Dlaczego przewaga zwrotów jest tu tak ogromna w porównaniu z innymi stacjami.
Obie są położone niżej niż centrum, co sprawia że chętniej do nich zjeżdżamy niż z nich ruszamy pod górę. Ponadto generalnie z rowerów miejskich chętniej korzystamy w szczycie popołudniowym niż porannym. Rondo Giedroycia i Most Długi to stacje skrajne o charakterze przesiadkowym. Wiele osób po południu dociera tu z różnych stron miasta rowerami miejskimi, by przesiąść się na tramwaj albo autobus.
Trzecia najbardziej nierówna stacja znajduje się na Placu Grunwaldzkim (-8). Tu przeważa liczba wypożyczeń. Być może dlatego, że Plac Grunwaldzki jest centralnym punktem na mapie lewobrzeżnego Szczecina i rowerem stąd możemy pojechać „po coś” we wszystkich kierunkach.
Najczęściej wybierana trasa TOP 10
Główną osią Bike_S jest odcinek między Urzędem Miasta a Placem Żołnierza Polskiego, a najważniejszym punktem Plac Żołnierza Polskiego, który występuje w siedmiu z dziesięciu najpopularniejszych tras Bike_S.
Uwaga: liczby w tabeli pokazują przejazdy w całym sezonie. Ranking nie uwzględnia tras typu: Urząd Miasta Szczecin – Urząd Miasta Szczecin, Jasne Błonia – Jasne Błonia itp.
Bike_S – najważniejsze parametry
W systemie jest zarejestrowanych 23 859 osób. Mamy 35 stacji i 380 rowerów, w tym 17 skradzionych.
Pod koniec października została otwarta 35 stacja Jezioro Słoneczne, zakupiona z środków Rady Osiedla Gumieńce
Ok. 90 proc. wypożyczeń jest bezpłatnych, mieści się limicie 20 minut.
W tym roku gmina Szczecin przeznaczyła na utrzymanie Bike_S to 1,2 mln zł.
Klasyfikacja indywidualna TOP 5
Panowie są wyraźnie bardziej aktywni, dlatego zdecydowaliśmy się na prezentację rankingu indywidualnego z podziałem na płeć.