Polska jest europejskim liderem w produkcji mięsa drobiowego. Po podboju rynków unijnych rodzimy producenci zabiegają o rynki azjatyckie i bliskowschodnie. Przewagę konkurencyjną ma dać wysoka jakość mięsa.

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza rozpoczęła kampanii informacyjno-promocyjnej „Europejski Drób – w Jakości Siła”. Celem kampanii jest promocja mięsa drobiowego pochodzącego z Unii Europejskiej na rynkach azjatyckich. Kampania została zaplanowana na trzy lata i potrwa do lutego 2019 roku. W ramach projektu na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wietnamu oraz Chin i Hongkongu promowane będzie europejskie mięso drobiowe,  produkowane w systemie QAFP. Unia Europejska jest ważnym graczem w światowym handlu mięsem drobiowym. W 2014 roku z krajów Unii Europejskiej wyeksportowano 1,3 miliona ton mięsa drobiowego.


- Polska jest europejskim liderem w produkcji mięsa drobiowego. W 2015 roku odnotowaliśmy wzrost o ok. 10 proc. w stosunku do roku 2014, osiągając rekordowy wyniki na poziomie ok. 2,15 mln ton produkcji mięsa drobiowego. W tym czasie na zagraniczne rynki trafiło ok. 850 tysięcy ton drobiu, czyli w przybliżeniu 40 proc. całkowitej produkcji, co pokazuje jakie znaczenie dla branży ma eksport – powiedział Łukasz Dominiak, dyrektor generalny KRD-IG.

Celem kampanii jest wykreowanie pozytywnego wizerunku produktów drobiowych wysokiej jakości produkowanych w Unii Europejskiej. W ramach kampanii będą przekazywane informacje na temat właściwości drobiu oraz samego systemu QAFP, który jest gwarantem jakości i bezpieczeństwa mięsa drobiowego. Działania skierowane będą głównie do odbiorców biznesowych, dlatego osią kampanii staną się działania informacyjne prowadzone podczas najważniejszych wydarzeń targowych na rynkach docelowych. W ramach projektu zaplanowano także szereg aktywności edukacyjnych oraz działań public relations.