Upadłość Thomasa Cooka zaskoczyła łodzian w Tajlandii!

Maciej Kałach
Maciej Kałach
W poniedziałek (23 września) Thomas Cook, najstarsze biu­ro turystyczne na świecie, ogłosiło upadłość. 600 tys. klientów tej brytyjskiej firmy zastanawia się, jak wrócić z urlopu. Ale popsuty wyjazd mają także łodzianie, którzy wykupili pobyt w Tajlandii w biurze Nec­ker­mann Polska – spółki, która należy do firmy Thomas Cook.Na zdjęciu hotel, w którym turystyczny krach dopadł parę z Łodzi
W poniedziałek (23 września) Thomas Cook, najstarsze biu­ro turystyczne na świecie, ogłosiło upadłość. 600 tys. klientów tej brytyjskiej firmy zastanawia się, jak wrócić z urlopu. Ale popsuty wyjazd mają także łodzianie, którzy wykupili pobyt w Tajlandii w biurze Nec­ker­mann Polska – spółki, która należy do firmy Thomas Cook.Na zdjęciu hotel, w którym turystyczny krach dopadł parę z Łodzi Czytelnik DŁ
W poniedziałek (23 września) Thomas Cook, najstarsze biu­ro turystyczne na świecie, ogłosiło upadłość. 600 tys. klientów tej brytyjskiej firmy zastanawia się, jak wrócić z urlopu. Ale popsuty wyjazd mają także łodzianie, którzy wykupili pobyt w Tajlandii w biurze Nec­ker­mann Polska – spółki, która należy do firmy Thomas Cook.

- Pod znakiem zapytania jest nasz powrót samolotem i transfer na lotnisko – powiedział nam w poniedziałek wieczorem pan Michał, łodzianin, przebywający z narzeczoną w kurorcie Khao Lak. Skontaktowaliśmy się z nim po tym, jak opisał swoje problemy pod oświadczeniem firmy Neckermann Polska zamieszczonym na facebookowym profilu tego biura. Z oświadczenia wynika, że ta firma dalej prowadzi normalną działalność turystyczną.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Łodzianin, z którym rozmawialiśmy, poinformował nas, że pod drzwiami pokoju w hotelu The Wa­ters znalazł uprzej­my w formie liścik z informacją o koniecznej dopłacie za cztery pozostałe do końca pobytu doby. Recepcjonista doprecyzował, że chodzi o ponad 6,5 tys. bahtów, czyli ok. 850 zł. Hotel powołał się na problemy biura Thomas Cook.

– Za dwutygodniowe wakacje z wylotem z Warszawy zapłaciliśmy w Polsce 8,4 tys. zł za dwie osoby – wylicza pan Michał. W sprawie niespodziewanej dopłaty starał się uzyskać wskazówki w Neckermannie za pośrednictwem Facebooka i telefonu, jednak – do poniedziałkowego wieczora – bezskutecznie.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

Para łodzian to jedyni Polacy w tym hotelu, ale – jak podkreśla pan Michał – naszych rodaków w tym regionie jest więcej. Pod oświadczeniem Nec­ker­manna na Facebooku można znaleźć relacje innych podróżnych z Polski – piszą, że ma­ją zapłacić równowartość ok. 5 tys. zł.

Wobec upadłości Thomasa Cooka spokój zachowują władze łódzkiego lotniska, na którym 13 września, m.in. Neckermann zachęcał do korzystania z oferty tej firmy na 2020 r. z wylotem z Łodzi (do Turcji, Bułgarii, na Kretę).

Neckermann nie jest głównym organizatorem wyjazdów z lotniska w Łodzi

„Neckermann nie jest głównym organizatorem wyjazdów z naszego lotniska. Najbogatszą ofertę na przyszły sezon przedstawiły biura Rainbow i Gre­cos Holiday” – czytamy w oświadczeniu portu, który wyraża nadzieję, że sytuacja z Neckermannem się uspokoi.

CZYTAJ INNE ARTYKUŁY

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Upadłość Thomasa Cooka zaskoczyła łodzian w Tajlandii! - Dziennik Łódzki

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Hotele NIE PROWADZĄ działalności charytatywnej, zatem oczywista sprawa jesli biuro nie zaplacilo, to klient jesli chce zostac w hotelu musi zaplacic. Ci ludzie powinni zaplacic hotelowi, a następnie w Polsce ubiegac sie o odszkodowanie! No ale polacy wola siedziec na ulicy na walizkach... prosze bardzo!

W
Wania co smierdy wącha

Murem za hankom lotnisto jest super

x
xxx

Nie wierzę w zapewnienia Neckermanna, iż działają dobrze. Lepiej się z tym biurem podróży nie wiązać. Wcześniej czy później też splajtuje.

B
Biuro podróży

Już za samo takie stwierdzenie zarząd i rzecznik powinni stracić pracę, bo widać, że kompletnie nie orientują się w sytuacji na rynku

m
mietek

Bez paniki! W razie czego Urząd Miasta dorzuci lotnisku parę milionów więcej...

Wróć na i.pl Portal i.pl