Używany Nissan Qashqai II (od 2013 r.). Poznaj jego wady i zalety

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Polecamy mocniejsze benzyniaki i diesle - sprawdzą się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży po autostradzie.
Polecamy mocniejsze benzyniaki i diesle - sprawdzą się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży po autostradzie. Nissan
Qashqai nie jest samochodem, który spełni oczekiwania fana motoryzacji szukającego nadzwyczajnych wrażeń z jazdy. Z drugiej strony, będzie stanowił rzetelny i solidny środek transportu dla tych, którzy emocje w życiu kierują w inną niż motoryzacyjna stronę.

Popularność Qashqaia doskonale widać w ogłoszeniach. Na nabywców czeka prawie 700 aut z drugiej ręki. Ponad połowa z nich pochodzi z polskiej sieci sprzedaży, co dobrze rokuje przy poszukiwaniach samochodu dla siebie. Najtańsze auta z początku produkcji kosztują nieco ponad 40 tys. zł. W tej cenie nie ma co liczyć na bogate wyposażenie, ale można trafić na egzemplarz z przebiegiem poniżej 100 tys. km. Na drugim końcu tabeli mamy auta sprzedawane przez autoryzowane salony Nissana. Najczęściej są to samochody podemonstracyjne, kosztujących 10-15% mniej od aut fabrycznie nowych. Licznik Qashqaia z największym przebiegiem, jaki znaleźliśmy, wskazywał niecałe 300 tys. km.

Poszukując auta z automatem, warto wiedzieć, jakie skrzynie były montowane w poszczególnych wersjach silnikowych. Bezstopniowe CVT znajdziemy w benzynowym 1.2 i 1.6 oraz w 1.6-litrowym dieslu. Dwusprzęgłowa przekładnia 7-biegowa pracuje w połączeniu z 1.3-litrową jednostką benzynową oraz z 1.5-litrowym, 115-konnym dieslem. Zawieszenie auta jest zestrojone sztywno, co wpływa na ograniczony komfort podróży. Układ kierowniczy mimo, że działa dość lekko, to daje niezłą informację zwrotną z przednich kół. Nie ma doniesień o awariach silników. Zarzuty dotyczą ciężko pracujących przekładni manualnych oraz problemów z elektryką. Zdarzają się przypadki nagłego rozładowania akumulatora bez ostrzeżenia nawet w nowych autach.

Polecamy mocniejsze benzyniaki i diesle - sprawdzą się zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych podróży po autostradzie.

ZALETY:

  • duża podaż modelu, wysoka jakość oferty rynkowej;
  • bogate wyposażenie większości egzemplarzy;
  • brak doniesień o poważnych awariach.

WADY:

  • ograniczony komfort jazdy;
  • problemy z układem elektrycznym i jakością wykonania.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

13. Zlot Zabytkowych Volkswagenów w gminie Kowal

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl