Zakaz rejestracji samochodów spalinowych. Sprzeczny z polskim interesem?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Rada Unii Europejskiej i Parlament Europejski 27 października 2022 r. zawarły porozumienie dotyczące bardziej rygorystycznych norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Od 2035 r. w żadnym państwie członkowskim UE nie będzie można rejestrować nowych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami spalinowymi.
Rada Unii Europejskiej i Parlament Europejski 27 października 2022 r. zawarły porozumienie dotyczące bardziej rygorystycznych norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Od 2035 r. w żadnym państwie członkowskim UE nie będzie można rejestrować nowych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami spalinowymi. Fot. Archiwum PPG
Solidarna Polska rozpoczyna ogólnopolską akcję informowania o sprzeczności unijnego zakazu rejestracji samochodów spalinowych z polskim interesem; miejmy nadzieję, że w nowej kadencji Parlament Europejski naprawi swój błąd - powiedział rzecznik SP, wiceszef resortu klimatu i środowiska Jacek Ozdoba.

Rada Unii Europejskiej i Parlament Europejski 27 października 2022 r. zawarły porozumienie dotyczące bardziej rygorystycznych norm emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dostawczych. Od 2035 r. w żadnym państwie członkowskim UE nie będzie można rejestrować nowych samochodów osobowych i dostawczych z silnikami spalinowymi.

Ozdoba poinformował na briefingu prasowym, że Solidarna Polska rozpoczyna ogólnopolską akcję informowania o tym, dlaczego - jak mówił - "tego typu odgórny zakaz jest sprzeczny z polskim interesem, jest przeciwko Polakom i dlaczego wzrosną koszty". Dodał, że celem akcji jest uświadomienie obywatelom oraz decydentom, że Parlament Europejski "popełnił błąd". "Miejmy nadzieję w nowej kadencji PE ten błąd zostanie naprawiony" - dodał.

Ozdoba dodał, że każdy "powinien mieć możliwość podjęcia decyzji czy chce jeździć samochodem spalinowym, czy chce wybrać elektryka". "Nie mówimy nie samochodom elektrycznym, ale mówimy nie sytuacji, w której jest odgórny zakaz" - stwierdził.

Rzecznik SP ocenił, że zakaz rejestracji samochodów spalinowych spowoduje wzrosty kosztów usług i produktów oraz powiększy wykluczenie komunikacyjne.

Obecny na briefingu wiceminister sprawiedliwości, poseł SP Michał Woś podkreślił, że jego ugrupowanie jest za wolnością wyboru, a nie wprowadzaniem odgórnych zakazów. Ocenił również, że zmiany dotyczące miksu energetycznego powinny być podejmowane w UE jednomyślnie, a nie kwalifikowaną większością głosów. Dodał, że SP będzie robić wszystko, aby doprowadzić do zniesienia tego prawa.

W styczniu minister klimatu i środowiska Anna Moskwa mówiła, że zakaz rejestracji nowych aut spalinowych od 2035 roku jest nierealny. Dodała przy tym, że w tej kwestii Polska jest w mniejszości w Unii Europejskiej. (PAP)

Źródło:

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Zakaz rejestracji samochodów spalinowych. Sprzeczny z polskim interesem? - Motofakty

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

t
tow.bolek
Polacy won z EU!
G
Gość
Jakie są wizje neomarksistowskiej przybudówki Unii Europejskiej? Czy czeka nas powrót produktów na kartki?

• zmniejszenie spożycia mięsa do 16 kg rocznie na osobę (w Polsce obecnie to średnio 70 kg), a docelowo zakaz spożycia mięsa;

• zmniejszenie spożycia nabiału do 70 kg (w Polsce 200 kg), a docelowo także zakaz spożycia nabiału;

• ograniczenie zakupu nowych ubrań do 8 sztuk rocznie, a ostatecznie 3 sztuki ubrań na osobę (nie sprecyzowano, czy w wyliczenia wchodzi bielizna);

• ograniczenie liczby lotów na osobę do jednego raz na dwa lata, a docelowo raz na trzy lata;

• ograniczenie liczby samochodów do 190 szt. na tysiąc mieszkańców (obecnie średnia to 600 szt.), a docelowo zakaz posiadania samochodu.

A wszystko to w imię poprawności polityki klimatycznej:)

_______________________________________________________

Linki dla zainteresowanych:

https://wpolityce.pl/polityka/635016-jaki-trzaskowski-byl-jednym-z-tworcow-raportu-c40-cities

https://pch24.pl/inicjatywa-c40-budowa-getta-bez-auta-miesa-i-nowej-odziezy-ostrzegalismy-o-tym-juz-dawno-temu-raport-pch24/

https://wpolityce.pl/polityka/526402-tylko-u-nas-profkrysiak-wizja-schumana-kontra-spinellego

https://www.odkrywamyzakryte.com/wp-content/uploads/2018/08/Wejście-do-Parlamentu-UE.jpg

https://www.pch24.pl/eurokrata--karol-marks-i-starozytna-bazylika--to-zdjecie-wyraza-wiecej--niz-tysiac-slow-,60027,i.html

https://www.pch24.pl/manifest-z-ventotene---czyli-mroczna-wizja-eurointegracji,65441,i.html
Wróć na i.pl Portal i.pl