Piotr Müller o braku środków w KPRM: Liczby wyrwane z kontekstu są manipulacją

OPRAC.:
Marcin Koziestański
Marcin Koziestański
Müller wyjaśnił, że potrzeba dodatkowych środków jest spowodowana zmianą rządu
Müller wyjaśnił, że potrzeba dodatkowych środków jest spowodowana zmianą rządu fot. Sylwia Dąbrowa
Wypłata świadczeń pracowniczych dla zwykłych urzędników wynika z przepisów prawa pracy. Natomiast wypłaty dla ministrów resortowych nie są wypłacane z ministerstw - napisał we wpisie na platformie X Piotr Müller (PiS). Wyjaśnił również, że potrzeba dodatkowych środków jest spowodowana zmianą rządu. "Liczby wyrwane z kontekstu są manipulacją" - dodał.

Grabiec: nie ma pieniędzy

Szef KPRM Jan Grabiec poinformował w piątek, że środki, które zostały w budżecie Kancelarii Premiera, nie wystarczą na to, aby w grudniu, zapłacić wynagrodzenia urzędnikom. "W budżecie brakuje 3 mln zł" – powiedział Grabiec.

Grabiec poinformował też, że zwrócił się już do ministra finansów o przesunięcie środków tak, aby można było zrealizować zwykłe, codzienne wypłaty, aby zapłacić ludziom za uczciwą pracę.

- Informowaliśmy jeszcze jako parlamentarzyści opozycji, że struktury KPRM-u bardzo się rozrosły w ostatnich latach. Zatrudnienie wzrosło ponad dwukrotnie, rozbudowany został znacząco budżet Kancelarii Premiera jak też fundusze, o których dysponowaniu decyduje premier właściwie jednoosobowo, bez potrzeby udziału w tych dyspozycjach rządu, poza kontrolą budżetową - podkreślił Grabiec.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Poinformował, że "pierwszy przegląd przynosi dosyć zaskakujące informacje". - Otóż okazuje się, że w Kancelarii Premiera zarządzanej przez pana premiera, byłego ministra finansów, finansistę, zabraknie środków na wypłatę wynagrodzeń dla pracowników Kancelarii Premiera. Środki, które zostały w budżecie nie wystarczą na to, aby w grudniu, zapłacić wynagrodzenia - dodał szef KPRM.

Müller komentuje

Do informacji odniósł się były rzecznik rządu Piotr Müller (PiS), który w piątek wieczorem opublikował na platformie X wpis. "Mógłbym zażartować, że tam, gdzie pojawia się PO, to zawsze zaczyna brakować pieniędzy. Ale… Panie Grabiec, konkrety, zapomniał pan powiedzieć, że: wypłata świadczeń pracowniczych dla zwykłych urzędników wynika z przepisów prawa pracy. Okresy wypowiedzenia itd. Podobnie, jak dla najważniejszych stanowisk państwowych. I tak np. z tego, co pamiętam, jak Donald Tusk odchodził z funkcji premiera, to miał wypłacony ekwiwalent za około 100 dni niewykorzystanego urlopu. Takie przepisy" – wskazał polityk.

Po drugie, jak wymienił, wypłaty dla ministrów resortowych nie są wypłacane z budżetu KPRM, lecz z ministerstw.

Müller wyjaśnił również, że potrzeba dodatkowych środków jest spowodowana zmianą rządu. "Dlatego też KPRM wystąpiło o dodatkowe środki do MF, zgodnie ze standardową procedurą" - podkreślił.

"Fluktuacja kadr w trakcie roku i zatrudnianie pracowników to standardowe procesy, które odbywają się w każdej instytucji publicznej. Liczby wyrwane z kontekstu są manipulacją" – zakończył wpis Muller.

od 16 lat

ag

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 43

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wina Tuska
16 grudnia, 00:35, antyPiS:

Ale co jest manipulacją? Faktem jest, że nie ujęto w budżecie konieczności podwójnych wypłat - dla II i dla III rządu Morawieckiego. W dodatku ludzie przechodząc do III rządu zmieniali stanowiska a tym samym regulacje prawne do wypłat pensji i odpraw. Sami zrobili bałagan a teraz do kogo pretensje? Znów do Tuska i Brukseli?

16 grudnia, 17:14, Winny:

Oczywiście, marionetkowy rząd który trwał 2-tygodnie to wina Tuska, bo gdyby przegrał wybory do sejmu ten rząd trwał dłużej.

No i ogólnie PIS przegrał przez Tuska. To jego wina !

Tak, jak tej wysokiej klasy polityk jest liderem jakieś partii to przeciwnik obrywa więc na pewno to Tusk winny przegranej PIS

B
Bandyci
16 grudnia, 00:47, Zed:

PiS już dawno zabrał sobie te pieniądze.

16 grudnia, 16:09, Gościówa:

Tak , dla nich nie brakło. Ujawnia się standardowe działanie poprzednich rządów czyli "my zarobimy swoje, a po nas choćby potop".

Wypompowali kasę z budżetu na maksa. Mówiąc normalnym językiem okradli Polaków. Ile się dało.

P
Paweł
16 grudnia, 00:35, antyPiS:

Ale co jest manipulacją? Faktem jest, że nie ujęto w budżecie konieczności podwójnych wypłat - dla II i dla III rządu Morawieckiego. W dodatku ludzie przechodząc do III rządu zmieniali stanowiska a tym samym regulacje prawne do wypłat pensji i odpraw. Sami zrobili bałagan a teraz do kogo pretensje? Znów do Tuska i Brukseli?

16 grudnia, 17:14, Winny:

Oczywiście, marionetkowy rząd który trwał 2-tygodnie to wina Tuska, bo gdyby przegrał wybory do sejmu ten rząd trwał dłużej.

No i ogólnie PIS przegrał przez Tuska. To jego wina !

Chciał bym widzieć jak tusk szybko oddaje władzę w podobnej sytuacji co pis:-) już widzę szybką abdykację. Nawzajem kłody sobie kładą a my się produkujemy z pisaniem. Niezły polew z nas mają a potem cyk po jednym i zagrycha ośmiorniczką. I koło się kręci. Co nie zmienia faktu że tusk jest agentem.

W
Winny
16 grudnia, 00:35, antyPiS:

Ale co jest manipulacją? Faktem jest, że nie ujęto w budżecie konieczności podwójnych wypłat - dla II i dla III rządu Morawieckiego. W dodatku ludzie przechodząc do III rządu zmieniali stanowiska a tym samym regulacje prawne do wypłat pensji i odpraw. Sami zrobili bałagan a teraz do kogo pretensje? Znów do Tuska i Brukseli?

Oczywiście, marionetkowy rząd który trwał 2-tygodnie to wina Tuska, bo gdyby przegrał wybory do sejmu ten rząd trwał dłużej.

No i ogólnie PIS przegrał przez Tuska. To jego wina !

G
Grzegorz
16 grudnia, 00:36, Zwiazkowiec:

Dziwi mnie fakt że koalicja z Tuskiem nasze rozwala państwu i wszystko co pozytywne w tym kraju A pan Duda Z solidarnością nie reaguje i patrzy na to wszystko chodzi go bo psim obowiązkiem jest stanąć w obronie państwa polskiego bo nie po co ludzie ginęli siedzieli w więzieniach i byli pałowani żeby teraz takie mendy wróciły do władzy i robiły to samo co przed kilkudziesięciu laty

16 grudnia, 0:39, Maria:

Też jestem zaskoczona że solidarność i pan Duda siedzą cicho zamiast reagować na to co się dzieje w państwie szczególnie ataki na Telewizję Polską NBP czy TK i nasuwa się pytanie czy to dalej Związek Solidarność czy to panowie w bamboszach którym wszystko jedno co będzie z naszą polską i młodymi pokoleniami

16 grudnia, 01:05, antyPiS:

Zwykle zdziwionymi są osoby niedoinformowane. Albo informowane błędnie i wówczas są zaskoczone realiami. Możliwe zatem że w kwestii TVP, NBP czy TK jest naprawdę inaczej niż to głoszą PiSowscy politycy i wierne im media? Jak z tymi stratami PKN Orlen. Ktoś podpuścił dziennikarzy a oni nasiali paniki. Teraz są nowe tematy. Możliwe, że znów to tematy, których nie ma.

Przecież straty Orlenu były realne. Do celów politycznych przed wyborami obniżyli ceny paliw i popłynęli na tym kilka miliardów złotych.

G
Gościówa
16 grudnia, 00:47, Zed:

PiS już dawno zabrał sobie te pieniądze.

Tak , dla nich nie brakło. Ujawnia się standardowe działanie poprzednich rządów czyli "my zarobimy swoje, a po nas choćby potop".

G
Grzegorz
PO ****
B
Benka
16 grudnia, 00:47, Zed:

PiS już dawno zabrał sobie te pieniądze.

Tak uważasz PiS to nie jest platforma i PSL żeby na koniec swojej działalności mówić pieniędzy nie ma i nie będzie na nic

Ć
Ćma
Jedne co brakuje temu gościowi rozumu i wiedzy A tak jest fajnym ministrantem ale takich ludzi z takimi cechami jak pan Grabiec jest więcej na przykład pani ministra Kotulanka albo Wielgus czy Bąk lub ministrant kierwiński albo ministrant nitras
G
Ggg
No i teraz już wiem jakim kompetentnym ministrem będzie pan Grabiec Wypowiada się życzę o których nie ma pojęcia a do tego używa jeszcze propagandy i kłamstw Gratulacje wyboru na ten urząd takiego niedouczonego pajaca
a
antyPiS
16 grudnia, 00:36, Zwiazkowiec:

Dziwi mnie fakt że koalicja z Tuskiem nasze rozwala państwu i wszystko co pozytywne w tym kraju A pan Duda Z solidarnością nie reaguje i patrzy na to wszystko chodzi go bo psim obowiązkiem jest stanąć w obronie państwa polskiego bo nie po co ludzie ginęli siedzieli w więzieniach i byli pałowani żeby teraz takie mendy wróciły do władzy i robiły to samo co przed kilkudziesięciu laty

16 grudnia, 0:39, Maria:

Też jestem zaskoczona że solidarność i pan Duda siedzą cicho zamiast reagować na to co się dzieje w państwie szczególnie ataki na Telewizję Polską NBP czy TK i nasuwa się pytanie czy to dalej Związek Solidarność czy to panowie w bamboszach którym wszystko jedno co będzie z naszą polską i młodymi pokoleniami

Zwykle zdziwionymi są osoby niedoinformowane. Albo informowane błędnie i wówczas są zaskoczone realiami. Możliwe zatem że w kwestii TVP, NBP czy TK jest naprawdę inaczej niż to głoszą PiSowscy politycy i wierne im media? Jak z tymi stratami PKN Orlen. Ktoś podpuścił dziennikarzy a oni nasiali paniki. Teraz są nowe tematy. Możliwe, że znów to tematy, których nie ma.

Z
Zed
PiS już dawno zabrał sobie te pieniądze.
M
Maria
16 grudnia, 00:36, Zwiazkowiec:

Dziwi mnie fakt że koalicja z Tuskiem nasze rozwala państwu i wszystko co pozytywne w tym kraju A pan Duda Z solidarnością nie reaguje i patrzy na to wszystko chodzi go bo psim obowiązkiem jest stanąć w obronie państwa polskiego bo nie po co ludzie ginęli siedzieli w więzieniach i byli pałowani żeby teraz takie mendy wróciły do władzy i robiły to samo co przed kilkudziesięciu laty

Też jestem zaskoczona że solidarność i pan Duda siedzą cicho zamiast reagować na to co się dzieje w państwie szczególnie ataki na Telewizję Polską NBP czy TK i nasuwa się pytanie czy to dalej Związek Solidarność czy to panowie w bamboszach którym wszystko jedno co będzie z naszą polską i młodymi pokoleniami

Z
Zwiazkowiec
Dziwi mnie fakt że koalicja z Tuskiem nasze rozwala państwu i wszystko co pozytywne w tym kraju A pan Duda Z solidarnością nie reaguje i patrzy na to wszystko chodzi go bo psim obowiązkiem jest stanąć w obronie państwa polskiego bo nie po co ludzie ginęli siedzieli w więzieniach i byli pałowani żeby teraz takie mendy wróciły do władzy i robiły to samo co przed kilkudziesięciu laty
a
antyPiS
Ale co jest manipulacją? Faktem jest, że nie ujęto w budżecie konieczności podwójnych wypłat - dla II i dla III rządu Morawieckiego. W dodatku ludzie przechodząc do III rządu zmieniali stanowiska a tym samym regulacje prawne do wypłat pensji i odpraw. Sami zrobili bałagan a teraz do kogo pretensje? Znów do Tuska i Brukseli?
Wróć na i.pl Portal i.pl