Sport narzędziem promocji miast i gmin. Czy sponsoring jest skuteczny?

Mateusz Różański
Wideo
od 16 lat
Za nami pierwsze panele dyskusyjne w studiu portalu i.pl. Marszałek województwa śląskiego, Jakub Chełstowski i główny udziałowiec ŁKS-u Łódź, Tomasz Salski starali się odpowiedzieć na pytanie, czy sport jest odpowiednim narzędziem do promocji miast i gmin i jaką rolę w tym miejscu odgrywa sponsoring.

Sport bez wątpienia może być doskonałym narzędziem promocji miast i regionów, a skuteczny marketing sportowy wykorzystywany jest również do promowania lokalnych produktów i usług. Oczywiście niezbędne jest do tego właściwe zaplecze w postaci wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Województwo Śląskie to ostatnie zbiera obecnie jak żadne inne.

- Zawody w ramach cyklu Diamentowej Ligi na Narodowym Stadionie Lekkoatletycznym obejrzało ponad 30 tys. kibiców. To fantastyczny wynik biorąc pod uwagę to, że odbywały się w sierpniu. Gdyby to był maj lub czerwiec, stadion bez wątpienia wypełniłby się do ostatniego miejsca – mówi Jakub Chełstowski. - Przez lata pracowaliśmy na to, żeby Diamentowa Liga odbyła się w Polsce. Otrzymaliśmy znakomite oceny. Nie byłbym sobą gdybym nie chciał, żeby te prestiżowe zmagania zagościły na Śląsku na stałe. Diamentowa Liga czuje się na Śląsku znakomicie, a Śląsk czuje się świetnie w jej towarzystwie – dodaje.

Nie da się ukryć, że współcześnie sport to pieniądze, jeżeli mówimy o sporcie zawodowym, to w grę wchodzą olbrzymie nakłady finansowe. - Nie ma chyba idealnej recepty na współpracę na linii klub-samorząd. To stosunki, które są wypracowywane przez lata i raz układają się lepiej, raz gorzej – przekonuje Tomasz Salski z ŁKS-u Łódź. - Obecnie w Polsce mamy nieusystematyzowaną kwestię wsparcia klubów piłkarskich przez samorząd. Zespoły prywatne często rywalizują z klubami, które de facto należą do samorządu. To bez wątpienia wymaga regulacji – dodaje. Rozmówcy nie mieli wątpliwości jednocześnie, że sport może być znakomitą areną do promocji, ale nieodpowiednio wykorzystywany może również szkodzić. Być może właśnie dlatego nie wszyscy jeszcze doceniają możliwości promowania się przez sport.

Nowe areny przyciągają kibiców

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad w Polsce pojawiło się wiele nowoczesnych aren sportowych, które są magnesem dla kibiców, sportowców, ale i reklamodawców. Podobnie jednak jak przy organizacji imprez, tak i komercjalizacja przestrzeni sportowych wymaga doświadczenia. Tu znów jako przykład jest Narodowy Stadion Lekkoatletyczny.

– Przyznanie nazwy Narodowy Stadion Lekkoatletyczny potwierdza, że Stadion Śląski to wyjątkowy obiekt na sportowej mapie Polski. Jesteśmy dumni z tego, że to właśnie w województwie śląskim znajduje się nowoczesna arena, na której odbywają się największe wydarzenia sportowe, kulturalne i rekreacyjne. Decyzja Polskiego Związku Lekkiej Atletyki cieszy tym bardziej, że to właśnie na Stadionie Śląskim zadomowili się najlepsi krajowi i zagraniczni lekkoatleci – mówi marszałek Chełstowski. Popularny „kocioł czarownic”, jak nazywany jest chorzowski obiekt, to jednak nie tylko sport. Zbliżające się koncerty Andrei Bocceliego czy zespołu Rammstein wypełnią trybuny i płytę stadionu po brzegi.

od 16 lat

- Jestem przekonany, że z trybun Narodowego Stadionu Lekkoatletycznego będziemy śledzić jeszcze wiele widowisk sportowych i kulturalnych na najwyższym światowym poziomie – dodaje Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego.

Układ naczyń połączonych

Żeby odnieść sukces w sporcie, potrzebne są pieniądze. Potrzebne są również areny do treningów i zmagań medalowych. Niezbędne są z kolei wzorce do naśladowania, które stawiamy młodym pokoleniom jako przykład, że ciężka praca popłaca. Adam Małysz, Anita Włodarczyk, Robert Kubica, czy też Robert Lewandowski to tylko kilka z nazwisk, które na wyobraźnię dzieci i młodzieży działają jak magnes. Ich sukcesy sprawiają, że dzieci chcą pójść w ich ślady. Rozmówcy zgodnie przyznali, ze to największy zysk, jaki może przynieść inwestowanie w sport.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Sport narzędziem promocji miast i gmin. Czy sponsoring jest skuteczny? - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl