Pociąg widmo wykoleił się w Tarnowie Opolskim

Iwona Kłopocka-Marcjasz
Iwona Kłopocka-Marcjasz
Przypuszczalnie dyżurny ruchu zauważył, że jedzie pociąg widmo i skierował skład na ślepy tor, gdzie lokomotywa i pierwszy wagon wykoleiły się.
Przypuszczalnie dyżurny ruchu zauważył, że jedzie pociąg widmo i skierował skład na ślepy tor, gdzie lokomotywa i pierwszy wagon wykoleiły się. Internauta Grzegorz
Lokomotywa PKP Cargo, ciągnąca 24 wagony z wapnem, wyjechała we wtorek wieczorem z terenu zakładu spółki bez maszynisty i wykoleiła się na stacji Tarnów Opolski.

O zdarzeniu poinformowali nas internauci, ale nie udało nam się ustalić jego szczegółów ani na PKP PLK, ani w zakładach wapienniczych w Tarnowie.

Przebieg zdarzenia wyjaśnił portalowi Rynek Kolejowy rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych, Mirosław Siemieniec. Wedle jego ustaleń do wypadku doszło we wtorek o godz. 19.20. - Z bocznicy Opolwap S.A. w Tarnowie Opolskim zjechała bez obsady lokomotywa manewrowa PKP Cargo z 24 wagonami. Prawidłowo zabezpieczony rozjazd skierował skład na poduszkę piaskową i kozioł oporowy. Lokomotywa wjechała przez zabezpieczenie ok. 1 m na przejazd kolejowo drogowy - mówi Mirosław Siemieniec Rynkowi Kolejowemu. Rzecznik podkreślił także, że "dzięki właściwemu zabezpieczeniu toru", nie doszło do bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi oraz środowiska.

Według informatora nto "najprawdopodobniej po południu pracownicy PKP podpięli lokomotywę do wagonów na bocznicy w zakładzie wapienniczym i zapomnieli zaciągnąć ręczny hamulec, a także nie położyli płóz hamulcowych na torach". Przypuszczalnie dyżurny ruchu zauważył, że jedzie pociąg widmo i skierował skład na ślepy tor, gdzie lokomotywa i pierwszy wagon wykoleiły się.

Dyżurny ruchu na stacji PKP w Tarnowie Opolskim nie chciał udzielić informacji nto i odesłał do władz PKP PLK, jednak rzecznik firmy nie odpowiedział na nasz telefon.

Przejazd pociągów w miejscu zdarzenia odbywał się po jednym torze, a przejazd był otwarty dla ruchu. W nocy część wagonów ściągnięto na bocznice. Jak podaje Rynek Kolejowy, powołując się na rzecznika PLK, "sprawę bada komisja, którą prowadzi właściciel bocznicy, ponieważ obiekt znajduje poza siecią PLK".

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Pociąg widmo wykoleił się w Tarnowie Opolskim - Nowa Trybuna Opolska

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

z
znajomy
W dniu 31.08.2016 o 23:47, Gość napisał:

Im jasniej tym ciemniej ... tak bylo jest i bedzie na kolei ...

..właśnie... tym powinna się zająć policja a nia kolej...

...i znowu niczego się nie dowiemy - brakuje neutralności...

oj daleko nam do cywilizacji, daleko...

z
znajomy
W dniu 31.08.2016 o 22:27, On napisał:

A gdzie w tym czsie był Chuck Norris?

 


A gdzie w tym czsie był Chuck Norris?

konsumował pszczółki...

c
cycu21
Pisałem wcześniej ale teraz dopiszę coś jeszcze. Od kiedy to gdy lokomotywa jest spięta ze składem wykłada się dodatkowo płozę hamulcową. Zakręca się hamulec ręczny na lokomotywie i dodatkowo hamuje się skład hamulcem zespolonym i to było zrobione. A dlaczego skład wyluzował proszę zapytać pracowników z zakładów wapienniczych
c
cycu21

A tak na marginesie. Pociąg był zabezpieczony. Hamulec zespolony oraz hamulec ręczny na SM wszystko działało trzeba szukać winnych gdzieś tam. Ale chyba w zakładzie

c
cycu21

Zawsze jest kierunek na tor z uporem. Tylko dyżurny układa drogę jeżeli pociąg ma wyjechać w stację

n
nobi

Podziekowac pracownikowi ktory skierowal pociag na tor boczny ,czapke z glowy.

c
cycu21
Skład był zabezpieczony hamulcem zespolonym, dodatkowo na lokomotywie był zakręcony hamulec ręczny więc szukajcie winnego gdzieś indziej a nie w cargo
a
antyDEBIL

Mogą mieć problem bo muszą najpierw znaleźć prezesa PKP Rozjazdy III RP, on skieruje do swojego rzecznika.

Ten skieruje do prezesa PKP Semafory III RP Sp. z o.o., on skieruje do swojego rzecznika.

Ten skieruje do prezesa PKP Tory III RP Sp. z o.o., on skieruje do swojego rzecznika.

Ten skieruje do prezesa PKP Maszyniści III RP Sp. z o.o., on skieruje do swojego rzecznika.

Ten skieruje do prezesa PKP Podkłady Betonowe III RP Sp. z o.o., on skieruje do swojego rzecznika.

Ten skieruje do prezesa PKP Podkłady Drewniane III RP Sp. z o.o., on skieruje do swojego rzecznika.

Ten skieruje do prezesa PKP Śrubki w Podkładach Betonowych III RP Sp. z o.o., on skieruje do swojego rzecznika.

Ten skieruje do prezesa PKP Śrubki w Podkładach Drewnianych III RP Sp. z o.o., on skieruje do swojego rzecznika.

 

Ten skieruje do prezesa PKP Podkłada pod Śrubką w Podkładach Drewnianych III RP Sp. z o.o., on skieruje do swojego rzecznika, który jest na wczasach i odpowie za 3 tygodnie.

 

G
Gość
W dniu 31.08.2016 o 22:32, Krewki napisał:

Bzyk - skoro jesteś specjalistą, proszę jaśniej.

Im jasniej tym ciemniej ... tak bylo jest i bedzie na kolei ...

K
Krewki

Bzyk - skoro jesteś specjalistą, proszę jaśniej.

O
On
A gdzie w tym czsie był Chuck Norris?
A
Al Bundy

Bo Tarnów to jest potęga, Tarnów najlepszy jest, Tarnów trzeba szanować, Tarnów przepiękny jest!!!!! Jestm Al Bundy Dzifki

b
b
go home, train, you're drunk
.
skoro tacy małomówni
G
Gość

kto tam pracuje??????

Wróć na i.pl Portal i.pl