Pyrzowice: lot do Dubrovnika opóźniony już o 13 godzin. Ludzie śpią na podłogach, interweniowało pogotowie ZDJĘCIA

Magdalena Grabowska
16 sierpnia, Pyrzowice: lot linii Travel do Dubrovnika jest już opóźniony o 13 godzin
16 sierpnia, Pyrzowice: lot linii Travel do Dubrovnika jest już opóźniony o 13 godzin Lucyna Rudnik
Dzisiejszy, 16 sierpnia, lot linii Travel do Dubrovnika jest już opóźniony o 13 godzin. Zmęczeni ludzie śpią na podłogach. Mają wystartować o godz. 17.00, ale tracą już nadzieję, są wycieńczeni. Po jedną z kobiet przyjechało pogotowie ratunkowe.

AKTUALIZACJA:

Pasażerowie donoszą, że odlot samolotu planowany jest na godz 19.50, jego usterka spowodowała, że lot opóźniony jest także z chorwackiego Dubrovnika do Gdańska. samolot wyleci dopiero po godz. 22. Obydwa samoloty są linii Travel Service Polska.

AKTUALIZACJA:

Pasażerowie donoszą, że odlot samolotu planowany jest na godz. 18.30

Wcześniej pisaliśmy:

Początkowo samolot linii Travel do Dubrovnika miał wystartować o 4.10. Wystartuje dopiero o godz. 17.00.

Zobacz zdjęcia koczujących pasażerów:

- Zostaliśmy poinformowani, że nie stawiła się załoga i poinformują w nastepnym terminie kiedy będzie odlot - opowiada pan Ryszard, jeden z oczekujących na lot - Po godzinie stawiła się załoga, wszyscy wsiedli do samolotu. Nagle kapitan poinformował nas, że z powodów operacyjnych nastąpi opóźnienie i samolot ruszył na pas. Kiedy zwiększał siłę ciągu, zaczęło coś walić w silniku - dodaje.

Pasażerowie zostali poinformowani, że polecą o godz. 11.55. - Potem ta informacja zniknęła i przyszła do nas szefowa zmiany hali odlotu wraz z drugim posiłkiem i z informacją, że nie wiadomo kiedy odleci nasz samolot - mówi pan Ryszard. - Próbują się dodzwonić do przedstawiciela linii Travel, ale żaden telefon nie odpowiada, nie ma z nimi żadnego kontaktu - twierdzi.

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. potwierdza, że samolot został uszkodzony.

- Stwierdzono uszkodzenie samolotu - wyjaśnia Cezary Orzech, rzecznik prasowy Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego S.A. - Pojechał do warsztatu żeby go sprawdzili. Jak go sprawdzili i stwierdzili, że jest wszystko w porządku, uzyskali zgodę na lot na godzinę 17.00 i samolot poleci - dodaje.

Czekający na samolot korzystali z usług biura podróży Rainbow, które nie chce udzielać żadnych informacji na temat zaistniałej sytuacji. Nie można także się skontaktować z linią Travel. Pasażerowie boją się, że będą musieli lecieć samolotem, który był zaledwie kilka godzin temu naprawiany - Ludzie przyjechali z różnych stron Polski. Czekamy tu już kilkanaście godzin. Obawiamy się tego, że samolot jest na "chybcika" naprawiany i się coś stanie - przyznaje pan Ryszard.

Ponadto jeśli teraz zrezygnują z usług biura, stracą 95% kosztów, które musieli pokryć na wyjazd. Co zrobić w takiej sytuacji? Katowicki oddział Federacji Konsumentów odradza zerwanie umowy. Radzi skorzystać z usługi, a potem dopiero domagać się odszkodowania.

Ludzie są wycieńczeni

Pani Krystyna wykupiła sobie wycieczkę w Krakowie. Jest chora na serce. Leków nie ma przy sobie, ponieważ są zamknięte w luku bagażowym. - Lekarze jak na razie jej pomogli, ale powiedzieli, że jeśli sytuacja się powtórzy, będą musieli zabrać ją do szpitala. Zamiast na wakacje może trafić do szpitala - relacjonuje pan Ryszard. Pani Krystyna próbowała skontaktować się z biurem Rainbow, który ma oddział w Krakowie. Skierowali ją do przedstawiciela biura, który jest na miejscu na lotnisku. - Problem jest taki, że go tu po prostu nie ma - mówi pan Ryszard. - Nikt się nami nie zajmuje - dodaje.

Biuro podróży Rainbow wyjaśnia, że ich przedstawiciel jest na lotnisku, jednak aktualnie nie ma dostępu do pasażerów. Jest w strefie ogólnodostępnej, podczas gdy pasażerowie zostali odprawieni i przeszli do strefy wolnocłowej.

Odszkodowanie za odwołany lot albo opóźniony lot. Jakie prawa ma pasażer, jak napisać wniosek o odszkodowanie do linii lotniczej?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Pyrzowice: lot do Dubrovnika opóźniony już o 13 godzin. Ludzie śpią na podłogach, interweniowało pogotowie ZDJĘCIA - Dziennik Zachodni

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
karola
Jeśli linia lotnicza zrobiła Was w konia, a przez to np. opóźnił Wam się lot albo w ogóle nie polecieliście, nic straconego poradźcie się firm, które zajmują się odszkodowaniami. Ja korzystałam z firmy aircompensa.com. Możecie jedynie zyskać
r
rafaella
nie pierwsza taka sytuacja i nie ostatnia, ale każdy kto decyduje się na lot liczy na to że dostanie się szybciej do miejsca docelowego, jakbym wiedziala ze będę czekać13 godzin to bym plus odprawa, podróżna lotnisko to chyba bym pomyslała o innym śtodku transportu, raz tak czekalam z dzieciakami, co tam się działo to był koszmar, dobrze ze givt uzyskało dla mnie odszkodowanie, bo ta sytuacja kosztowała mnie bardzo dużo nerwów
O
OEPolisaPlus
Witam,
w przypadku opóźnionych, odwołanych lub przepełnionych lotów mogą być Państwo uprawnieni do odszkodowania. Rekompensata może wynieść od 250 do 600 euro w zależności od zdarzenia. Zachęcam do skorzystania z szybkiej i bezpłatnej ekspertyzy przeprowadzonej przez naszych ekspertów, chętnie pomożemy odzyskać należne pieniądze. Jako jedyni w branży odszkodowań lotniczych oferujemy wybór – dwie drogi do odszkodowania, czyli obsługę prawną lub błyskawiczną rekompensatę.
Po więcej informacji zachęcam do kontaktu z infolinią pod numerem 781 000 781 lub porozmawiania z naszym konsultantem na stronie polisaplus.pl
Gdyby pojawiły się pytania, jestem do dyspozycji.

Z poważaniem,
Online Ekspert Polisa Plus
K
Kamko
Co za tendencyjnie napisany artykuł. A pod nim komentarze takie jakich chciał autor tego nędznego artykułu - najazd na organizatora czyli biuro podróży. Jestem pracownikiem lotniska i wiem jak to wygląda od podszewki. Ze względu na wzmożony ruch powietrzny w okresie wakacyjnym, statystycznie więcej maszyn się psuje, więcej opóźnia itd. To naturalne. A do tego dochodzą strajki i inne tego typu historie, które powodują jeszcze większe opóźnienia. Codziennie poirytowani pasażerowie snują się po lotniskach wkurzeni na wielogodzinne opóźnienia. Tak wygląda życie i to nie jest wina biura podróży. Jeśli samolot ma usterkę to trzeba ją naprawić i co tu ma do tego biuro? Przedstawiciel ma podać godzinę odlotu skoro sam jej nie zna? Pasażerowie są przecież informowani na bieżąco jeśli status się zmienia, dostają posiłki, jest pomoc lekarska, są informacje. A przedstawiciel biura, tak jak piszą, pozostaje w strefie ogólnodostępnej i nie ma uprawnień by wejść za kontrolę bezpieczeństwa, nie jest pracownikiem tamtej strefie lotniska ani nie należy do służb, toteż nie może się tam znajdować. Ludzie, wiem że Was to wkurza, ale wyluzujcie.
G
Gość
czyli SŁOWIANIE =nieWOLnicY.
B
Brak słów.
I to są biura podróży jeśli chodzi o kasę to jako pierwsi a żeby poinformować podróżnego to już ani honoru ani ambicji.
Dla tego od kilku lat nie korzystam z biur podróży.
Wolę sobie sam organizować wakacje a nie tracić nerwy na partackie biura i daremnych przewoźników.
A
Asia
3tygodnie temu lecialam samolotem do Splitu .samolot opozniony byl o godzine ale wszystko poszlo jak trzeba.wstyd ze biuro podrozy nie kontaktuje sie z pasazerami ktorzy koczuja na lotnisku.jestem zawiedziona i wspolczuje tym ludziom .wazne ze zaplacili za wczasy a teraz niech sobie radza sami.
A
Asia
Podali następny termin 20-ta.Masakra
G
Gość
Podali następny termin 20- ta. Masakra.
A
Asia
Pilot mówi że jest zepsuty a serwis że dobry.
Niech serwis dobrze to sprawdzi żeby nie było tragedii
Wróć na i.pl Portal i.pl