Zarabianie na blogu - jak to się robi

    Zarabianie na blogu - jak to się robi

    Materiał Partnera Zewnętrznego

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Zarabianie na blogu - jak to się robi
    O zarabianiu w blogosferze nadal istnieje wiele mitów, niedomówień i półprawd. Jedni sądzą, że blogerzy zarabiają za dużo, inni, że nie zarabiają wcale. Różne są wersje jeśli chodzi o sposób, jakość i sens zabiegów marketingowych na blogach. Ta rozbieżność opinii powoduje, że sami blogerzy często nie wiedzą w jaki sposób korzystać ze swoich stron internetowych i po prostu decydują się na nieangażowanie się w jakąkolwiek promocję, uznając to za „stratę czasu”. Nic bardziej mylnego!
    Zarabianie na blogu - jak to się robi
    POTENCJAŁ BLOGOWY
    Zacznijmy od odpowiedzi na pytanie, dlaczego blogi stały się tak świetnym źródłem zarobkowym w XXI wieku. Przeszły one ogromną metamorfozę na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Na początku boom’u służyły raczej do opisywania swoich przeżyć, rozterek i przemyśleń – miały formę raczej dzienników, pamiętników i „złotych myśli”. Stopniowo zaczęły konkretyzować się i przekształcać w coś podobnego do serwisów tematycznych. Ludzie zaczęli pisać po prostu o swoich zainteresowaniach, by z czasem rozwijać blogi do postaci portalu informacyjnego. Nie tylko dzielili się swoją konkretną zajawką, ale także opisywali szersze problemy dotyczące danego zagadnienia.

    Ta ewolucja pozwoliła blogerom zarabiać. Zaczęli ściągać na swoje strony nie tylko ludzi, którzy chcieli dowiedzieć się o ich zdaniu na jakiś temat, ale także zorientować się w ogólnych trendach i nurtach branżowych. Z dużo większą przyjemnością czyta się wartościowe teksty pasjonatów, niż zwykłe informacje prasowe i reklamy. Zwłaszcza, gdy pisze to osoba, która robi to od lat i nie mamy powodów, by jej nie ufać.

    jak zarabiać na blogu


    Choć konkretne zarobki blogerów to nadal temat tabu, przeprowadzono wiele badań, które dokładnie określiły czy, i ile da się zarobić w tej branży. Odpowiedź na pierwsze pytanie jest oczywiste, ale warto podkreślić, że dotyczy to nie tylko największych modowych graczy, celebrytów i instytucji finansowych, ale także normalnych, szarych blogowiczów, którzy po prostu publikują wartościowe teksty i robią to regularnie. Ile zaś wynoszą te zarobki? Wszystko oczywiście zależy od popularności bloga; jedni miesięcznie otrzymują ok. 1000, a jedni ponad 10 000zł. Jedni zarabiają na pojedynczych publikacjach, a inni reklamach, bannerach, czy długofalowych kampaniach marketingowych. Który sposób jest jednak najlepszy?

    ARTYKUŁY SPONSOROWANE – TWÓJ SPOSÓB NA ZAROBEK
    We wszystkich ankietach, które badały nie tylko opinię publiczną dotyczącą zaufania do blogerów, ale także samych blogerów, oceniających skuteczność metod promocyjnych, pierwsze miejsce zawsze zajmowały artykuły sponsorowane. Dlaczego?

    Blogi, wraz z zasadami i prawami, którymi się rządzą, stanowią naturalne środowisko dla artykułów sponsorowanych. Artykuły takie są zawsze wartościowe i napisane w sposób ciekawy, rzeczowy i rzetelny. Angażują czytelnika i edukują go w jakiejś konkretnej dziedzinie, a przekaz reklamowy jest nienachalny i subtelny. Dobrze napisany artykuł sponsorowany to taki, który zachęca czytelnika do podjęcia jakichś działań, ale nie na zasadzie bezpośredniego przekazu komercyjnego. Wręcz przeciwnie!
    Artykuły sponsorowane są połączeniem sztuki literackiej i marketingowej. Osoba, która pisze takie teksty, musi mieć doświadczenie i dobre zdolności redakcyjne, gdyż w przeciwnym wypadku nie uda jej się wzbudzić zaufania u czytelnika. Blogi są idealną powierzchnią dla artykułów sponsorowanych, gdyż, tak jak one, polegają na długofalowych relacjach i budowaniu zaufania. Angażowanie odbiorców musi opierać się na działaniu regularnym. Właśnie dlatego warto zadbać o to, by o tworzenie i redagowanie tekstów reklamowych dbały doświadczone agencje.

    AGENCJA MARKETINGOWA– NAJLEPSZY PRZYJACIEL BLOGERA
    Mając na uwadze wszystkie powyższe informacje, warto zastanowić się: w jaki sposób publikować artykuły sponsorowane na swoim blogu i zacząć zarabiać pieniądze? Na szczęście rynek nie znosi próżni i w odpowiedzi na potrzeby zarówno blogerów, jak i czytelników blogów, profesjonalne agencje content marketingowe zajęły się kompleksową obsługę w kwestii przygotowywania i publikowania tekstów. Jedną z takich agencji jest Brand.ceo.

    Współpraca z agencją jest bardzo prosta i zapewnia nie tylko optymalne zarobki, ale też często spokój i bezproblemową kooperację na długi okres. Agencje content marketingowe tworzą profesjonalne artykuły sponsorowane, które zawsze pasują do całej tematyki bloga. To jest właśnie najważniejsze przy takich współpracach – pisanie tekstów, które nie będą dla stałych czytelników bloga obce.

    Udostępniając powierzchnię redakcyjną na swoim bloku po prostu dostajesz pieniądze. Piszesz o finansach? Rowerach? Kwiatach? Zostań wydawcą i zacznij na tym zarabiać. Niektórzy blogerzy życzą sobie nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych za jeden wpis, co świadczy o tym, jak duże możliwości rodzi content marketing. Oczywiście, nie są to stawki, które dostaniemy już na samym początku współpracy, jednak regularne działanie i konsekwencja prowadzą do sukcesu w tej branży.

    PISZ, A BĘDZIESZ CZYTANY
    Jeżeli chcesz, żeby Twój portal osiągnął sukces finansowy, musisz uzbierać grupę stałych i wiernych czytelników. Możesz osiągnąć to tylko dzięki uporowi i konsekwencji, a cała reszta przyjdzie sama. Zgłoś się do takiej agencji jak Brand.ceo, a Twoja strona stanie się Twoim głównym źródłem zarobku.

    Czytaj treści premium w Polsce Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Nie przegap

    Wideo