Radom, Modlin a może Łódź? Batalia o lotnisko zapasowe dla Okęcia

Janusz Petz/AIP
Szymczak Krzysztof / Polska Press
...a do walki włącza się jeszcze Łódź. Szefowie Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” zapowiedzieli, że spółka chce zainwestować w lotnisko w Radomiu i już na przełomie 2019/20 roku doprowadzić do przeniesienia z Okęcia do Radomia lotów czarterowych i low-costowych.

Taką rekomendację dała analiza przeprowadzona przez brytyjską spółkę Arup, z której wynikało, że nie ma sensu inwestować w lotnisko w Modlinie. Jak wyjaśniano, w radomskie trzeba byłoby włożyć w dwóch etapach około 900 milionów złotych, znacznie mniej niż kosztowałaby gruntowna modernizacja lotniska w Modlinie. Po zakończeniu pierwszego etapu przebudowy lotniska w Radomiu mogłoby ono odprawiać 3 miliony pasażerów rocznie, a po zakończeniu całej inwestycji 9 milionów. Pierwszym warunkiem spełnienia tego scenariusza jest przekazanie przez miasto udziałów w spółce Port Lotniczy Radom Przedsiębiorstwu Państwowemu „Porty Lotnicze”.

Ministerstwo Infrastruktury mówi „tak” dla gigantycznych inwestycji w lotnisko na radomskim Sadkowie. Rośnie sprzeciw ze strony tych, którzy uzupełniające lotnisko dla Okęcia widzieliby nie tylko w Modlinie, ale także na przykład w Łodzi.

Z medialnych wypowiedzi przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury wynika, że resort mówi „tak” dla inwestycji w Radomiu. Pełnomocnik rządu do spraw Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild powiedział w jednej ze stacji radiowych, że „resort gotowy jest do wyrażenia zgody na pierwszy etap inwestycji w Radomiu, która pozwoli stworzyć infrastrukturę do obsługi pasażerów linii czarterowych”. W piątek na temat lotniska rozmawiał w Ministerstwie Infrastruktury prezydent Radomia Radosław Witkowski. - Rozmawialiśmy na tematy merytoryczno-techniczne, dostosowań pewnych procedur do ewentualnych zmian właścicielskich. Trzeba zauważyć, że w tej sprawie coś do powiedzenia ma też wojsko. To było dobre spotkanie, ale nie komentujemy takich rozmów - powiedział Radosław Witkowski.

Przeczytaj koniecznie:

Informacja o przejęciu w przyszłości pasażerów z Okęcia przez lotnisko w Radomiu, a nie w Modlinie spotkała się z ostrą odpowiedzią ze strony przedstawicieli Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa - Modlin.

Marek Misztalski. przewodniczący rady nadzorczej tej spółki stwierdził, że nie ma żadnej w logiki w twierdzeniu, że świetnie prosperujący port w Modlinie nie ma szans konkurować Radomiem, gdzie lotnisko trzeba zburzyć i zbudować je na nowo. - Myślę, że właśnie jesteśmy świadkami spektakularnej i bardzo kosztownej inauguracji kampanii samorządowej w Radomiu. Prima aprilis był kilka dni temu. A jak rozumiem dobry humor nie opuszcza PPL-u.

Jak inaczej można skomentować stwierdzenie, że lotnisko, które ma być zbudowane od zera ma odciążyć port centralny, który również będzie budowany od zera - skomentował na konferencji prasowej Marek Miesztalski.

Zakupy w czerwcu, i to bez zakazu handlu w niedziele, najlepiej robić w Turcji. Instanbul Shopping Fest sprawia, że Turcja staje się wtedy zakupowym centrum świata. Chcesz się dowiedzieć więcej, po prostu kliknij w ten tekst!

Długi weekend majowy można w tym roku wydłużyć nawet do 10 dni. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej, po prostu kliknij w ten tekst!

W wojnę o zapasowy port lotniczy dla Okęcia włączyła się Łódź. Politycy różnych opcji z tego miasta coraz głośniej wyrażają swoje oburzenie z powodu wybrania Radomia, a nie Łodzi. W tej sprawie stronę Łodzi trzyma wybrany z miejscowego okręgu wyborczego wicepremier Piotr Gliński.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Radom, Modlin a może Łódź? Batalia o lotnisko zapasowe dla Okęcia - Strefa Biznesu

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

p
pardons
Modlin to typowe nieporozumienie i owoc bezholowia i braku strategii postpeerelu.
Lodz byla rowniez bledem choc spelniala marzenia Lodzian. Obecna koncepcja lotniska centralnego choc sluszna to jednak jest za blisko Warszawy i za daleko od Lodzi, ale tosluszna koncepcja transportowa.
p
pardons
Modlin to typowe nieporozumienie i owoc bezholowia i braku strategii postpeerelu.
Lodz byla rowniez bledem choc spelniala marzenia Lodzian. Obecna koncepcja lotniska centralnego choc sluszna to jednak jest za blisko Warszawy i za daleko od Lodzi, ale tosluszna koncepcja transportowa.
44
a tak po ludzku zapytam, kiedy ktoś wytłumaczy prezesowi Kaczyńskiemu, że lotniska nie robi się tam, gdzie chce suski, tylko tam, gdzie są klienci?
r
russel
lotnisko w tym położonym z dala od europejskiej cywilizacji w drodze donikąd zadupiu w ogóle nigdy nie POwinno POwstać. ale zrobiono wszystko, żeby tylko nie rozwijały się Łódź (położona najlepiej ze wszystkich polskich miast - w środku Polski ale i Europy, mogąca przyjąć za parę lat gdy domkną ring drogowy wokół niej16 mln. potencjalnych podróżnych, notabene o 2 mln. więcej niż...okęcie)i Radom - notabene, w którym od dawna istniało lotnisko wojskowe, i który też potencjalnie moze przyjać więcej pasazerów od modlina, który również z powodu podmokłego terenu w ogóle nie POwinien być brany POd uwagę jako lotnisko. no ale POlitycy bardzo nie lubili robotniczych miast, które w dodatku mogłyby być konkurencją dla warszawki więc wymyślili coś tak upiornego jak modlin-beznadziejnie zreszta wybudowany (wieczne remonty)i tragicznie skomunikowany -a doRadomia wystarczy WRESZCIEwyremontować kolej i szybko bedzie mozna tam dojechać-bez grząźniecia w warszawskich wyjazdowo-wjazdowych korkach(notabene PO oczywiscie tego odcinka kolei nie wyremontowała mimo, że premier sKopacz POchodziła właśnie z Radomia.)..POza tym-latają nie tylko warszawiacy o czym oni sami jak zawsze zaPOminają...a ze łódzki Lublinek TERAZ nie jest brany pod uwage-a po co ma być skoro po wybudowaniu Centralnego Portu będzie ogromne lotnisko w odległosci pół godziny jazdy WRESZCIE szybkim pociagiem z Łodzi(którego PO oczywiście do wawy nie zbudowała mimo 10 lat remontu trasy kolejowej Łódź-wawa)
J
Joluś
Moim skromnym zdaniem Modlin jest najlepszym rozwiązaniem. Lepiej podjechać te kilka km tam niż do Radomia grzać. czarterowe linie powinny latać z Modlina. Enter i inne też. Najwięcej ludzi z Warszawy i okolic podróżuje.
K
Kris
W pełni się zgadzam, Lotnisko Radom bardzo dobra inwestycja dla Polski i na pobudzenie regionu, który od lat jest pomijany. W Radomiu i okolicach też żyją ludzie, płacą podatki i chcieliby chociaż 20% z tych inwestycji jakie mają miejsce w Łodzi i regionie Łódzkim. Bądźmy sprawiedliwi, cały region radomski, północna część województwa Świętokrzyskiego i reszta okolicznych miast i powiatów zasługuje na tą inwestycje.
N
Nowodworzanin
Niszczenie Modlina to uderzenie w Marszałka Struzika z PSL oraz w posłów z PO z Ziemi Legionowsko-Nowodworskiej
G
Gość
A może już wystarczy "wszystkiego" dla Łodzi. Najpierw, pieniądze przeznaczone na przebudowę trasy kolejowej z W-wy do Radomia przeznaczono na podobny cel dla Łodzi (o tym cicho, sza. Pytanie: dlaczego?), a teraz chcecie zabrać lotnisko, które przynajmniej w Radomiu ma tradycje wojskowe. Chyba troszkę więcej zasłużył na to Radom niż Modlin i łódź? Czyżby znowu jak za czasów PRL-u zależało niektórym politykom na zaoraniu tego miasta? Skąd taka nienawiść do Radomia? A może prywatne interesy najmocniej krzyczących...
Wróć na i.pl Portal i.pl