Wypadek na A4 pod Wrocławiem. Zderzyły się dwie ciężarówki. Droga jest częściowo zablokowana! [NOWE ZDJĘCIA]

Nadia Szagdaj
Nadia Szagdaj
Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Około godziny 7:00, między węzłami Wrocław Wschód i Bielany na autostradzie A4 doszło do wypadku dwóch aut: ciężarówki typu "solówka" i zestawu ciężarowego.
Około godziny 7:00, między węzłami Wrocław Wschód i Bielany na autostradzie A4 doszło do wypadku dwóch aut: ciężarówki typu "solówka" i zestawu ciężarowego. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Poważny wypadek na wysokości Karwian na autostradzie A4 pod Wrocławiem. Ciężarówka wjechała w zestaw ciężarowy tir. Jezdnia w kierunku Bielan Wrocławskich i dalej, Legnicy jest częściowo zablokowana. Kierowcę ciężarówki trzeba było wycinać z kabiny.

Około godziny 7:00, między węzłami Wrocław Wschód i Bielany na autostradzie A4 doszło do wypadku dwóch aut: ciężarówki typu "solówka" i zestawu ciężarowego. Kierujący samochodem tzw. solówką wjechał w tył tira przewożącego ręczniki kuchenne i papier higieniczny na 156 kilometrze A4.

Kabina samochodu ciężarowego jest mocno zmiażdżona. Kierowcę trzeba było z niej wycinać. Z racji powagi zdarzenia, został on zabrany do szpitala. Podczas akcji wydobywania go z pojazdu był przytomny ale konieczne są dalsze badania. Obaj kierujący są trzeźwi.

Film z autostrady przesłała do nas Pani Magda:

od 16 lat

Aktualnie ruch odbywa się wyłącznie lewym pasem, co już spowodowało korek. Ma on obecnie 7 kilometrów, ale zapewne przy obecnym natężeniu ruchu i z racji warunków na drodze, może jeszcze urosnąć.

Tu doszło do wypadku:

Na miejscu wciąż pracują policjanci, którzy ustalają przebieg i przyczynę wypadku. Utrudnienia w ruchu mogą potrwać kilka godzin.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Wypadek na A4 pod Wrocławiem. Zderzyły się dwie ciężarówki. Droga jest częściowo zablokowana! [NOWE ZDJĘCIA] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
15 grudnia, 17:39, www.tirynatory.pl:

Kolejne zdarzenie drogowe z ciągnikiem siodłowym i wagonu (niczym ze składu kolejowego) czyli zestawu pojazdów zwanego jako TIR. Kiedy Policja i Inspekcja Transportu Drogowego na poważnie zabierze się za te TIRy i nierzadko ich głupimi kierowcami, TIRowcami? Często bezmózgowcami... Pewnie za chwilę nastąpi skowyt pustych dzbanów z Tirów. Oni zamiast prowadzić normalne życie wolą spać w budzie i sikać na koło. I ten żałosny płacz, jakie to oni mają poświęcenie; kto dowiezie jedzenie do sklepu. Odpowiedź krótka - dostawca! Logistyka poradzi sobie bez tirów i tępych jak papier toaletowy tirowców. To nie pierwszy incydent związany z pojazdem typu TIR! Dlatego pragnę zaapelować - TIRy na TORy wynocha!!

Co ten tir tam robił???

Szlak kolejowy śniegiem zawiało?? Zbadać sprawę i ukarać winnych.

Tiry powinny zniknąć z krajobrazu polskich dróg i autostrad!

w
www.tirynatory.pl
Kolejne zdarzenie drogowe z ciągnikiem siodłowym i wagonu (niczym ze składu kolejowego) czyli zestawu pojazdów zwanego jako TIR. Kiedy Policja i Inspekcja Transportu Drogowego na poważnie zabierze się za te TIRy i nierzadko ich głupimi kierowcami, TIRowcami? Często bezmózgowcami... Pewnie za chwilę nastąpi skowyt pustych dzbanów z Tirów. Oni zamiast prowadzić normalne życie wolą spać w budzie i sikać na koło. I ten żałosny płacz, jakie to oni mają poświęcenie; kto dowiezie jedzenie do sklepu. Odpowiedź krótka - dostawca! Logistyka poradzi sobie bez tirów i tępych jak papier toaletowy tirowców. To nie pierwszy incydent związany z pojazdem typu TIR! Dlatego pragnę zaapelować - TIRy na TORy wynocha!!
G
Gość
Brawo! Znowu wypadek z udziałem TIRa! Ile ludzi musi jeszcze zginąć i ucierpieć nim ostatecznie wyeliminujemy tę zbędną formę logistyki?
G
Gość
15 grudnia, 10:42, Gość:

Jakiej narodowości był ten kierowca i dlaczego nie broni swojej ojczyzny?

15 grudnia, 13:46, PI Grembowicz:

Bo to nasi szaleją...

To nie byl szo szon?

P
PI Grembowicz
15 grudnia, 10:42, Gość:

Jakiej narodowości był ten kierowca i dlaczego nie broni swojej ojczyzny?

Bo to nasi szaleją...

P
PI Grembowicz
To jest dolegnicka "droga śmierci"
M
Marcin
15 grudnia, 10:42, Gość:

Jakiej narodowości był ten kierowca i dlaczego nie broni swojej ojczyzny?

1. Bo w Polsce nie ma wojny, więc nie trzeba bronić ojczyzny obecnie.

2. Bo to jest obywatel Polski, głupi ty idiocie.

G
Gość
TIRy – prędkość

Na pytanie o prędkość maksymalną ciężarówek na polskich drogach tzw. „normalnych”, większość kierowców odpowiada, że 90 km/h. Ci, którzy wyczują podstęp w pytaniu, zaczynają strzelać poniżej tej wartości, ale pewna i natychmiastowa odpowiedź prawidłowa pada niezwykle rzadko.

 

70 km/h na drogach jednojezdniowych i 80 km na drogach dwujezdniowych, a także na drogach ekspresowych i autostradach niezależnie od ilości pasów ruchu – taka jest odpowiedź prawidłowa, co wielu kierowców wprawiło w zadziwienie. 

 

Oczywiście wypadałoby znać przepisy ruchu drogowego i wiedzieć, z jaką prędkością mogą jeździć ciężarówki, ale kierowcom osobówek wiedza ta jest zazwyczaj niepotrzebna i prędko po kursie nauki jazdy zapominają o tabeli prędkości. Okazuje się jednak, że kierowcy ciężarówek zapominają o tym równie szybko. 

Nadużycia firm transportowych wymagających od swoich kierowców nieprzepisowej jazdy są na tyle częste, że niestety nie stanowi to już sensacji. Sensacją była jednak zeszłoroczna kontrola rozkładów jazdy autobusów w niektórych firmach, gdzie okazało się, że trasy zgodnie z rozkładem nie da się przejechać bez naruszania ograniczeń prędkości.

 

Jak widać stosunek do ograniczeń prędkości jest w Polsce, delikatnie mówiąc, lekceważący i to nie tylko wśród kierowców osobówek, ale również osób, które kierowaniem pojazdami zajmują się zawodowo. Lekceważone jest nie tylko prawo, ale również kierowcy, którzy przestrzegają przepisów. Normą są praktyki polegające na wymuszaniu zwiększenia prędkości przez prawidłowo jadącego kierowcę (z maksymalną dopuszczalną prędkością) lub przepuszczeniu natarczywego TIR-a, poprzez zjechanie na pobocze. Niechlubnym „mistrzem” tego typu wymuszeń był kierowca ciężarówki, który strzelał z broni pneumatycznej do osobowego opla. Zdaniem uzbrojonego kierowcy, opel jechał zbyt wolno. Co ciekawe na forach internetowych o tematyce transportowej, kierowca ciężarówki zyskał aplauz i moralne poparcie…

http://oskduet.pl/prawo/dopuszczalne-predkosci

https://spidersweb.pl/autoblog/wyprzedzanie-tir-autostrada-polemika/
G
Gość
28.03.2011 Komisja Europejska przyjęła dokument Białej Księgi - Transport do 2050 roku. Strategia ta zakłada przeniesienie transportu z samochodowego do przyjaznych środowisku gałęzi transportu, w tym transportu kolejowego, oraz zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do środowiska.

Strategia ma na celu utworzenie jednolitego obszaru transportu oraz osiągnięcie konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu.

Zrównoważony system transportowy jest mechanizmem napędzającym gospodarkę, dlatego strategia podkreśla konieczność planowania infrastruktury maksymalnie wspierający infrastrukturę i minimalizujący negatywny wpływ na środowisko. Jednocześnie podkreślana jest konieczność zmian w sektorze transportu, w tym zmniejszenia dotacji do inwestycji drogowych, a zwiększenie dotacji do projektów przyjaznych środowisku, takich jak transport kolejowy i żeglugę śródlądowa i morską.

Multimodalny system transportowy jest koniecznością w celu osiągnięcia założeń strategii. Optymalizacja łańcuchów logistycznych wykorzystujących różne gałęzie transportu jest konieczna, zwłaszcza w odniesieniu do transportu dalekobieżnego.

Należy stosować nowoczesne i innowacyjne technologie zarządzania ruchem i informacji (np. ERTMS)oraz zaawansowanych środków logistycznych i rynkowych, takich jak zintegrowany rynek transportu kolejowego.

Zachęcamy do lektury Białej Księgi.
G
Gość
BIAŁA KSIĘGA TRANSPORTU

28.03.2011 Komisja Europejska przyjęła dokument Białej Księgi - Transport do 2050 roku. Strategia ta zakłada przeniesienie transportu z samochodowego do przyjaznych środowisku gałęzi transportu, w tym transportu kolejowego, oraz zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do środowiska.

28.03.2011 Komisja Europejska przyjęła dokument Białej Księgi - Transport do 2050 roku. Strategia ta zakłada przeniesienie transportu z samochodowego do przyjaznych środowisku gałęzi transportu, w tym transportu kolejowego, oraz zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do środowiska.

http://www.ikolej.pl/wydarzenia/biala-ksiega-transport-w-roku-2050/
G
Gość
Piraci drogowi w tirach. Jeżdżą pijani. Policja mówi dość!

Dolnośląscy policjanci sprawdzali stan autobusów i ciężarówek jeżdżących po dolnośląskich drogach. Okazało się, że nie jest dobrze.

Podczas akcji "Truck
Wróć na i.pl Portal i.pl