Rozmowa z farmaceutą w aptece na osobności? Aptekarze będą musieli zapewnić prywatność pacjentom

RED
O swoich chorobach pacjenci będą mogli rozmawiać z aptekarzami. Ci z kolei będą musieli zapewnić im prywatność
O swoich chorobach pacjenci będą mogli rozmawiać z aptekarzami. Ci z kolei będą musieli zapewnić im prywatność zdjęcie ilustracyjne/Arkadiusz Gola
Farmaceuci będą musieli rozmawiać z pacjentami na temat ich stanu zdrowia tak, by uszanować ich prywatność. Takie wymogi zakłada projekt ustawy o zawodzie farmaceuty. To z kolei może prowadzić do konieczność zmiany przepisów określających wymogi lokalowe aptek.

Projekt ustawy o zawodzie farmaceuty zakłada, że w aptekach prowadzona będzie opieka farmaceutyczna i usługi farmaceutyczne. W praktyce oznacza to, że aptekarze m. in. będą mieli za zadanie przeprowadzić wywiad z pacjentem, rozmawiać z nim na temat badań, które powinien wykonać, a także wykonywać niektóre badania diagnostyczne.

Czytaj też: Poznań: Nowy oddział kardiochirurgii dziecięcej już z pacjentami. Nie spodziewali się, że będzie tam tak pięknie [ZDJĘCIA]

Sprawdź też:

Wszystko to, zgodnie z projektem ustawy, powinno być wykonane z uwzględnieniem intymności i godności osobistej pacjenta.

Jak informuje "Dziennik Gazeta Prawna", zdaniem Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego nowe wymogi mogą spowodować, że konieczna będzie także nowelizacja przepisów dotyczących samych lokali aptek. Wówczas potrzebne byłyby zapisy mówiące o wymogach utworzenia dodatkowych pomieszczeń, w których pacjenci bez obawy o swoją prywatność, mogliby rozmawiać z farmaceutą na temat problemów zdrowotnych.

Konieczności utworzenia oddzielnych pomieszczeń w lokalach nie widzi Marek Tomkow, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej. Jego zdaniem rozmowy z pacjentami można przeprowadzać w pomieszczeniach administracyjno-szkoleniowych, które już teraz muszą znajdować się w aptekach.

Zobacz też:

Chociaż praca farmaceuty jest bardzo odpowiedzialna, to jednak w aptece za sprawą pacjentów zdarzają się dość zabawne sytuacje, przy których trudno zachować powagę. Oto najzabawniejsze anegdoty opublikowane na stronie "Będąc młodym farmaceutą". Zobacz ---->

Najśmieszniejsze teksty usłyszane w aptece. To zdarzyło się naprawdę!

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Co to jest zapalenie gardła i migdałków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rozmowa z farmaceutą w aptece na osobności? Aptekarze będą musieli zapewnić prywatność pacjentom - Głos Wielkopolski

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

A co z kopertami? (koperty odsyłać do kogo?)

F
Filc
24 listopada, 22:38, A:

Brakuje lekarzy, do rodzinnego trzeba nieraz czekac po 2 tygodnie lub dlużej. Stąd nowy pomysł PiSu: zastąpić lekarzy farmaceutami. Większość pacjentów idzie do rodzinnego po prostą poradę, po podstawowe badania... teraz wystarczy wizyta w aptece. Takie proste rozwiązanie znalazł nasz "kochany" rząd. Znaleźli sposób, by rozwiązać problem z brakiem lekarzy POZ. Współczuję farmaceutom, jeśli taka ustawa zostanie przyjęta.

U wos to dobrze u nos na wiosce do rodzinnego czeka się dwa lata.

C
Cidza

Kupujesz na potencję a masz pózniej 20 bab na karku .

S
Sołtys

U nas na wsi jest znachor leczył za PZPR,PO teraz też daje sobie radę kolejki są i to ci sami co za ZSL.

G
Gość

TAK POWINNO BYĆ! Stare babie specjalnie bardzo powoli pakują leki, żeby usłyszeć jakie lekarstwa kupuje następna osoba w kolejce! Aptekarz powinien przynajmniej poczekać, aż przy stanowisku nie będzie postronnych osób. Chodzi nie o choroby "wstydliwe", bo większość leków i tak jest na receptę, ale o nie dawanie okazji do plotek! Szczególnie w małych środowiskach. Kiedyś kupowałem zwykłe wapno na alergię, a po osiedlu poszło, że pewnie... mam owsiki!

A
A

Brakuje lekarzy, do rodzinnego trzeba nieraz czekac po 2 tygodnie lub dlużej. Stąd nowy pomysł PiSu: zastąpić lekarzy farmaceutami. Większość pacjentów idzie do rodzinnego po prostą poradę, po podstawowe badania... teraz wystarczy wizyta w aptece. Takie proste rozwiązanie znalazł nasz "kochany" rząd. Znaleźli sposób, by rozwiązać problem z brakiem lekarzy POZ. Współczuję farmaceutom, jeśli taka ustawa zostanie przyjęta.

G
Gość
23 listopada, 17:22, G1:

Farmaceuta to nie lekarz, nie tylko nie powinien stawiać diagnozy ale i też leczyć.... Skoro tak placcie nam w aptekach po 8 tys, jak lekarzom a nie niewiele więcej niż pracownikowi przysłowiowe biedronki....

23 listopada, 17:27, ds:

Jak dostanie 8 tys. to się stanie lekarzem? Suplementy i kosmetyki nie musi sprzedawać lekarz.

23 listopada, 17:44, Gość:

Czytaj ze zrozumieniem... Skoro ma przyjac jeszcze tyle obowiązków to niech i wynagrodzenie będzie zdekwatne, bo już teraz nie jest... Owszem, zgadzam się z zarzutami że apteki coraz bardziej przypominają sklepy ale to nie wina ludzi którzy tam pracują a tych co je posiadają.. To jest chore aby w aptece były te same kosmetyki co w Tesco i rossmannie... Chore jest ze aptekarz ma wciskać przykasówke jak Pani w hebe... Chore że ma diagnozowac klienta apteki, bo pacjent w aptece to już jednak tylko klient.. Pacjentem jest się u lekarza... Aptekarz ma realizować ordynacje lekarza a nie stawiać je... Poza tym wracając do zarobków w aptece, są okrutnie niskie.... A dlaczego? Bo to już jest handel... I sklep a nie apteka....

24 listopada, 16:22, Gość:

Ciekawi mnie jak wygląda w aptekach stosunek zatrudnionych farmaceutów do techników farmacji. Niestety za ladą w aptece coraz więcej osób z ogromnymi brakami a wiedzy. Nie ma identyfikacji z kim mamy w danym momencie do czynienia. To chory i niebezpieczny pomysł aby pozwalać ludziom bez kwalifikacji na stawianie diagnoz!!! T pisowski sposób na lekarskie deficyty kadrowe ?

I jeszcze pokój na godziny

G
Gość
23 listopada, 15:23, Gość:

Unikać zakupów w APTECE mieszczącej się w szpitalu w Słupsku oczywiście Powód syrop który mozna zamówić w internecie i na drugi dzień odebrać w sieci aptek DOZ / przesyłka wtedy darmowa / kosztował mnie 29 zł / też odebrany dopiero na drugi dzień bo go Panie nie miały / czyli 10 zł więcej jak ten zamówiony przez internet

W innych apteka kosztował ok 23-25 zł Skąd ta cena w aptece mieszczącej się w szpitalu ? Pewnie każdy chce wykupić szybko wsiąść w autobus i opuścić Słupsk a panie to wykorzystują

Zdzierstwo w ch... 5zl drozej. Moze czynsz jest 5zl drozszy niz na miescie stad ta cena. Nie chcesz nie kupuj.

U
U it
23 listopada, 16:58, Gość:

Nie ma problemu, wystarczy od pustoszejących kościołów wypożyczy ć konfesjonały.

Hahaha

G
Gość
23 listopada, 17:22, G1:

Farmaceuta to nie lekarz, nie tylko nie powinien stawiać diagnozy ale i też leczyć.... Skoro tak placcie nam w aptekach po 8 tys, jak lekarzom a nie niewiele więcej niż pracownikowi przysłowiowe biedronki....

23 listopada, 17:27, ds:

Jak dostanie 8 tys. to się stanie lekarzem? Suplementy i kosmetyki nie musi sprzedawać lekarz.

23 listopada, 17:44, Gość:

Czytaj ze zrozumieniem... Skoro ma przyjac jeszcze tyle obowiązków to niech i wynagrodzenie będzie zdekwatne, bo już teraz nie jest... Owszem, zgadzam się z zarzutami że apteki coraz bardziej przypominają sklepy ale to nie wina ludzi którzy tam pracują a tych co je posiadają.. To jest chore aby w aptece były te same kosmetyki co w Tesco i rossmannie... Chore jest ze aptekarz ma wciskać przykasówke jak Pani w hebe... Chore że ma diagnozowac klienta apteki, bo pacjent w aptece to już jednak tylko klient.. Pacjentem jest się u lekarza... Aptekarz ma realizować ordynacje lekarza a nie stawiać je... Poza tym wracając do zarobków w aptece, są okrutnie niskie.... A dlaczego? Bo to już jest handel... I sklep a nie apteka....

Ciekawi mnie jak wygląda w aptekach stosunek zatrudnionych farmaceutów do techników farmacji. Niestety za ladą w aptece coraz więcej osób z ogromnymi brakami a wiedzy. Nie ma identyfikacji z kim mamy w danym momencie do czynienia. To chory i niebezpieczny pomysł aby pozwalać ludziom bez kwalifikacji na stawianie diagnoz!!! T pisowski sposób na lekarskie deficyty kadrowe ?

A
Ali

A przy wykupieniu leków na receptę to nr PESEL też będziemy podawać w oddzielnym pomieszczeniu? Czy jak teraz tak żeby wszyscy słyszeli?

w
weq

Po co to bicie piany, słusznie że kolejkowa gawiedź nie musi wiedzieć, że potrzebuję np. maść na pryszcze na d... lub innego grzyba(sytuacja hipotetyczna) ;)

G
Gość

Co będzie jak aptekarz nie udzieli porady, można go zaskarżyć ?

G
Gość
23 listopada, 17:22, G1:

Farmaceuta to nie lekarz, nie tylko nie powinien stawiać diagnozy ale i też leczyć.... Skoro tak placcie nam w aptekach po 8 tys, jak lekarzom a nie niewiele więcej niż pracownikowi przysłowiowe biedronki....

23 listopada, 17:27, ds:

Jak dostanie 8 tys. to się stanie lekarzem? Suplementy i kosmetyki nie musi sprzedawać lekarz.

Czytaj ze zrozumieniem... Skoro ma przyjac jeszcze tyle obowiązków to niech i wynagrodzenie będzie zdekwatne, bo już teraz nie jest... Owszem, zgadzam się z zarzutami że apteki coraz bardziej przypominają sklepy ale to nie wina ludzi którzy tam pracują a tych co je posiadają.. To jest chore aby w aptece były te same kosmetyki co w Tesco i rossmannie... Chore jest ze aptekarz ma wciskać przykasówke jak Pani w hebe... Chore że ma diagnozowac klienta apteki, bo pacjent w aptece to już jednak tylko klient.. Pacjentem jest się u lekarza... Aptekarz ma realizować ordynacje lekarza a nie stawiać je... Poza tym wracając do zarobków w aptece, są okrutnie niskie.... A dlaczego? Bo to już jest handel... I sklep a nie apteka....

o
osioł nad oslami

wspanialy pomysl PIS ! podpowiadam/ następny krok ku skroceniu drogi ku poprawie zdrowotności : zglaszajmy się bezpośrednio do grabarza!

Wróć na i.pl Portal i.pl