Rowerem w woj. mazowieckim. Gdzie w weekend 4 - 5 maja? Sprawdź proponowane szlaki

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Rozważasz wyprawę rowerową w woj. mazowieckim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Przygotowaliśmy 10 ciekawych tras. Są zróżnicowane pod względem trudności czy długości, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. mazowieckim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. mazowieckim proponujemy na weekend.

Spis treści

Trasy rowerowe w woj. mazowieckim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. mazowieckim, które wypróbowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Zanim wyruszysz na wyprawę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 04 maja w woj. mazowieckim ma być od 17°C do 25°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 1% do 22%. W niedzielę 05 maja w woj. mazowieckim ma być od 17°C do 23°C. Prawdopodobieństwo wystąpienia deszczu wynosi na różnych obszarach od 8% do 28%.

🚲 Trasa rowerowa: 1 kwietnia o poranku

• Początek trasy: Brok
  • Dystans: 35,53 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 30 min.
  • Przewyższenia: 88 m
  • Suma podjazdów: 509 m
  • Suma zjazdów: 520 m

R_krzysztof poleca tę trasę rowerzystom

Kwiecień przywitał się lekko zamglonym porankiem. Słoneczko już wzeszło, ptaszyska dzioby zaczęły drzeć...no cóż, trzeba korzystać i pędzić do pracy :). OCZYWIŚCIE SKRÓTEM :).

Grzymały, Ostróżne, Tabędz i Czerwony Bór. Później zdecydowałem się na przejazd trasą Zambrów - Łomża co uważam za niezbyt rozsądny pomysł. Droga jest bardzo zniszczona, szczególnie boczny pas. Bez tzw "marginesu", więc trzeba uważać na samochody. A tych jest naprawdę dość dużo.

W Zbrzeźnicy skręciłem w kierunku Klimasz i wyjechałem w Zambrowie.

🚲 Trasa rowerowa: Przez dwie Góry Trzech Krzyży

• Początek trasy: Nowe Miasto nad Pilicą
  • Dystans: 22,43 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 29 min.
  • Przewyższenia: 251 m
  • Suma podjazdów: 1 312 m
  • Suma zjazdów: 1 376 m

KazimierzDolny poleca tę trasę rowerzystom

Trasa prowadzi przez dwa piękne punkty widokowe. Górę Trzech Krzyży w Kazimierzu Pokonać musimy pieszo, potem z rynku kierujemy sie ul. Nadrzeczną oraz Kwaskowa Góra w kierunku wąwozu Korzeniowego. Zaraz zanim na Góry wjeżdżamy równoległym wąwozem "Na Wiktora". Ul. Góry i wąwozem "Na Zanussiego" zjeżdżamy do Bochotnicy, i dalej ścieżką rowerową dojeżdżamy do miejscowości Parchatka. W Parchatce dość stromym podjazdem wjeżdżamy na Zbędowice by dojechać do drugiej Góry Trzech Krzyży. Powrót do Kazimierza polnymi drogami i pięknym wąwozem, którym zjedziemy na Zamłynie w Bochotnicy, stamtąd główną drogą kierujemy się do Kazimierza.

🚲 Trasa rowerowa: Ze Strzyżyny do Góry Kalwarii

• Początek trasy: Łaskarzew
  • Dystans: 73,23 km
  • Czas trwania wyprawy: 8 godz. i 11 min.
  • Przewyższenia: 99 m
  • Suma podjazdów: 1 201 m
  • Suma zjazdów: 1 223 m

Rowerzystom trasę poleca Fotoimpresje

Na wycieczkę wyjechaliśmy z Warszawy pociągiem do stacji Sażyna, to jest drugi przystanek PKP za Warką w kierunku Radomia.

Przygoda zaczęła się już na samym początku, gdy konduktor chciał nas wyrzucić z rowerami z pociągu, a następnie zagroził, że nie odjedzie z taka ilością rowerów "na pokładzie" Było nas około osiemdziesiąt osób, a pociąg składał się tylko z jednej jednostki. Nawet gdzieś dzwonił, ale musiał dostać odpowiedź nie taką, jakiej się spodziewał, bo ucichł i pociąg ruszył o planowej godzinie.

Pierwszy odcinek trasy dość nieprzyjemny, oryginalne kocie łby na długości około 3 km przez las solidnie nami wytrzęsły, a potem było jeszcze gorzej. Drogi tak piaszczyste, że tylko najbardziej wytrwali na przystosowanych do tego rowerach dali radę przejechać, reszta z nas w pocie czoła przedzierała się, prowadząc rowery. Tak było niemal do Głowaczowa. Potem drogi były już asfaltowe i takimi dojechaliśmy do wsi Ryczywół. Stamtąd, nadrabiając kilka km, pojechaliśmy zobaczyć ujście rzeki Radomki do Wisły.

W drodze powrotnej pojechaliśmy do Magnuszewa i po odpoczynku dalej do Góry Kalwarii, skąd odebrał nas zaprzyjaźniony samochód, ale gdyby nie późna pora, prawdopodobnie wrócilibyśmy do Warszawy niebieskim szlakiem rowerowym .

🚲 Trasa rowerowa: Po Kozienickim Parku Krajobrazowym

• Początek trasy: Nowe Miasto nad Pilicą
  • Dystans: 36,18 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 21 min.
  • Przewyższenia: 28 m
  • Suma podjazdów: 248 m
  • Suma zjazdów: 256 m

Rowerzystom trasę poleca Maciejkicior87

Trasa po Kozienickim Parku Krajobrazowym. Poprowadzona ubitymi drogami gruntowymi, bądź leśnymi ścieżkami. Wzdłuż zalewu w Siczkach, poprowadzona jest asfaltowa ścieżka rowerowa. Asfaltem pojedziemy także w Jedlni Letnisko, oraz na odcinkach: od dawnej fabryki prochu, do końca wsi Huta/Kieszek, oraz od leśnego parkingu przed Kozłowem, do ściany lasu za Dąbrową Kozłowską.
Nawiguj

🚲 Trasa rowerowa: Korona Warszawy: Kopiec PW, Kopa Cwila, Kazurka, Szczęśliwice, Moczydło, Starówka

• Początek trasy: Piastów
  • Dystans: 46,18 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 25 min.
  • Przewyższenia: 60 m
  • Suma podjazdów: 733 m
  • Suma zjazdów: 751 m

Trasę rowerową mieszkańcom poleca Adr77

Trasę rozpoczynamy na skrzyżowaniu Spacerowej i Bewederskiej. Kierujemy się ul. Gagarina do ul. Czerniakowskiej, którą przecinamy.
Jedziemy na wprost mijając Kopiec Powstania Warszawskiego po lewej stronie, następnie skręcamy w lewo ul. Grupy AK "Północ" i znów w lewo w Bartycką. Okrążamy tym samym cały kopiec.
Podjazd na Kopiec rozpoczynamy z parkingu vis a vis głównego wejścia na teren centrum handlowo-wystawowego "Bartycka".
Po dojechaniu do schodów prowadzących na szczyt zjeżdżamy z chodnika i podjeżdżamy dosyć wymagającą ścieżką wokół góry.
Z Kopca Powstania Warszawskiego (121 m.n.p.m.) zwanego także Górką na Bartyckiej lub Śmieciarą rozpościera się widok na całą Warszawę. Zjazd z Kopca proponuję ścieżką z lewej strony schodów.

Po zjechaniu na ul. Bartycką kierujemy się do Czerniakowskiej, wzdłuż której podążamy ścieżką rowerową aż do Witosa, gdzie skręcamy w prawo i jedziemy prosto do Sikorskiego, później Doliną Służewiecką.
Podjazd na Kopę Cwila (118 m.n.p.m) rozpoczynamy chodnikiem. Na sam szczyt dostajemy się utwardzoną ścieżką. Zjazd chodnikiem wokół górki.

Kierujemy się teraz do al. KEN, wzdłuż której ścieżką rowerową podążamy aż do Belgradzkiej. Skręcamy w nią w prawo i jedziemy do końca. Później drogą gruntową, mijając kościół po prawej stronie, docieramy do podnóży kolejnej góry.
Podjazd na Wzgórze Trzech Szczytów (134 m.n.p.m.) zwane inaczej Kazurką, bądź Kazoorą rozpoczynamy od najniższego szczytu zostawiając po lewej największy w Warszawie dirt park. Potem kierujemy się na średni, by ostatecznie zdobyć najwyższy z trzech szczytów. Z samej góry mamy widok na cały Ursynów i Las Kabacki. Zjazd można zaliczyć bocznymi ścieżkami, bądź dla bardziej wprawnych riderów, trasą 4-crossową.

Do kolejnej góry mamy ok. 11 km. Jedziemy do niej Pileckiego, Puławską, Rzymowskiego, Wołoską, Racławicką i Korotyńskiego.
Górka Szczęśliwicka (152 m.n.p.m) jest najwyższym szczytem Warszawy. Niestety na sam szczyt rowerem się nie dostaniemy. Najwyżej można wjechać na mniej więcej 134 m. Powyżej teren jest ogrodzony i dostępny tylko komercyjnie.

Po krótkim odpoczynku udajemy się w kierunku ul. Szczęśliwickiej, skręcamy następnie w lewo w Bitwy Warszawskiej 1920 r., która następnie przechodzi w aleję Prymasa Tysiąclecia.
Po dojechaniu do Górczewskiej skręcamy w lewo, mijamy stadion Olimpii i wjeżdżamy do Parku Moczydło. Przez park jedziemy aż do ul. Czorsztyńskiej i tam rozpoczynamy długi bardzo wymagający podjazd. Ostatni fragment do podjechania tylko przez najwytrwalszych.
W ten oto sposób docieramy na kolejny szczyt - Kopiec Moczydłowski (131 m.n.p.m). Zjazd na wschodnią stronę górki do al. Prymasa Tysiąclecia.

Teraz jedziemy al. Prymasa, Obozową, Wawrzyszewską, Ostroroga, Tatarską, Powązkowską, Słonimskiego, przez Park Kusocińskiego i Traugutta, zjeżdżamy ul. Sanguszki, by ostatecznie podjechać na ostatnie wzniesienie na trasie - Skarpę Wiślaną (ok. 121 m.n.p.m.). Stąd piękny widok na praską stronę Warszawy, Wisłę i Park Fontann.
Ostatni fragment trasy to już droga powrotna: Kościelna, Freta, Piwna, Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat, Aleje Ujazdowskie. Na koniec najdłuższy zjazd na całej trasie ul. Belwederską.

🚲 Trasa rowerowa: Lipsko - pętla południowo-zachodnia

• Początek trasy: Lipsko
  • Dystans: 27,98 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz.
  • Przewyższenia: 138 m
  • Suma podjazdów: 1 553 m
  • Suma zjazdów: 1 532 m

Jonnes poleca tę trasę

Okolice Lipska - pętla południowo-zachodnia

Jaka będzie pogoda?

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Wokół Wisły II: most Poniatowskiego - Wybrz. Gdańskie - most M.S.Curie – ścieżka – m. Poniatowskiego

• Początek trasy: Ząbki
  • Dystans: 24,74 km
  • Czas trwania wyprawy: 2 godz. i 7 min.
  • Przewyższenia: 69 m
  • Suma podjazdów: 426 m
  • Suma zjazdów: 411 m

Trasę dla rowerzystów poleca Adr77

Naszą wycieczkę rozpoczynamy przy moście Poniatowskiego, na 511 km Wisły po lewobrzeżnej stronie Warszawy.
Od mostu do Centrum Nauki Kopernik prowadzi nas ścieżka rowerowa, która niestety od tego momentu aż do mostu Śląsko-Dąbrowskiego jest jeszcze w trakcie budowy (czerwiec 2017).

Od mostu Śląsko-Dąbrowskiego jedziemy już asfaltową ścieżką rowerową wzdłuż Wybrzeża Gdańskiego aż do mostu (Północnego) M.Curie-Skłodowskiej. Tu przekraczamy Wisłę (522 km) i zjeżdżamy na ścieżkę pieszo-rowerową, która na odcinku od mostu M.Curie-Skłodowskiej do mostu Grota-Roweckiego wyłożona jest kostką Bauma. Po drodze przejeżdżamy nad Kanałem Żerańskim nowo otwartą kładką.

Od mostu Grota-Roweckiego w kierunku południowym ścieżka (Szlak Golędzinowski) staje się drogą bitą poprowadzoną wśród drzew i krzewów tuż przy prawym brzegu Wisły.

Wycieczkę kończymy przy moście Poniatowskiego.

🚲 Trasa rowerowa: Sochaczew - Karpaty - Metro Wilanowska

• Początek trasy: Błonie
  • Stopień trudności: 3.0
  • Dystans: 85,05 km
  • Czas trwania wyprawy: 10 godz. i 16 min.
  • Przewyższenia: 190 m
  • Suma podjazdów: 2 689 m
  • Suma zjazdów: 2 683 m

Klub_Eskapada poleca tę trasę

Trasa długa. Przejazd przez Puszczę Kampinoską, jak zawsze nie jest łatwy, sporo piasków. Tym razem szlak wiódł dodatkowo przez Karpaty - urokliwe, ale bardzo trudne, bo do piasków doszły jeszcze spore wzniesienia. Wdrapanie się z rowerem po piasku może być sporym wyzwaniem. Dodatkowo - zjazd też nie jest łatwy, bo jest sporo korzeni. Dalej już trochę łatwiej. Trzeba zawsze szukać wyjeżdżonej ścieżki obok piaszczystej drogi - zazwyczaj takowa jest i można nią spokojnie przejechać. Wycieczkę można zakończyć przy Metrze Młociny (wtedy trasa ma ok. 70 km) i to w zupełności wystarczy na trudną wycieczkę po naszej pięknej puszczy :-)

🚲 Trasa rowerowa: G. Świętokrzyskie-podjazd Bęczków-góra Wymyślona

• Początek trasy: Iłża
  • Dystans: 3,07 km
  • Czas trwania wyprawy: 58 min.
  • Przewyższenia: 111 m
  • Suma podjazdów: 121 m
  • Suma zjazdów: 15 m

Aleszprycha.pl poleca tę trasę rowerzystom

Góra Wymyślona ( 415 m npm) położona jest w zachodniej części głównego pasma Gór Świętokrzyskich. Część ta różni się krajobrazowo od część głównej - porośniętej Puszczą Jodłową - bo tylko częściowo porośnięta jest lasem. Na Wymyśloną najwygodniej wjechać od strony wsi Bęczków. Podjazd jest męczący - 3 km wspinaczki, miejscami stromo. Przewyższenia - 111 m. Rower górski lub trekkingowy. Trasa najpierw prowadzi asfaltem, po dostaniu się na grzbiet Wymyślonej pojedziemy drogą polną, potem szutrem, ostatnie pół kilometra to ścieżka leśna. Po dostaniu się na grzbiet włączamy się na czerwony szlak pieszy - główny szlak Gór Świętokrzyskich im. E.Massalskiego. Podjazd wart pokonania ze względu na piękne widoki na najwyższy szczyt Gór Świętokrzyskich - Łysicę.

🚲 Trasa rowerowa: Pętla maratonu

• Początek trasy: Ostrów Mazowiecka
  • Dystans: 84 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 23 min.
  • Przewyższenia: 106 m
  • Suma podjazdów: 658 m
  • Suma zjazdów: 668 m

Trasę dla rowerzystów poleca R_krzysztof

Postanowiliśmy sprawdzić trasę, na której ma odbywać się 24-godzinny maraton. Sprawdzić nawierzchnię, ukształtowanie terenu. Co mogę powiedzieć po jej przejechaniu? Trasa naprawdę jest dobra. Niewielkie odcinki, które zaznaczyłem na mapie, są popękane i połatane tzw. "plombami". Pofałdowanie....hmmmmmmmm...po jednym czy dwóch pętlach to nie widzę problemów z podjazdami, ale kolejne okrążenia mogą być ciekawe. Inną sprawą są skrzyżowania. Poza przejazdem w Jabłonka Kościelna-Faszcze, Mościchy i Stara Ruś jest jeszcze kilka, na których trzeba będzie zwracać szczególną uwagę.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Przygotowanie do wycieczki rowerowej

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Atrakcje, które warto zwiedzić na Mazowszu

Raczej nizinne Mazowsze świetnie nada się na rowerową wycieczkę dla początkujących, którzy przy okazji chcą zwiedzić piękne zakątki Polski. Pełna zabytków i niesamowitych atrakcji Warszawa to tylko ułamek tego, co czeka na was w woj. mazowieckim. Tego typu wyprawom z pewnością sprzyja obecność Kampinoskiego Parku Narodowego, a różnorodne szlaki tematyczne przybliżą uczestnikom wycieczki historię regionu – najciekawsze to m.in. Szlak Książąt Mazowieckich, Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu, Muzeum Wsi Radomskiej, Muzeum Żydów Mazowieckich w Płocku, Muzeum Walk i Męczeństwa w Treblince oraz słynna Twierdza Modlin. Na szczęście, do zwiedzenia pięknych miast regionu (m.in. Płocka, Żyrardowa, Radomia czy Grodziska Mazowieckiego) wystarczy rower i tamtejsze ścieżki rowerowe. Podczas pobytu w woj. mazowieckim koniecznie zajrzyjcie też do Żelazowej Woli i innych obiektach w Warszawie, Brochowie i Sannikach, związanych z życiem Fryderyka Chopina.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?