Ważna zmiana partnera w PZPN. Teraz marketingiem w związku zajmować się będzie polska agencja Publicon Sport

Adam Godlewski
Leszek Szymański/PAP
W PZPN zaszła bardzo ważna wręcz strategiczna zmiana! Największy sportowy związek w Polsce pozyskał nowego partnera marketingowego. Została nim agencja Publicon Sport.

Po wielu latach współpracy na niwie reklamowo-marketingowej piłkarskiego związku z firmami reprezentowanymi przez Andrzeja Placzyńskiego – UFA, Sport Five, Lagardere Sport – PZPN postanowił związać się z polską firmą specjalizującą się w tym segmencie rynku.

Komunikat PZPN głosi:

„Polski Związek Piłki Nożnej nawiązał współpracę z agencją Publicon Sport. Przedmiotem umowy jest pośredniczenie przy zawieraniu kontraktów dotyczących praw marketingowych PZPN. 5-letnia umowa przewiduje korzystne dla federacji zmiany w zakresie pozyskiwania partnerów i rozwijania produktów komercyjnych.

Dynamicznie zmieniający się rynek medialny i marketingowy stawiają przed Polskim Związkiem Piłki Nożnej nowe wyzwania. Aby im sprostać i w pełni wykorzystać potencjał piłkarskiej reprezentacji Polski mężczyzn i kobiet, rozgrywek juniorskich czy Pucharu Polski, PZPN nawiązał współpracę z agencją Publicon Sport.

Nowa umowa, oprócz tradycyjnej współpracy w zakresie pośredniczenia przy sprzedaży praw, przewiduje wspólne planowanie i wsparcie w kreowaniu nowoczesnych świadczeń cyfrowych. Dotyczy także współpracy merytorycznej i technicznej w zakresie digitalizacji treści, dostosowywaniu do wymogów rynku medialnego oraz komercjalizacji nowych segmentów rynkowych.

– O wyborze agencji Publicon Sport zdecydowały jej kompetencje w zakresie marketingu sportowego, doświadczony zespół i atrakcyjność oferty. Nowa umowa odpowiada wyzwaniom, jakie stoją przed naszą federacją. W kolejnych latach chcemy jeszcze bardziej otworzyć się na nowych partnerów i zbudować relacje, które przyczynią się do rozwoju piłki nożnej w Polsce – powiedział Cezary Kulesza, Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej”.

Prezes Publicon Sport, Szymon Sikorski
Prezes Publicon Sport, Szymon Sikorski Publicon

W komunikacie agencji Publicon Sport czytamy:

„Publicon Sport rozpoczyna współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej Publicon Sport podpisał z Polskim Związkiem Piłki Nożnej umowę w zakresie zarządzania prawami do wizerunku federacji. Zawarte na 5 lat porozumienie obejmuje obsługę i pozyskiwanie nowych partnerów Związku oraz rozwijanie produktów komercyjnych. Z aprobatą PZPN spotkały się 3 filary oferty Publicon Sport. Pierwszy to digitalizacja zasobów Związku i wypracowanie nowych cyfrowych narzędzi komunikacji. Drugi to proaktywne podejście do pozyskiwania sponsorów. Trzeci to natomiast poszerzenie portfolio produktowego – począwszy od większego zaangażowania w kształcenie młodzieży poprzez regionalizację, a na tokenizacji skończywszy.

– Sport jest dla nas kompleksowym narzędziem komunikacji. Traktujemy go jako coś więcej niż ekspozycja logotypu. To nośnik wartości i emocji. Znakomite narzędzie do rozwoju biznesu. Cieszymy się, że będziemy mogli strategicznie wesprzeć PZPN w pozyskiwaniu partnerów, digitalizacji treści i komercjalizacji nowych produktów rynkowych. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu Związek będzie mógł wejść na jeszcze wyższy poziom i sprostać wyzwaniom, jakie przed nim stoją – mówi prezes Publicon Sport, Szymon Sikorski.

Bardzo ważnym aspektem nowej współpracy jest mocny akcent na rozwój kanałów digital Związku i implementacja nowej strategii na polskim rynku. Gwarancją wysokiej jakości obsługi PZPN będzie technologiczne i martechowe know-how Funduszu Czysta3, który przed dwoma laty zainwestował w rozwój agencji Publicon, obecnej na polskim rynku PR i komunikacji od ponad 15 lat”.

– Digitalizacja związku i rozdzielenie produktów to nasze główne założenia. Dziś wszystkie reprezentacje i świadczenia wrzucone są do jednego wora, chcemy je popakietować – doprecyzował w rozmowie z nami Sikorski. – Zaoferowaliśmy kwotę opartą o naszą estymację wartości polskiego futbolu. Widać cenimy polską piłkę wyżej niż nasi konkurenci – a to dlatego, że widzimy nieruszone pola marketingowe. Co wyróżniało naszą ofertę? Przede wszystkim dostosowanie do potrzeb rynkowych. I w założeniu, nie sprzedawanie logo na bandach i na koszulce, ale sprzedawanie polskiej piłki jako platformy marketingowej. Zaproponowaliśmy także kompleksowe dostosowanie do specyfiki danego biznesu. To trochę nie do wiary, ale w polskim sporcie to wciąż rzadkość.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Świątek w finale turnieju w Rzymie!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl