Warszawa: Nowe stacje II linii metra otwarte, wśród nich - największa w Europie

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Po otwarciu tego odcinka II linia liczy już niemal 20 km długości, a pasażerowie mogą korzystać z 18 stacji.
Po otwarciu tego odcinka II linia liczy już niemal 20 km długości, a pasażerowie mogą korzystać z 18 stacji. fot. Sylwia Dąbrowa
Zgodnie z zapowiedziami, przed końcem września udało się otworzyć trzy nowe stacje metra: Zacisze, Kondratowicza i Bródno. Tym samym zakończyła się budowa wschodniego odcinka II linii metra. O 13:30 odbyła się oficjalna konferencja prasowa, a z metra mogą już korzystać mieszkańcy.

Metro dojedzie na Bródno. Otwarcie trzech nowych stacji

24 sierpnia wykonawca odcinka, firma Gulermak, złożył zawiadomienie o zakończeniu budowy. Od tego czasu trwały kontrole, uzupełnianie dokumentacji i oczekiwanie na zgody. Cały proces udało się szczęśliwie doprowadzić do końca i dziś prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski uroczyście - w obecności mediów i oficjeli - otworzył nowy odcinek.

Nowe stacje II linii metra w Warszawie

Łącznie 5 nowych stacji na wschodnim i zachodnim odcinku. Wśród nich największa, powierzchniowo, stacja metra w Europie - C21 "Bródno". – Teren tej stacji jest ogromny. Na torach odstawczych zmieściłyby się dwa Boeingi 787. Z tego co wiem, to pod względem powierzchni jest to największa stacja metra w Europie – mówi nam Bartosz Sawicki, rzecznik prasowy firmy Gulermak.

Po otwarciu tego odcinka, II linia liczy już niemal 20 km długości, a pasażerowie mogą korzystać z 18 stacji. Zostaje przywrócony także przedwakacyjny rozkład jazdy, co oznacza większą częstotliwość pociągów. Na I linii pociągi będą kursować w szczycie co 2 min. 20 sek., a na II linii co 2 min. 50 sek.

Wciąż jednak pozostaje pytanie: co dalej? Oczywiście w kontekście ostatniego, zachodniego, odcinka na Karolin i STP Mory. Podczas otwarcia nowych stacji na Bemowie, od rzeczniczki warszawskiego ratusza usłyszeliśmy, że w ciągu kilku tygodni powinniśmy otrzymać odpowiedzi na wszystkie pytania. Dlatego wróciliśmy z tym pytaniem po niemal trzech miesiącach.

Na dziś porozumienia nie ma i wciąż nie wiadomo, co z końcowym odcinkiem. W prognozie finansowej miasta rozliczenie inwestycji zostało przeniesione na 2026 rok. To jednak, jak dowiadujemy się nieoficjalnie, bardziej zabieg techniczny związany z rozliczaniem faktur i środków unijnych. Oficjalnej informacji co dalej z budową nie ma. Jeśli porozumienie nie zostanie zawarte do uzyskania wszystkich zgód na budowę (szacuje się, że powinny być na przełomie września i października), to może zrobić się naprawdę ciekawie. Czekamy na oficjalny komunikat miasta w tej sprawie, a przy tej okazji termin w jakim powstaną nowe stacje i STP Mory.

od 16 lat

mm

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl