nurkowania i około 400 mil od wybrzeża Nowej Fundlandii w Kanadzie. Straż przybrzeżna Stanów Zjednoczonych potwierdziła śmierć ofiar cztery dni później, a dochodzenie w sprawie implozji jest w toku.

W wyniku zdarzenia zginęło pięć osób: 58-letni Hamish Harding, 48-letni Shahzada Dawood i jego 19-letni syn Sulaiman Dawood, pilot francuskiej marynarki wojennej Paul-Henry Nargeolet i dyrektor generalny OceanGate Stockton Rush.

źródło: Daily Mail

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
PI Grembowicz
Cha cha cha

Głupota

I to umysły ścisłe!

Cwaniaki

Chcieli oszukać naturę biologię fizykę ciśnienie Los Przeznaczenie!?
d
dama pik
No w KOńcu..

na własne życzenie!!!..🤷 jak to bogaci!!!..😁Wiadomo!!..
C
Cogito
Aha, "ekspert od spraw okrętów podwodnych". Chyba od toalet okrętowych.
A
Adam
Pękł jak balon...
C
Calder
400 kg pasażerów znajdujacych się w iluminatorze. Czy tzw. "dziennikarstwo " może upaść niżej ?
a
aqa
gdyby 'dziennikarz' znał trochę obcego języka to może by poprawił wiele rzeczy w tekście i można by od biedy to czytać. A tak 'control C, control V' z translatora gugle i wierszówka zaliczona...
g
gosc
W którym momencie stukali w kadłub wołając o pomoc ?
z
zb
Mogli, nie mogli. Tylko hipotezy, gdyby był zapis np.czarnej skrzynki której ta łódź nie miała to można by było coś powiedzieć,a tak to tylko szum medialny.
k
kot
Domysły, przypuszczenia, teorie. Żadnych dowodów nie ma. Ciał nie ma. Nagrań nie ma. To zwykła pspka medialna.
G
Gresa
11 lipca, 23:21, hehe:

I kasa im nie pomogła.

Miliarder mógł sobie zamówić sprawdzony batyskaf z wszelkimi wygodami, CE, po próbach - podwodny pancernik, a nie polegać na prototypie

w
wojtuś
A teraz tak jak w tym filmie Las Vegas Parano jeden mówi "You see what God did to us?" hehe
a
arturpio
70 sekund ? to tak szybko że nawet nie zdali sobie sprawy z tego co się dzieje....
h
hehe
I kasa im nie pomogła.
C
Cześć ich pamięci!
Polegli na polu chwały!
Wróć na i.pl Portal i.pl