Bieganie. W parkach, po leśnych dróżkach, nad rzeką, na plaży. Regularne bieganie to zysk dla organizmu: mniej kalorii, więcej tlenu, niższe ciśnienie. Jednak każdy zdrowy człowiek, który do tej pory był mało aktywny fizycznie, przygodę z bieganiem musi rozpocząć powoli i rozsądnie.

Bieganie stało się atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu, ponieważ łączy dbanie o zdrowie i kondycję z relaksem. Umożliwia szybsze spalanie tłuszczu, dotlenia organizm i obniża ciśnienie krwi. Popularność biegania, także w Polsce, rośnie z roku na rok i trudno się dziwić - jest powszechnie dostępne, niezależne od pory dnia i roku, nie wymaga - poza butami i ubiorem- specjalnego sprzętu, nie trzeba kupować karnetu na siłownię.

Czy jednak bieganie jest dla każdego i czy biegać możemy zacząć w jakimkolwiek okresie życia? Niestety, nie. I nie chodzi tylko o bóle stawów czy kolan.

Ograniczony dostęp do treści - pozostało jeszcze 88%

Załóż konto i czytaj!

0 zł za testowy dostęp na 90 dni

Po wykupieniu otrzymasz pełen dostęp do wszystkich płatnych treści serwisów regionalnych Polska Press Grupy.

Uzyskaj bezpłatny dostęp

Masz dostęp? Zaloguj się