Wjechał w dzieci na przystanku. "Alkohol? Piłem już po wypadku"

TH, MAR
04.11.2019 wroclawpijak przystanek doprowadzenie do prokuratury wroclaw krzyki ulica powstancow slaskich proukratura pijak wjechal w przystanek autobusowy gazeta wroclawskatomasz holod / polska press
04.11.2019 wroclawpijak przystanek doprowadzenie do prokuratury wroclaw krzyki ulica powstancow slaskich proukratura pijak wjechal w przystanek autobusowy gazeta wroclawskatomasz holod / polska press Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Sławomir P., 37-letni kierowca forda, który w sobotę po pijanemu wjechał w ludzi stojących na przystanku autobusowym przy ul. Zaporoskiej we Wrocławiu został we wtorek aresztowany na trzy miesiące. We wtorek przez kilka godzin rozmawiał z nim prokurator. Mężczyzna usłyszał dwa zarzuty - narażenia trzech osób, w tym dwójki dzieci, na "bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu" oraz spowodowanie lekkich obrażeń ciała, a także jazdy bez uprawnień. Za pierwszy czyn grożą mu trzy lata więzienia, za drugi - dwa. Łącznie może więc trafić za kratki na pięć lat.

- Mężczyzna nie usłyszał zarzutu jazdy pod wpływem alkoholu, bo został zatrzymany kilka godzin po wypadku i przekonuje że pił alkohol już po zdarzeniu - mówi portalowi GazetaWroclawska.pl Justyna Pilarczyk z Prokuratury Okręgowej we Wrocławiu. Prokuratura zleci biegłym przeprowadzenie ekspertyzy, która wykaże czy kierowca mógł pić alkohol przed wypadkiem.

Kierowca nie odpowie też za ucieczkę z miejsca wypadku, bo sobotnie zdarzenie formalnie wypadkiem nie było. Obrażenia rannych osób nie spowodowały konieczności pobytu w szpitalu dłużej niż siedem dni, a dopiero wówczas - z punktu widzenia kodeksu karnego - formalnie mamy do czynienia z wypadkiem.

Może się jeszcze okazać, że pogorszy się stan zdrowia któregoś z pokrzywdzonych dzieci. To też może wpłynąć na treść zarzutów i zagrożenie karą. Bo za spowodowanie wypadku z ciężkimi obrażeniami ciała i ucieczkę z miejsca zdarzenia mogłoby grozić nawet 12 lat więzienia.

Sławomir P. to osoba wiele razy karana. I to nie tylko za jazdę pod wpływem alkoholu. Był karany i odsiadywał wyroki m.in. za oszustwo i rozbój.

Przypomnijmy. W sobotę w południe mężczyzna potrącił stojące na przystanku trzy osoby, w tym dwójkę kilkuletnich dzieci, a potem uciekł. Na przystanku zgubił jednak tablice rejestracyjne. Samochód porzucił kilka ulic dalej. Po czterech godzinach był już w rękach policji. Miał 2,5 promila alkoholu w organizmie.

Szybko okazało się, że sprawca wypadku miał już wcześniej kłopoty z prawem. Jeździł samochodem po pijanemu, za co odebrano mu już prawo jazdy, a sąd wydawał zakazy prowadzenia samochodów. 37-latek się tym nie przejął i w sobotę znów usiadł za kółkiem.

We wtorek sąd aresztował Sławomira P. na trzy miesiące.

Wypadek we Wrocławiu. Samochód staranował przystanek. Ranne ...

od 7 lat
Wideo

Zamach na Roberta Fico. Stan premiera Słowacji jest poważny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wjechał w dzieci na przystanku. "Alkohol? Piłem już po wypadku" - Gazeta Wrocławska

Komentarze 216

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Opole
5 listopada, 16:49, Reise nach Deutschland:

Kursa mac.Co to jest do kobylej paly...takie uhjowe tlumaczenie ...pilem po wypadku...toc to zwykly buc alkoholik i buc...no cóż jest orzyzwolenie na pijanstwo we eszysykich warstwach spolecznych...a niz się uda.. gardzę wami i taka sprawiedliwością

Szanujcie prawo, nie ustalacie nowych norm. Albo jest prawo, które szanujemy w obecnym kształcie, albo robimy samowolę pod publikę

R
Reise nach Deutschland

Burze to masz we łbie MŁOTKU...chyba nie masz nic do powiedzenia...lub bili cię w szkole £¥

R
Reise nach Deutschland
5 listopada, 12:37, aaa:

A to nie przypadkiem jakiś członek 'nowych elit' z ramienia prawych i sprawiedliwych? Tak po zachowaniu poznaję...

5 listopada, 12:50, ostatnio:

kryształowe, nowe elity kaczyńskiego w natarciu...

Naucz sie tluku keden z drugim ze od roku 40...46 rzadza te same łby i ich rodziny...

R
Reise nach Deutschland

Kursa mac.Co to jest do kobylej paly...takie uhjowe tlumaczenie ...pilem po wypadku...toc to zwykly buc alkoholik i buc...no cóż jest orzyzwolenie na pijanstwo we eszysykich warstwach spolecznych...a niz się uda.. gardzę wami i taka sprawiedliwością

G
Gość
5 listopada, 08:59, J23:

Zapuszkować recydywistę na długie lata - przynajmniej 12. To czy pił po czy przed wypadkiem przy wszystkich innych winach mała różnica. Sama ucieczka z miejsca zdarzenia to takie samo przewinienie jak jazda po pijanemu. O sądowym zakazie prowadzenia nie wspominając.

5 listopada, 11:08, Gość:

Ustawodawca uznał że kierujący może uciec z miejsca wypadku aby mówić że się napił puźniej dlatego przyjęto taka samą sankcje jak za ucieczkę po zabiciu jak i dla zabicia pod wpływem alkoholu.

Czy trzeźwa osoba jedzie pod prąd zaporoską? Czy wjezdza na najszerszy chodnik w melisie mający tam ponad 20 m i trafia prosto w przystanek? Czy trzeźwa osoba nie hamuje po skasowaniu słupka przystankowego tylko jedzie dalej w wiatę?

Czy na SkyTowerze i blokach oraz szkołach wzdłuż Gwiaździstej mało kamer aby wskazać jak się zataczał uciekając?

Dlaczego nie dopisano przestępstwa nieudzielenia pomocy po wypadku?

Dlatego, że uznano to za kolizję, a nie wypadek. Wypadek byłby, gdyby któryś z poszkodowanych wymagał hospitalizacji dłuższej niż 7 dni. Tym razem, nikt nie wymagał, ale jak tego Pana puszczą wolno, to może uda mu się następnym razem spowodować jednak wypadek...

G
Gość
5 listopada, 08:08, pracujący na takich jak on:

Wielokrotnie karany, kolejny osobnik przydatny społeczeństwu jak psi ch... Dużo jeszcze nierobów i patusów chodzi na wolności?

5 listopada, 8:38, Gość:

Nie mów tak o kwiecie narodu, pierwszym sorcie, ulubieńcu władzy. Tacy niedługo bed na szczycie, jako dyrektorzy obozów, ministrowie i sędziowie z maczetami...

5 listopada, 09:18, pracujący:

Raczej nie masz racji, w ZK 99% popiera opozycje.

5 listopada, 12:23, Gość:

Ten to na pewno żelazny narodowiec i wyznawca samotnego złośnika z Nowogrodzkiej...

A co mają wspólnego narodowcy z tą starą [wulgaryzm]ą z Nowogrodzkiej tumanie?

G
Gość
5 listopada, 11:49, cyrk:

Czyli rozumiem że można się nie zatrzymywać po kolizji drogowej i jechać dalej bez żadnych konsekwencji ?

Przykład idzie z góry. Przed rokiem pani sędzia tak zrobiła i sąd ją uniewinnił, bo zrobiła to nieumyślnie :))))

G
Gość
5 listopada, 12:37, aaa:

A to nie przypadkiem jakiś członek 'nowych elit' z ramienia prawych i sprawiedliwych? Tak po zachowaniu poznaję...

Dowód albo pomówienie, cymbale.

o
ostatnio
5 listopada, 12:37, aaa:

A to nie przypadkiem jakiś członek 'nowych elit' z ramienia prawych i sprawiedliwych? Tak po zachowaniu poznaję...

kryształowe, nowe elity kaczyńskiego w natarciu...

G
Gość

Tam byli tez dorosli, ale oczywiscie bachory ważniejsze.

a
aaa

A to nie przypadkiem jakiś członek 'nowych elit' z ramienia prawych i sprawiedliwych? Tak po zachowaniu poznaję...

G
Gość
5 listopada, 08:08, pracujący na takich jak on:

Wielokrotnie karany, kolejny osobnik przydatny społeczeństwu jak psi ch... Dużo jeszcze nierobów i patusów chodzi na wolności?

5 listopada, 8:38, Gość:

Nie mów tak o kwiecie narodu, pierwszym sorcie, ulubieńcu władzy. Tacy niedługo bed na szczycie, jako dyrektorzy obozów, ministrowie i sędziowie z maczetami...

5 listopada, 09:18, pracujący:

Raczej nie masz racji, w ZK 99% popiera opozycje.

5 listopada, 12:23, Gość:

Ten to na pewno żelazny narodowiec i wyznawca samotnego złośnika z Nowogrodzkiej...

Do piachu bandytę

G
Gość

A może bydlakowi sprawić porządny łomot i skazać na 20 lat pracy w kopalni uranu

G
Gość
5 listopada, 11:49, cyrk:

Czyli rozumiem że można się nie zatrzymywać po kolizji drogowej i jechać dalej bez żadnych konsekwencji ?

na to wygląda; o ile potrącone kilkuletnie dziecko spędzi w szpitalu tylko 6 dni.

G
Gość

swinia

Wróć na i.pl Portal i.pl