30 proc. klientów robiących galeriach handlowych to tak zwani entuzjaści osoby, które bardzo lubią spędzać czas i robić zakupy centrach.

Pozostałe 70 proc. stanowią bywalcy, czyli osoby mniej zaangażowane - wynika z raportu "Entuzjaści i bywalcy. Generacja X i Y w Galeriach handlowych" przygotowanego przez JLL oraz Atrium European Estate, na który powołuje się portal dlahandlu.pl. 

W świetle raportu u polskich konsumentów można wyróżnić 5 zasadniczych styli zakupowych.

Dwa z nich charakteryzują entuzjastów, pozostałe występują w przypadku bywalców. Wśród entuzjastów mamy do czynienia z zakupholikami (18 proc.). Styl, jak pisze portaldlahandlu.pl, charakteryzuje osoby, które często odwiedzają galerie handlowe raz w tygodniu lub częściej - oraz lubią robić zakupy, szczególnie zaś ubraniowe. Zakupoholicy szukają okazji, promocji i inspiracji zakupowych.  Deklarują skłonność do robienia zakupów nieprzemyślanych, często kupują coś, czego nie planowali. Mają smartfony oraz korzystają z bezpłatnego internetu w centrum handlowym. Zakupoholicy to przede wszystkim osoby młodsze, średniozamożne. 

Wśród bywalców wyróżnić można towarzyskich okazjonalnych (29 poc.), niezaangażowanych shopperów (21 proc.), a także zadaniowych supermarketowiczów (20 proc.).  Dość często odwiedzają galerie handlowe, aby zrobić zakupy spożywcze oraz ubraniowe, ale także spędzić wolny czas.