Sondaż: Czy szczepienia na koronawirusa powinny być obowiązkowe?

OPRAC.:
Leszek Rudziński
Leszek Rudziński
Sondaż: Czy szczepienia na koronawirusa powinny być obowiązkowe?
Sondaż: Czy szczepienia na koronawirusa powinny być obowiązkowe? Fot. Mariusz Kapa³A / Gazeta Lubuska
42,8 proc. badanych jest zdania, że szczepienia na koronawirusa nie powinny być obowiązkowe. 24,7 proc. respondentów uważa, że obowiązek ten powinien objąć dorosłych i dzieci, a 17,9 proc. ankietowanych twierdzi, że obowiązkowe szczepienia powinny być tylko dla osób dorosłych – wynika z sondażu SW Research dla Rp.pl.

Obecnie szczepienia na Covid-19 są w naszym kraju dobrowolne. Co jakiś czas pojawia się jednak temat ewentualnych restrykcji dla osób niezaszczepionych lub wprowadzenia sczepień obowiązkowych.

W badaniu przeprowadzonym przez agencję SW Research zapytano respondentów: czy należałoby wprowadzić obowiązek szczepienia przeciw COVID-19 w Polsce?

42,8 proc. badanych odpowiedziało, że to zły pomysł.

24,7 proc. stwierdziło, że szczepienia powinny być obowiązkowe dla wszystkich – dorosłych i dzieci.

17,9 proc. osób wybrało odpowiedź: „tak, tylko dla dorosłych”.

Z kolei 14,6 proc. proc. ankietowanych nie miało zdania na ten temat.

Wiceprezes zarządu SW Research Piotr Zimolzak, komentując wyniki dla Rp.pl, zwrócił uwagę, że pomysłu wprowadzenia obniżkowych szczepień nie popiera częściej niż co drugi respondent w wieku od 25 do 34 lat i 48 proc. badanych o dochodach mieszczących się granicach 2001-3000 zł.

Obowiązkowemu szczepieniu w jakiejkolwiek formie częściej sprzeciwiają się kobiety (46 proc.) niż mężczyźni (40 proc.).
Ponadto największy odsetek przeciwników obowiązkowego szczepienia mieszka w miastach liczących od 20 tys. do 99 tys. osób.

Czego nie wolno robić przed szczepieniem na COVID!

Czego nie robić przed szczepieniem na koronawirusa? Nie rób ...

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research wśród użytkowników panelu online SW Panel 24-25 sierpnia. Analizą objęto grupę 800 internautów powyżej 18 lat.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 84

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Szczepię się co roku przeciw grypie. I nie choruję na grypę.

Zaszczepiono mnie w dzieciństwie przeciwko odrze i wielu innym chorobom, na które nigdy nie zachorowałem. Niektóre z tych szczepionek były w trzech dawkach.

Jeżeli ochrona przed kowidem będzie wyglądać corocznego szczepienia to się zaszczepię co rok.

Z tym że obecnie wyraźnie się mówi że trzecia dawka jest adresowana wyłącznie do pewnej grupy osób z problemami zdrowotnymi.

Aha, nie dam się russkiej propagandzie. Wolę słuchać lekarzy. Tych prawdziwych, a nie zmyślonych.
G
Gość
Ponad 99% hospitalizowanych na covid to antyszczepy.

Dane z całego świata.

Rzetelne dane, a nie pierdy z ruskiej trolowni.
G
Gość
W tym samym dniu raz zaraża Witek, a nie zarażają uczniowie, a raz zarażają uczniowie, a przestaje zarażać Witek.

Tylko idioci nie widzą w tym cyrku.

Link do obrazka:

https://twitter.com/Ankapitalizm/status/1433080111469826055
G
Gość
Każdą osobę, choćby tylko wspierającą segregację sanitarną nazywaną „paszportem szczepionkowym” wzywam do wykazania - iż osoba zaszczepiona jest bezpieczna dla otoczenia bowiem nie zakaża siebie i nie może zakazić innych.
G
Gość
" Warto rozmawiać 12.04.2021

„Nigdy nie wrócimy już do normalności” – straszy minister zdrowia, a media epatują kolejnymi rekordami śmiertelności. Jak wiele z tych osób mogłoby żyć, gdyby nie lockdown podstawowej opieki zdrowotnej? Kiedy zaszczepieni lekarze zaczną z powrotem przyjmować pacjentów? I dlaczego medycy kwestionujący zasadność aktualnej polityki pandemicznej padają ofiarą postępowań dyscyplinarnych? Czy jedynym rozwiązaniem dla problemu pandemii jest polityka szczepionkowa i co z leczeniem innych chorób, które przez koronawirusa zostało mocno ograniczone? Gośćmi programu są dr Zbigniew Hałat, epidemiolog, b. wiceminister zdrowia, dr Zbigniew Martyka, ordynator oddz. zakaźnego w szpitalu w Dąbrowie Tarnowskiej, mec. Piotr Schramm, prawnik, Tomasz Wróblewski, publicysta, Warsaw Enterprise Institute i prof. Ryszard Rutkowski, alergolog."

https://vod.tvp.pl/video/warto-rozmawiac,12042021,52921563
G
Gość
"Segregacja sanitarna. Stanowcze słowa posła: Nie mamy do tego prawa

Nie mamy prawa do tego, żeby odbierać konstytucyjne prawa i wolności tym Polakom, którzy się nie zaszczepili – uważa Janusz Kowalski z Solidarnej Polski.

Poseł Solidarnej Polski w rozmowie z Jackiem Nizinkiewiczem z "Rzeczpospolitej" zapytany został o pomysł, aby wprowadzić w Polsce ograniczenia dla osób które nie zaszczepiły się przeciwko COVID-19. Na taki krok zdecydowała się w ostatnim czasie Francja, która przyjęła ustawę, w myśl której aby móc wejść np. do restauracji trzeba okazać tzw. paszport covidowy. Gorącym orędownikiem takiego rozwiązania jest wicepremier Jarosław Gowin.

"Segregacja sanitarna jest dyskryminacją"

Janusz Kowalski jest zdania przeciwnego. – Prawa i wolności obywatelskie przynależą wszystkim Polakom, zaszczepionym i niezaszczepionym, i nie możemy ich ustawowo odbierać – oświadczył parlamentarzysta. W jego ocenie, wariant francuski nie jest w naszym kraju możliwy do realizacji, gdyż wiązałoby się to z potężnym sprzeciwem społecznym.

– Nie mamy prawa do tego, żeby odbierać konstytucyjne prawa i wolności tym Polakom, którzy się nie zaszczepili – podkreślił Kowalski i dodał: "Ja ich zachęcam do szczepień, ale nie wolno im odbierać praw i wolności, bo to jest dyskryminacja; segregacja sanitarna jest dyskryminacją. Na to nie ma zgody".

Przy okazji zachęty do szczepień poseł przyznał, że sam przyjął szczepionkę przeciwko COVID-19.

W rozmowie wyraził przekonanie, że przeciwko segregacji sanitarnej opowie się większość "przyjaciół z PiS". Jako przykład wskazał tu ministra edukacji i nauki. Jak podkreślił Przemysław Czarnek, "jasno powiedział, że jest przeciwnikiem przymusowych szczepień wśród nauczycieli, a więc jest przeciwnikiem segregacji sanitarnej, ponieważ człowiek wolności, człowiek, który miłuje wolność, który szanuje prawa i wolności obywatelskie jest przeciwko segregacji i dyskryminacji"."

https://dorzeczy.pl/opinie/192830/kowalski-o-odbieraniu-praw-niezaszczepionym.html
G
Gość
29 sierpnia, 22:43, Jbpis:

Dla niezaszczepionych obowiązkowo kastrowanie. No chyba, że baba to wtedy nie.

31 sierpnia, 18:40, Gość:

Żebyś później nie skamlał w Norymberdze, że "tylko wykonywałeś rozkazy"...

31 sierpnia, 21:44, Gość:

A co krewniaka ci tam powiesili?

31 sierpnia, 23:24, Gość:

Nie, słuchałem na lekcjach historii i wyciągałem wnioski.

31 sierpnia, 23:51, Gość:

I guwno zrozumiałeś.

To jest tylko twoja, marna opinia...

k
króliczki Gatesa
31 sierpnia, 23:53, Antyszczepionkowcy debile:

Debil nadaje.

Bo to debil.

R.I.P.

G
Gość
29 sierpnia, 22:43, Jbpis:

Dla niezaszczepionych obowiązkowo kastrowanie. No chyba, że baba to wtedy nie.

31 sierpnia, 18:40, Gość:

Żebyś później nie skamlał w Norymberdze, że "tylko wykonywałeś rozkazy"...

31 sierpnia, 21:44, Gość:

A co krewniaka ci tam powiesili?

31 sierpnia, 23:24, Gość:

Nie, słuchałem na lekcjach historii i wyciągałem wnioski.

I guwno zrozumiałeś.

G
Gość
29 sierpnia, 22:43, Jbpis:

Dla niezaszczepionych obowiązkowo kastrowanie. No chyba, że baba to wtedy nie.

31 sierpnia, 18:40, Gość:

Żebyś później nie skamlał w Norymberdze, że "tylko wykonywałeś rozkazy"...

31 sierpnia, 21:44, Gość:

A co krewniaka ci tam powiesili?

Nie, słuchałem na lekcjach historii i wyciągałem wnioski.

G
Gość
"Pospieszalski: Czas skończyć tę psychozę i wrócić do normalności

– Czwarta fala jakoś nie chce nadejść, pomimo zaklęć Adama Niedzielskiego i Wojciecha Andrusiewicza. Obecnie robi się już po 40 tys. testów dziennie, a i tak wykrytych zakażeń jest na szczęście niewiele – mówi portalowi DoRzeczy.pl dziennikarz Jan Pospieszalski.

Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska zapowiedział oficjalną rekomendację ws. trzeciej dawki szczepionki na COVID-19. Jak Pan to skomentuje?

Jan Pospieszalski: Kiedy słyszę zapowiedzi, że pojawi się oficjalne stanowisko władz odnośnie do trzeciej dawki, to oczekuję że będzie to szło w parze z pełną argumentacją, o której mówił nam minister Niedzielski. Przypomnę, że powiedział wówczas, iż w temacie trzeciej dawki należy sprawdzić, czy leży ona w interesie zdrowia pacjentów czy firm farmaceutycznych. A więc czekam, aż minister Niedzielski przedstawi argumenty za zdrowiem obywateli albo odwrotnie, że trzecią dawkę wprowadzamy, ponieważ taki jest interes koncernów farmaceutycznych i mamy jakiś powód, żeby to zrobić...

Wspomniał Pan nazwisko prof. Horbana. Niedawno powiedział on, że "świerzbi go ręka", aby rekomendować obowiązek szczepień. Jak Pan odnosi się do tego postulatu?

Im dłużej przyglądam się tej postaci, tym bardziej przekonuje mnie to, że został on podrzucony jako,,kukułcze jajo", aby spowodować klęskę partii rządzącej i zablokować jakąkolwiek naprawę Polski. Przecież ten człowiek bezkarnie straszy ludzi, generuje gigantyczną wrogość, u[wulgaryzm]mia skrajnie negatywne emocje i od półtora roku, nęka Polaków mówiąc, że wszyscy zaraz umrzemy. Na szczęście wirus nas nie pozabijał, a czwarta fala jakoś nie chce nadejść, pomimo zaklęć Adama Niedzielskiego i Wojciecha Andrusiewicza. Obecnie robi się już po 40 tys. testów dziennie, a i tak wykrytych zakażeń jest na szczęście niewiele. Może jak będą robić po 200 tys., to doczekają się tej czwartej fali. Póki co, zakażeń jest tyle samo, co innych chorób zakaźnych. Może więc już czas skończyć tę psychozę i pozwolić ludziom wrócić do normalności.

Wielu ludzi już się na nią uodporniło, tak jak na wspomnianych terenach Podlasia czy Lubelszczyzny. Te osoby mają dobre relacje rodzinne i sąsiedzkie, chodzą do kościoła, znajdując oparcie we wspólnocie i w Panu Bogu. Nie wierzą we wszystko, co powiedzą im w telewizji i nie przekonują ich występy tych szaleńców, którzy dzielą ludzi na zaszczepionych i nie, pastwią się nad ludźmi i szczują jednych na drugich. W mojej ocenie są to osoby zaburzone. Zachęcam ich, aby porozmawiali z psychologami i psychiatrami o tym, jak zgubny wpływ ma ich oddziaływanie na ludzką wrażliwość. Mamy do czynienia z jakąś totalną maskaradą nieodpowiedzialnych facetów, którzy dorwali się do mikrofonów. Ci ludzie już się skompromitowali. Są odpowiedzialni za szereg błędnych decyzji, niemającymi uzasadnieniami medycznego.

To znaczy?

Podam kilka najbardziej prostych przykładów. To na tych ludziach, doradcach premiera, ciąży zarządzanie kryzysem covidowym, które poskutkowało tak wieloma nadmiarowymi zgonami. Mówi się o 100-150 tys. takich przypadków. Takie śmiertelne żniwo to wynik m.in. zamknięcia placówek podstawowej opieki zdrowotnej i sparaliżowanie służby zdrowia. Oprócz tego, ci szaleńcy cały czas gnębią lekarzy, którzy chcą normalnie leczyć pacjentów. Sprawdziłem, jak wyglądały oficjalne protokoły wysyłane do medyków jesienią ubiegłego roku. Było tam wyraźne zalecenie, aby nie stosować witaminy C i D3, i cynku, a wiadomo, że pacjenci covidowi mają niedobór właśnie tych witamin. Z kolei w rekomendacjach znalazł się paracetamol jako lek przeciwgorączkowy. W polskiej bazie medycznej znalazłem badania, które pokazują, że dla pacjentów covidowych jest on szkodliwy. Nie jestem lekarzem, ale zdrowy rozsądek podpowiada mi, że coś tu nie gra..."

https://dorzeczy.pl/opinie/196472/pospieszalski-czas-skonczyc-te-psychoze-i-wrocic-do-normalnosci.html
G
Gość
29 sierpnia, 22:43, Jbpis:

Dla niezaszczepionych obowiązkowo kastrowanie. No chyba, że baba to wtedy nie.

31 sierpnia, 18:40, Gość:

Żebyś później nie skamlał w Norymberdze, że "tylko wykonywałeś rozkazy"...

A co krewniaka ci tam powiesili?

G
Gość
31 sierpnia, 15:45, Gość:

Szczepionka na covid-19 obowiązkowa? Najpierw należałoby wprowadzić obowiązkowe szczepienia od momentu narodzin.

31 sierpnia, 16:34, Gość:

Gdy porównamy obecny kalendarz szczepień z tym sprzed powiedzmy dziesięciu, dwudziestu lat to można złapać się za głowę.

Dziwne, że dzieci jeszcze nie świecą...

31 sierpnia, 19:10, Gość:

Otóż to. Mając 40 lat przez całe życie miałam 10 szczepień, a teraz dzieci do ukończenia 19 r.ż mają ich....42!

Od 2017 r. doszły kolejne dwie obowiązkowe.

I czy dzieci są w tych czasach przez to zdrowsze? Nie!

No cóż płodzicie słabe organizmy więc trzeba je szczepić

G
Gość
31 sierpnia, 19:13, Gość:

Schipionka. Nie dla mnie. Dla ciemnoty może tak. Ja dziękuję.

Co jest najgorsze? Jak ciemniak mówi o normalnych że są ciemniakami. Boże skąd tylu przygłupów na tym portalu?

G
Gość
Uważam że idioci nie powinni się szczepić. Ich śmierć będzie dobrodziejstwem dla społeczeństwa
Wróć na i.pl Portal i.pl