Śmiertelny wypadek na DK 28 w Siekierczynie. Nie żyje 54-letni motocyklista. Droga jest zablokowana, wyznaczono objazd

Alicja Fałek
Alicja Fałek
Droga jest zablokowana
Droga jest zablokowana Małopolska Alarmowo
Do tragicznego w skutkach wypadku doszło na DK 28 Limanowa - Nowy Sącz w miejscowości Siekierczyna. Samochód osobowy zderzył się z motocyklem. Mimo reanimacji nie udało uratować się życia 54-letniego motocyklisty. Droga jest całkowicie zablokowana, wyznaczony został objazd.

Tragiczny w skutkach wypadek miał miejsce w sobotę (27 maja) około godz. 15 w miejscowości Siekierczyna w powiecie limanowskim. Jak wynika ze wstępnych ustaleń policji i prokuratora, najprawdopodobniej kierujący jeepem grand cherokee włączając się do ruchu nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu jadącemu prawidłowo kierowcy motocykla marki suzuki.

- Niestety mimo podjętej reanimacji, która trwała około 20 minut, w wyniku poniesionych obrażeń 54-letni motocyklista zmarł na miejscu zdarzenia - informuje podinsp. Katarzyna Cisło z Zespołu Prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie.

Na miejscu zdarzenia wciąż prowadzone są prace przez policjantów z wydziału ruchu drogowego, które nadzoruje prokurator. Z tego powodu droga wciąż jest nieprzejezdna. Policjanci wraz ze strażakami prowadzą kierowców objazdem drogą powiatową, która biegnie równolegle do drogi krajowej.

Jesteś świadkiem pożaru albo utrudnień na drodze? Daj nam znać! Poinformujemy innych. Czekamy na informacje, zdjęcia i nagrania wideo!

Skrzyżowanie pod “Europą” w trakcie remontu

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Śmiertelny wypadek na DK 28 w Siekierczynie. Nie żyje 54-letni motocyklista. Droga jest zablokowana, wyznaczono objazd - Gazeta Krakowska

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
ADEKWATNE KARY
Panisko z bryki jak traktor uważa że zawsze jest pierwszy ... duże autko a pod czerepem wicher hula ... Może dlatego ego sobie wspomaga ?
R
Realista
28 maja, 13:37, fakt_tvn:

Jakby nie zap.ierdalał jak "SZCZAŁA" to by go kierowca auta zauważył.

To bardzo proste, przecież żaden kierowca samochodu nie wyjeżdża celowo, bo nie chce zginąć od idioty który wbije mi mu się w nerkę.

WSZYSTKIE motocykle jeżdżą ze światłem mijania „jasnym jak słońce” — bo taki mają obowiązek.

Skoro go kierowca nie zauważył, to znaczy, że w ogóle nie patrzył. Tak, i na obecność na drodze takich właśnie każdy motocyklista winieć „brać poprawkę”.

Sam miałem kiedyś podobną sytuację na Opolskiej: jechałem lewym pasem i zjeżdżałem na pas skrętu do „Ikei”, z prędkością coś 30 km/h. Trzy samochody przede mną jakaś kobieta widocznie „przypomniała sobie, że ona też chce” — i gdybym nie jechał wolno, mogąc zahamować prawie w miejscu, to przygniotłaby mnie do bariery. Nawet nie przeprosiła (zatrąbiłem), ot, pojechała sobie dalej, jakby nigdy nic… pewnie „ślepa i głucha”, chociaż za kierownicą.

f
fakt_tvn
Jakby nie zap.ierdalał jak "SZCZAŁA" to by go kierowca auta zauważył.

To bardzo proste, przecież żaden kierowca samochodu nie wyjeżdża celowo, bo nie chce zginąć od idioty który wbije mi mu się w nerkę.
P
Pod rozwagę
„Zasada ograniczonego zaufania” się kłania. Nawet, jak masz rację — i np. pierwszeństwo — uważaj na innych. Bo mogą np. zapomnieć wyłączyć migający kierunkowskaz (i w związku z tym wcale nie skręcają…), albo możesz mieć do czynienia z głupim bucem. Po prostu. Takich też pełno. Zwłaszcza, że przywiało do Polski wielu takich, ze wschodu. Co to pokupowali sobie prawka na ichnich bazarach.
f
fgh
27 maja, 20:23, motocyklista:

oby wszystkich balwanskich Polakow w samochodach porazil piorun

i SMIERC, wy buce, chamy i debile od urodzenia!

Wszystkim motocyklistom łamiącym przepisy Komarki z dwoma biegami przy kierownicy

j
jurek
27 maja, 20:23, motocyklista:

oby wszystkich balwanskich Polakow w samochodach porazil piorun

i SMIERC, wy buce, chamy i debile od urodzenia!

3XTAK

j
jurek
27 maja, 20:40, jurek:

Niestety...kierowcy samochodów zachowują się jakby motocyklistów nie było na drodze. Miałem taką sytuację...jadę..przede mną trzy osobówki..ja czwarty...z prawej na podporządkowanej stoi osobówka...pani za kierownicą...przepuszcza bo powinna trzy auta osobowe a we mnie wjeżdża...gdybym nie hamował.. miazga...

27 maja, 22:52, polo:

Jedź zgodnie z przepisami to kierowcy samochodów cię zauważą :) To trochę tak jak z pierwszeństwem pieszych, mają pierwszeństwo i wchodzą na pasy nie rozglądając się, niezależnie od pogody myśląc, często nie dając kierowcy szans na reakcję. Z wami jest podobnie :)

Nie zrozumiałeś sytuacji...typowa odpowiedź kierowcy auta...masakra

j
jurek
27 maja, 23:50, Mk:

Jeżdżę od niedawna na motorze, ale już trochę rozumiem. Zasady:

nr 1: na drodze zakładaj, że nikt Ciebie nie widzi.

nr 2: na drodze nikt Ciebie nie widzi...

nr 3: ...

Jak z tym walczyć:

1) Klakson jak wyprzedzasz, klakson jak widzisz kierowcę w bocznej drodze, klakson jak widzisz kierowcę na przeciwko co zwalnia a po prawej droga ...

2) W sytuacjach ryzyka skrętu w lewo przez kierowcę lub manewru cofania (parkingi!) zwalniać do przepisowej minus 10-30 %, hamulce już przygotowane - zlikwidowany luz, podobnie przygotowana sylwetka - odruchowe ściśnięcie kolanami motoru i usztywnienie pleców, żeby mieć luźne ręce do szybkiego manewru omijania.

3) Jaskrawy lub z dużą ilością bieli strój. Statystyki pokazują, że motocyklista z białym kąskiem o 23% rzadziej ma wymuszenia pierwszeństwa.

4) Na drodze bez przekraczania prędkości, nikt nie umie ocenić czy zdąży przed szybko jadącym motorem.

5) Raz na tydzień ćwiczenie ostrego hamowania z manewrem szybkiego omijania.

...

A jak jest? Kupuję taki ponad 100KM, ma się za Rossi, a na torze nie potrafi dobrać trajektorii, nie mówiąc już o zejściu ma kolano. Motor po 5 właścicielach, bez ABS lub nową maszyna z przerośniętym do umiejetności silnikiem do rozbudowania ego. Strój ekonomiczny, z lipnymi ochraniaczami lub bez, w trampkopodobnych bucikach, z usztywnieniem kostki to nawet w sklepie nie przymierzał.

Nawet najbardziej ostrożny i zabezpieczony może zginąć, ale u wielu szansa na poważny wypadek to 99%.

28 maja, 8:06, jak_zwykle_bez_hejtu:

100% prawdy. Doskonale opisal Pan rzeczywistosc na polskich drogach. Zycze szerokiej drogi i duzo radosci z jazdy motocyklem.

Taka to niestety prawda...10k wsezonie..i każde 1000m myśle za innych na 4 kołach...

j
jak_zwykle_bez_hejtu
27 maja, 23:50, Mk:

Jeżdżę od niedawna na motorze, ale już trochę rozumiem. Zasady:

nr 1: na drodze zakładaj, że nikt Ciebie nie widzi.

nr 2: na drodze nikt Ciebie nie widzi...

nr 3: ...

Jak z tym walczyć:

1) Klakson jak wyprzedzasz, klakson jak widzisz kierowcę w bocznej drodze, klakson jak widzisz kierowcę na przeciwko co zwalnia a po prawej droga ...

2) W sytuacjach ryzyka skrętu w lewo przez kierowcę lub manewru cofania (parkingi!) zwalniać do przepisowej minus 10-30 %, hamulce już przygotowane - zlikwidowany luz, podobnie przygotowana sylwetka - odruchowe ściśnięcie kolanami motoru i usztywnienie pleców, żeby mieć luźne ręce do szybkiego manewru omijania.

3) Jaskrawy lub z dużą ilością bieli strój. Statystyki pokazują, że motocyklista z białym kąskiem o 23% rzadziej ma wymuszenia pierwszeństwa.

4) Na drodze bez przekraczania prędkości, nikt nie umie ocenić czy zdąży przed szybko jadącym motorem.

5) Raz na tydzień ćwiczenie ostrego hamowania z manewrem szybkiego omijania.

...

A jak jest? Kupuję taki ponad 100KM, ma się za Rossi, a na torze nie potrafi dobrać trajektorii, nie mówiąc już o zejściu ma kolano. Motor po 5 właścicielach, bez ABS lub nową maszyna z przerośniętym do umiejetności silnikiem do rozbudowania ego. Strój ekonomiczny, z lipnymi ochraniaczami lub bez, w trampkopodobnych bucikach, z usztywnieniem kostki to nawet w sklepie nie przymierzał.

Nawet najbardziej ostrożny i zabezpieczony może zginąć, ale u wielu szansa na poważny wypadek to 99%.

100% prawdy. Doskonale opisal Pan rzeczywistosc na polskich drogach. Zycze szerokiej drogi i duzo radosci z jazdy motocyklem.

M
Mk
Jeżdżę od niedawna na motorze, ale już trochę rozumiem. Zasady:

nr 1: na drodze zakładaj, że nikt Ciebie nie widzi.

nr 2: na drodze nikt Ciebie nie widzi...

nr 3: ...

Jak z tym walczyć:

1) Klakson jak wyprzedzasz, klakson jak widzisz kierowcę w bocznej drodze, klakson jak widzisz kierowcę na przeciwko co zwalnia a po prawej droga ...

2) W sytuacjach ryzyka skrętu w lewo przez kierowcę lub manewru cofania (parkingi!) zwalniać do przepisowej minus 10-30 %, hamulce już przygotowane - zlikwidowany luz, podobnie przygotowana sylwetka - odruchowe ściśnięcie kolanami motoru i usztywnienie pleców, żeby mieć luźne ręce do szybkiego manewru omijania.

3) Jaskrawy lub z dużą ilością bieli strój. Statystyki pokazują, że motocyklista z białym kąskiem o 23% rzadziej ma wymuszenia pierwszeństwa.

4) Na drodze bez przekraczania prędkości, nikt nie umie ocenić czy zdąży przed szybko jadącym motorem.

5) Raz na tydzień ćwiczenie ostrego hamowania z manewrem szybkiego omijania.

...

A jak jest? Kupuję taki ponad 100KM, ma się za Rossi, a na torze nie potrafi dobrać trajektorii, nie mówiąc już o zejściu ma kolano. Motor po 5 właścicielach, bez ABS lub nową maszyna z przerośniętym do umiejetności silnikiem do rozbudowania ego. Strój ekonomiczny, z lipnymi ochraniaczami lub bez, w trampkopodobnych bucikach, z usztywnieniem kostki to nawet w sklepie nie przymierzał.

Nawet najbardziej ostrożny i zabezpieczony może zginąć, ale u wielu szansa na poważny wypadek to 99%.
8gwiazdek=osiem set
27 maja, 20:33, 8gwiazdek=osiem set:

Gersdorf again?

27 maja, 15:12, DJ:

Pustak

Dzban

p
polo
27 maja, 20:40, jurek:

Niestety...kierowcy samochodów zachowują się jakby motocyklistów nie było na drodze. Miałem taką sytuację...jadę..przede mną trzy osobówki..ja czwarty...z prawej na podporządkowanej stoi osobówka...pani za kierownicą...przepuszcza bo powinna trzy auta osobowe a we mnie wjeżdża...gdybym nie hamował.. miazga...

Jedź zgodnie z przepisami to kierowcy samochodów cię zauważą :) To trochę tak jak z pierwszeństwem pieszych, mają pierwszeństwo i wchodzą na pasy nie rozglądając się, niezależnie od pogody myśląc, często nie dając kierowcy szans na reakcję. Z wami jest podobnie :)

D
DJ
27 maja, 20:33, 8gwiazdek=osiem set:

Gersdorf again?

Pustak

a
ass
27 maja, 20:40, jurek:

Niestety...kierowcy samochodów zachowują się jakby motocyklistów nie było na drodze. Miałem taką sytuację...jadę..przede mną trzy osobówki..ja czwarty...z prawej na podporządkowanej stoi osobówka...pani za kierownicą...przepuszcza bo powinna trzy auta osobowe a we mnie wjeżdża...gdybym nie hamował.. miazga...

a motocykliści mają zawiązane oczka?

j
jurek
Niestety...kierowcy samochodów zachowują się jakby motocyklistów nie było na drodze. Miałem taką sytuację...jadę..przede mną trzy osobówki..ja czwarty...z prawej na podporządkowanej stoi osobówka...pani za kierownicą...przepuszcza bo powinna trzy auta osobowe a we mnie wjeżdża...gdybym nie hamował.. miazga...
Wróć na i.pl Portal i.pl