Szybki tramwaj Katowice - Kostuchna [MAPA TRASY + WIDEO] Trasa 5 km z prędkością 60 km/h

Redakcja
Szybki tramwaj w Katowicach do Kostuchny - zdecydował prezydent Krupa
Szybki tramwaj w Katowicach do Kostuchny - zdecydował prezydent Krupa Twitter/Krupa
Szybki tramwaj w Katowicach do Kostuchny: Prezydent Katowic Marcin Krupa poinformował, że podjął decyzję o budowie nowej linii tramwajowej w Katowicach. ZOBACZ PRZEBIEG TRASY i MAPA KATOWICKIEGO SZYBKIEGO TRAMWAJU KATOWICE - KOSTUCHNA

Katowicki Szybki Tramwaj MAPA

Linia szybkiego tramwaju z Katowic do Kostuchny powstanie w 2018 lub w 2019 roku. Ma liczyć 5 km długości i będzie kosztować 90 mln zł.

ZOBACZ KONIECZNIE:
KATOWICKI SZYBKI TRAMWAJ: WIĘCEJ ZA CZY PRZECIW?

Nie będzie kolejki linowej do południowych dzielnic Katowic. Będzie natomiast szybki tramwaj. Taką decyzje ogłosił podczas dzisiejszej konferencji prasowej Marcin Krupa, prezydent Katowic. Tak będzie taniej, prościej, a i sami mieszkańcy są bardziej skłonni zaakceptować takiej rozwiązanie.

Przypomnijmy, że pomysł budowy kolejki łączącej centrum miasta z jego południowymi dzielnicami pojawił w trakcie kampanii wyborczej Krupy. Przypominając ten pomysł prezydent Katowic zastrzegł dziś, że kolejka miała być jedynie „rozwiązaniem wspomagającym” komunikację miejską, a nie jej podstawą. W dalszym ciągu uważa także, iż takie rozwiązanie ma szereg zalet. Sęk w tym, że ma również sporo minusów i to właśnie jest przyczyną, dla której na razie trafi do prezydenckiej „zamrażarki”.

Zamiast tego Tramwaje Śląskie, czyli spółki w części należąca do Katowic, rozpoczną budowę linii szybkiego tramwaju na południe Katowic. Ma ona liczyć ok. 5 km, zaczynać się na obecnej pętli w Brynowie i wydzielonym dwutorowym śladem prowadzić do Ochojca. Szczegółowy przebieg na razie pozostaje sprawą otwartą – prezydent przedstawił kilka możliwych wariantów i zapowiedział konsultacje społeczne.

Katowicki Szybki Tramwaj:

Jak zapowiedział prezydent Krupa, Katowicki Szybki Tramwaj miałby się na tej trasie poruszać z prędkością 60 km na godzinę i przewozić do 5 tysięcy pasażerów na godzinę. Linia powinna być gotowa najdalej w roku 2019, a koszt jej budowy pochłonąć 90 mln zł. Miasto liczy, że część tej kwoty uda się pozyskać z unijnych dotacji.

- Uzyskanie unijnych dotacji nie będzie warunkiem budowy szybkiego tramwaju – zastrzegł Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Szybki tramwaj Katowice - Kostuchna [MAPA TRASY + WIDEO] Trasa 5 km z prędkością 60 km/h - Dziennik Zachodni

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lokter
Mamy przecież linię kolejową do Katowic kostuchny linia nr 142 w obecnej chwili szlag Ochojec Ligota zamknięty Natomiast reszta od Tychów aż do muchowca jest wyremontowana należałoby udrożnić linie na zamkniętym odcinku i przywrócić ruch pasażerski
p
prawnik
Pomysł nie był prezydenta Krupy ale kandydata na prezydenta p Godlewskiego. Z tym pomysłem prezydent Krupa walczył opowiadając o kolejce. Tak więc pomysł jest kradziony z programu PO. to tak tylko w kwestii formalnej
G
Gość
A może panie prezydencie zapytał by pan mieszkańców innych dzielnic np.Osiedle Odrodzenia tu też mieszkają pana wyborcy.Jak trzeba było głosów to umiał pan rozmawiać z mieszkańcami teraz już nie.My nie chcemy TRAMWAJU ani NOWYCH DRÓG przez LAS my kochamy przyrodę,dziki, sarny,jelenie ,zające i wiele innych zwierzątek,które żyją w tym lesie.A co z rezerwatem???????????
T
Trzeźwo myślący
Kto to wymyślił, co za tęga głowa ? Tramwaj przez las ? Chyba kogoś pogięło. Głosowałem na Pana Prezydenta ale już teraz widzę jak wielki popełniłem błąd. Gdzie tu ochrona przyrody, gdzie ekonomia, gdzie jakakolwiek logika ? Chce się zabrać mieszkańcom Ochojca, Piotrowic, Kostuchny ostatnią oazę spokoju, ciszy, relaksu jaki daje pobliski kompleks leśny. Dzieje się to wbrew woli mieszkańców, jak zwykle z arogancją i urzędniczą butą. Kto nas o co pyta ? Ekolodzy !!! Obudźcie się. W pobliżu planowanej linii tramwajowej jest "Rezerwat Ochojec". Kto jest autorem tego bubla ? Dlaczego tyle milionów znowu chce się zmarnować. Przecież tak zaplanowana linia omija wszystkie gęsto zaludnione obszary południowych dzielnic Katowic. Kogo chcecie przewozić ? Zastanówcie się i opamiętajcie w porę ! Panie Prezydencie - niech się Pan szybko wycofa z tego pomysłu bo takiej wpadki ludzie Panu nie zapomną. Tu chodzi o Pana reputację i społeczne zaufanie.
G
Gość
Szybki tramwaj do Kostuchny to chory pomysł. Już nazwano go ironicznie "leśnym tramwajem". Będzie chyba przewoził powietrze i leśne zwierzątka. Pieniądze jak zwykle wyrzucone zostaną w błoto. Kto tym tramwajem będzie jeździł? Być może jedynie parę osób z Bażantowa. Gdyby nitka tramwajowa prowadziła przez najgęściej zamieszkałe rejony tj. ulice Rzepakowa, Jankego, Szewska, wokół Osiedla Odrodzenie- to być może miałoby to jeszcze jakiś sens i znaleźliby się chętni pasażerowie, ale i to jest wątpliwe bo jak dotychczas doskonale funkcję swą spełnia autobus linii 297. Problemem w tym rejonie jest droga czyli dojazd samochodem z Katowic do Ochojca i Piotrowic a nie tramwaj i to na dodatek z tak bezmyślnie wytyczoną trasą przez kompleksy leśne. Panie Prezydencie- niech się Pan zastanowi bo sławy tym Pan sobie na pewno nie pozyska.
L
LEŚNY TRAMWAJ !
Podoba mi sie określenie " LEŚNY TRAMWAJ" ! - trzeba będzie uważać na dziki i na tramwaj! Ale wysiadanie z takiego tramwaju w NOCY , w ŚRODKU LASU..... - TO BĘDZIE DRESZCZYK! brrrr
A ten pędzący tramwaj po tych ciasnych uliczkach- to sprawdzian na refleks i fizyczną sprawność mieszkańców!
j
jakie mądre ludziska
powiedział co wiedział , a nie wiedział nic! Jakie to mądre jak Salomonowe gacie.
p
podpucha i tyle
"Śmierdzi" mi ten komentarz! wszędzie odchodzą od tramwajów bo są ZA DROGIE ( budowa linii, wyposażenie, utrzymanie). W tych okolicach pełno zwierząt, spacerujących ludzi, dzieci - a tu tramwaj- droga hamowania jest bardzo długa więc CZARNO to widzę DROGA/GI EMMILY ! WSTYD PANIE PREZYDENCIE ZA TAKIE POMYSŁY! Na osiedlu Odrodzenie i okolicy brak informacji - to chyba nie jest w porządku!!!
e
ekonom
Analizując proponowane trasy to leśne ostępy lub niska zabudowa. Tramwaj taki pewnie pomoże młodzieży szkolnej w dotarciu do szkół. Starsi mieszkańcy maja wszystko na miejscu a z Bażantowa wybiorą pewnie inne środki transportu aby pokonać te 5km. Koszt inwestycji szacują na 90ml więc pewnie w 150ml się zamkną. Wychodzi 1km trasy za 20-30ml tak na dzień dobry, potem utrzymanie ,poprawki tak jak z autostradami tylko tutaj kopalnie i pozostałości po biedaszybach. ten tramwaj to złoty interes ,ale chyba nie dla mieszkańców...W Wiedniu tam gdzie sporadycznie kursuje autobus to można zadzwonić po taksówkę i za bilet autobusowy zawiezie nas na kolejne przystanki. Ktoś to policzył i wyszło że tak będzie taniej niż ganiać z pustym autobusem po mało-efektywnych trasach.
g
gość
Może szybciej i taniej będzie usprawnić to co już mamy. Np przebudować zjazd na ul 73 pułku Piechoty , zrobić go wcześniej tak aby rozwiązać korek powodowany min szlabanami na przejeździe. Usprawni to ruch na trasie 86. Więcej to pomoże niż leśny tramwaj
A
Adam
Nie wiem w jakim Wiedniu byłeś, bo ten do którego ja jeżdżę ma 200 kilometrów linii tramwajowych - więcej niż cała aglomeracja górnośląska. W dodatku jeżdżą one głównie po ulicach w ruchu mieszanym z samochodami bardzo sprawnie i bez zatorów. Metro oczywiście uzupełnia się z tramwajami, po części nawet korzysta z taboru tramwajowego. A to co wisi na łukowych słupach nad rzeką to Schwebebahn w Wuppertal - jedyny taki system miejskiej kolei na świecie. Ale to też można uznać raczej za tramwaj podwieszony na jednej szynie niż metro...
k
katowiczanka
Dlaczego szybki tramwaj na Kostuchnę? dlatego, że tam mieszka Prezydent były i obecny i jego rodzina.Można by pomyśleć Panie Prezydencie o obwodnicy Katowic-bo wszystkie tiry z autostrady jadą na południe Polski ulicą Mikołowską i teraz są tu korki cały dzień 7 dni w tygodniu. Miała być obwodnica ale "Kostuchna" się nie zgodziła -powstało stowarzyszenie obrońców.Wszystko dla siebie i dla swoich - obiecał Pan być prezydentem wszystkich katowiczan!
g
gruby
Pomysł genialny zrobić porządny projekt i nie oszczędzać bo to się mści.
R
Rekin
Przecież ludzie, tak nie można. Szybki tramwaj jedzie prosto albo łagodnymi łukami, a to wymalował chyba nawiedzony artysta. Warty realizacji przebieg takiej linii to pokazywał w zeszłym roku pewien doktor transportu, a to co prezentuje prezydent to nie jest szybki tramwaj, tylko kolejka leśna poprowadzona w różnych "wariantach" zakrętami przez lasy i wzgórza naokoło Ochojca albo przez uliczki z domkami jednorodzinnymi. Będzie jechać albo bez zabierania pasażerów średnio szybko i hałaśliwie, albo po wąskich uliczkach wolno i hałaśliwie. Dlaczego nie ma tego dobrego projektu?
W
W OBRONIE PRZYRODY I LUDZI
TRAMWAJ PRZEZ LAS- to pomysł chorego! Takie miejsce jakich ma lo do spacerów dla rodzin z dziećmi, z psami, na rowery- a tu TRAMWAJ- no głupota aż huczy! Ile zwierząt zginie, jak zmieni się to ciche miejsce - Dlaczego nikt nie liczy się z opiniami mieszkańców!!!!! Były petycje przeciwko takiemu przebiegowi przez las i co - mają nas w d...!! O co na prawdę chodzi? Będzie trzeba uderzać do ekologów, do Unii i informować jak niszczy się przyrodę. W CZYIM IMIENIU I INTERESIE gospodaruje się NASZYMI PIENIĘDZMI I PRZESTRZENIĄ A swoją drogą to w zimie ktoś będzie ODŚNIEŻAŁ LAS żeby tam dojść i żeby tramwaj dojeżdżał?!
Wróć na i.pl Portal i.pl