Jak informuje portal rynek-kolejowy.pl przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla dwóch części linii Ygrek (nr 85) na odcinku Sieradz – Kalisz – Pleszew oraz Pleszew – Poznań. Umowy zawarto 28 lutego.
Wartość projektu KDP Sieradz - Poznań to ponad 230 mln zł
Obie umowy podpisano z Konsorcjum BBF – IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo. Pierwsza ma wartość prawie 110 milionów złotych. Druga umowa ma wartość niespełna 120 milionów złotych. Okres obowiązywania umów to 38 miesięcy.
Przypomnijmy, że spółki BBF i IDOM w konsorcjum przygotowały wcześniej studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) dla tego odcinka.
To nie pierwsze umowy związane z projektowaniem linii Kolei Dużych Prędkości Ygrek z Wrocławia do Warszawy przez Łódź z odnogą do Poznania. Już w marcu i maju ubiegłego roku CPK podpisała pierwsze dokumenty na projektowanie odcinka Kolei Dużych Prędkości z Ygrek Łodzi do Wrocławia, a w czerwcu ubiegłego roku południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską.
W październiku ubiegłego roku spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych na dofinansowanie projektu budowlanego linii dużych prędkości Ygrek z Warszawy do Łodzi z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”. W kolejnym konkursie spółka złożyła dwa wnioski, w tym właśnie o dofinansowanie projektu linii Sieradz Poznań.
Trwa drążeniu tunelu pod Łodzią
Pod Łodzią trwa drążenie tunelu średnicowego, który połączy m.in. dworce Łódź Kaliska i Łódź Fabryczna. To obecnie największa inwestycja kolejowa realizowana w Polsce. Tunel średnicowy to projekt przebudowy trasy Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec oraz kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Po zakończeniu inwestycji przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne: na osi wschód - zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska a na osi północ - południe przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec. Zakończenie inwestycji, której koszt szacuje się na 1,8 mld zł zaplanowano na koniec 2025 roku.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?