Nowy podatek dla właścicieli samochodów. Co zrobią kierowcy?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Obecnie żadne stawki nie zostały jeszcze ustalone.
Obecnie żadne stawki nie zostały jeszcze ustalone. Pixabay.com
Ekologia staje się coraz głośniejszym tematem w Polsce, a w szczególności w zakresie motoryzacji. Strefy Czystego Transportu zbliżają się wielkimi krokami, a auta spalinowe dalej jeżdżą po ulicach i są w obiegu na rynku wtórnym i nie tylko. Czy nowy podatek to słuszne rozwiązanie? Eksperci autobaza.pl analizują przyczyny i konsekwencje tych zmian.

Już pod koniec 2024 roku kierowcy aut spalinowych będą zobowiązani do uiszczenia jednorazowych opłat zależnych od normy Euro ich pojazdu – im starsza, tym wyższy koszt. Zwolnione mają być jedynie samochody wojskowe oraz zabytkowe.

Niedotrzymane obietnice? Krajowy Plan Odbudowy

W ubiegłym roku polski rząd zapewniał kierowców, że żadna nowa forma opłat nie zostanie nałożona, jednak zaprzecza temu podpisana 25 listopada 2022 roku ustawa podatkowa. Kamienie milowe w zakresie działań ekologicznych obejmują nie tylko wprowadzenie niskoemisyjnego transportu publicznego czy przebudowę infrastruktury drogowej, ale także objęcie pojazdów spalinowych podatkiem. Jak dotąd jego wysokość nie została oficjalnie przedstawiona, jednak w ślad ustaleń wiadomo, że stanowić o tym będzie stopień emisji CO2 (dwutlenku węgla) oraz NOx (tlenków azotu). W pozostałych państwach członkowskich objętych podatkiem koszt ten wynosi minimum kilkaset złotych, a zdarza się, że przekracza tysiąc. Przykładowo, w Niemczech opłatę należy odprowadzać co roku, a dla przeciętnego 10-letniego diesla, którego wartość CO2 to ok. 130g/km, wynosi ona ponad 180 euro.

Przynależąc do Unii Europejskiej Polska jest zobowiązana do sporządzania KPO i wprowadzeniu zmian, które on zawiera. Podatek, o jakim mowa, funkcjonuje już w wielu innych krajach członkowskich, dlatego mogliśmy się spodziewać, że prędzej czy później pojawi się również u nas. Oczywiście, ochrona środowiska jest konieczna, szczególnie dzisiaj, kiedy czyha na nią tyle zagrożeń generowanych przez człowieka, jednak spostrzegawczym kierowcom nie umyka fakt, że obietnice były inne i ponownie nie są dotrzymywane – komentuje Natalia Sokołowska, ekspert autobaza.pl.

Ilu z nas to dotknie?

Polska słynie z tego, że nie brakuje na naszych drogach aut spalinowych, a około 40% samochodów ma ponad 20 lat. Na rynku wtórnym z roku na rok liczba ogłoszeń dotyczących tych najstarszych pojazdów spada, co oznacza, że albo coraz mniej kierowców jest w ich posiadaniu albo aktywnie nimi jeżdżą i nie myślą o sprzedaży. Z kolei auta spalinowe co kwartał stanowią ponad 90% ogólnej liczby ogłoszeń, niezmiennie od 2019 roku, więc ciężko wskazać tu za przyczynę dbałość o zrównoważony rozwój i sankcje prawne z tym związane, ponieważ temat jest stosunkowo świeży.

Polacy lubią auta spalinowe, więc możliwe są dwa scenariusze. Zważając na liczbę tego typu pojazdów wpłat może być rzeczywiście wiele, jednak istnieje także opcja, że skutecznie zniechęci to kierowców do posiadania ich i przekona do zmiany na nowszy samochód lub nawet inny rodzaj napędu – komentuje Natalia Sokołowska, ekspert autobaza.pl.

Według danych CEPiK w 2022 roku po polskich ulicach jeździło łącznie ponad 19,5 mln zarejestrowanych samochodów osobowych, z czego niecałe 100 tys. to auta elektryczne i hybrydowe. Oznacza to, że podatkiem obciążonych będzie blisko 100% pojazdów.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Nowy podatek dla właścicieli samochodów. Co zrobią kierowcy? - Motofakty

Komentarze 11

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
By żyło się lepiej!:)
3 listopada, 19:06, Gość:

Jakie są wizje neomarksistowskiej przybudówki Unii Europejskiej? Czy czeka nas powrót produktów na kartki?

• zmniejszenie spożycia mięsa do 16 kg rocznie na osobę (w Polsce obecnie to średnio 70 kg), a docelowo zakaz spożycia mięsa;

• zmniejszenie spożycia nabiału do 70 kg (w Polsce 200 kg), a docelowo także zakaz spożycia nabiału;

• ograniczenie zakupu nowych ubrań do 8 sztuk rocznie, a ostatecznie 3 sztuki ubrań na osobę (nie sprecyzowano, czy w wyliczenia wchodzi bielizna);

• ograniczenie liczby lotów na osobę do jednego raz na dwa lata, a docelowo raz na trzy lata;

• ograniczenie liczby samochodów do 190 szt. na tysiąc mieszkańców (obecnie średnia to 600 szt.), a docelowo zakaz posiadania samochodu.

A wszystko to w imię poprawności polityki klimatycznej:)

_______________________________________________________

Film dokumentalny "ELEKTROPUŁAPKA. Bez samochodu masz być szczęśliwy":

https://youtu.be/q7qTcDUV49Q

_______________________________________________________

Linki dla zainteresowanych:

https://pch24.pl/inicjatywa-c40-budowa-getta-bez-auta-miesa-i-nowej-odziezy-ostrzegalismy-o-tym-juz-dawno-temu-raport-pch24/

https://wpolityce.pl/polityka/526402-tylko-u-nas-profkrysiak-wizja-schumana-kontra-spinellego

https://www.odkrywamyzakryte.com/wp-content/uploads/2018/08/Wejście-do-Parlamentu-UE.jpg

https://www.pch24.pl/eurokrata--karol-marks-i-starozytna-bazylika--to-zdjecie-wyraza-wiecej--niz-tysiac-slow-,60027,i.html

https://www.pch24.pl/manifest-z-ventotene---czyli-mroczna-wizja-eurointegracji,65441,i.html

...

G
Gość
Jakie są wizje neomarksistowskiej przybudówki Unii Europejskiej? Czy czeka nas powrót produktów na kartki?

• zmniejszenie spożycia mięsa do 16 kg rocznie na osobę (w Polsce obecnie to średnio 70 kg), a docelowo zakaz spożycia mięsa;

• zmniejszenie spożycia nabiału do 70 kg (w Polsce 200 kg), a docelowo także zakaz spożycia nabiału;

• ograniczenie zakupu nowych ubrań do 8 sztuk rocznie, a ostatecznie 3 sztuki ubrań na osobę (nie sprecyzowano, czy w wyliczenia wchodzi bielizna);

• ograniczenie liczby lotów na osobę do jednego raz na dwa lata, a docelowo raz na trzy lata;

• ograniczenie liczby samochodów do 190 szt. na tysiąc mieszkańców (obecnie średnia to 600 szt.), a docelowo zakaz posiadania samochodu.

A wszystko to w imię poprawności polityki klimatycznej:)

_______________________________________________________

Film dokumentalny "ELEKTROPUŁAPKA. Bez samochodu masz być szczęśliwy":

https://youtu.be/q7qTcDUV49Q

_______________________________________________________

Linki dla zainteresowanych:

https://pch24.pl/inicjatywa-c40-budowa-getta-bez-auta-miesa-i-nowej-odziezy-ostrzegalismy-o-tym-juz-dawno-temu-raport-pch24/

https://wpolityce.pl/polityka/526402-tylko-u-nas-profkrysiak-wizja-schumana-kontra-spinellego

https://www.odkrywamyzakryte.com/wp-content/uploads/2018/08/Wejście-do-Parlamentu-UE.jpg

https://www.pch24.pl/eurokrata--karol-marks-i-starozytna-bazylika--to-zdjecie-wyraza-wiecej--niz-tysiac-slow-,60027,i.html

https://www.pch24.pl/manifest-z-ventotene---czyli-mroczna-wizja-eurointegracji,65441,i.html
N
Nobody63
2 listopada, 9:19, Miki:

Dziennikarze źle interpretują proponowany wzór. Pojemność auta jest podnoszona do kwadratu.

Dla 2 litrowego Scenika z Euro 3 opłata wyniesie zatem:

2.0^2*2*500PLN =4*2*500 = 4000PLN.

Wysokość opłaty jest bandycka i znacznie przekracza to co się pobiera w krajach Europy Zachodniej.

Dodatkowego smaczku dodaje fakt, że dla zapłacenia tego podatku będzie kolejny PIT który okradany będzie musiał wypełniać sam.

PiS-ie -masz przerąbane na wieki wieków.

2 listopada, 18:07, KK:

A co ma do tego PiS, który od długiego czasu ostrzegał przed ideologizacją gospodarki a zwłaszcza przed obłędem fit for 55? Nie ma żadnych wytycznych wprowadzają[wulgaryzm]h taki podatek w Polsce, ale po zmianie rządu być może pojawią się dyrektywy oczywiscie sprzedane tumanom jako spadek po PiS.

PIS Pinokia Morawieckiego nie ostrzegał tylko wierbie realizował program klimatycznej ściemy i dlatego głosowalm na PJJ.

Czas zrozumieć brutalną prawdę, 4 lata temu teoria spiskowa - dzisiaj Reality Show.

Wszystko o oszustwie klimatycznym, czyli kłamstwie, że jakoby wytwarzany przez człowieka CO2 ma wpływ na ocieplenie klimatu

( gdy tymczasem to tylko pretekst do zabrana ludziom prywatnych samochodów, mieszkań domów (normy ETS ), czyli wprowadzania Wielkiego Resetu Nowego Porządku Świata, gdzie będą tylko 3 kasty - niewolnicy, nadzorcy i Elita, czyli Władcy Świata

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/katastrofa-co2

K
KK
2 listopada, 9:19, Miki:

Dziennikarze źle interpretują proponowany wzór. Pojemność auta jest podnoszona do kwadratu.

Dla 2 litrowego Scenika z Euro 3 opłata wyniesie zatem:

2.0^2*2*500PLN =4*2*500 = 4000PLN.

Wysokość opłaty jest bandycka i znacznie przekracza to co się pobiera w krajach Europy Zachodniej.

Dodatkowego smaczku dodaje fakt, że dla zapłacenia tego podatku będzie kolejny PIT który okradany będzie musiał wypełniać sam.

PiS-ie -masz przerąbane na wieki wieków.

A co ma do tego PiS, który od długiego czasu ostrzegał przed ideologizacją gospodarki a zwłaszcza przed obłędem fit for 55? Nie ma żadnych wytycznych wprowadzają[wulgaryzm]h taki podatek w Polsce, ale po zmianie rządu być może pojawią się dyrektywy oczywiscie sprzedane tumanom jako spadek po PiS.

K
KK
Chyba autor tego tekstu nie bardzo orientuje się w statusie prawnym tej daniny. W zasadzie nie ma żadnych dyrektyw, które miałyby wejść w życie w końcu przyszłego roku. Bloger "Matka Kurka" tłumaczy tę sytuację i zastanawia się komu zależy na rozpowszechnianiu dezinformacji.
N
Nobody63
ETS to unijny system handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla. Obowiązuje od 2005 r., ale do tej pory nie interesował właścicieli domów i mieszkań. Sytuację zmienia jednak ETS 2. Nowa wersja przepisów to pokłosie pakietu "FIT for 55". Ma wejść w życie od 2027 r. i objąć kolejne grupy odbiorców, w tym transport oraz indywidualne gospodarstwa domowe.

Drogie samochody, niedostępne mieszkania, pogorszenie się cywilizacyjnych standardów życia – pakiet Fit for 55 najmocniej uderzy w młode, wchodzące w dorosłość pokolenie. Ostatnie głosowania w Parlamencie Europejskim nie pozostawiają złudzeń. Szkoda, że wielu polskich europosłów firmuje tę pseudo-klimatyczną szopkę – Izabela Kloc, poseł do Parlamentu Europejskiego.

Wprowadzenie systemu ETS 2 będzie miało wpływ na indywidualne gospodarstwa domowe. Wiele osób zapłaci za ogrzewanie dużo więcej.

Eksperci Warsaw Enterprise Institute w raporcie „Zapłacą najubożsi” opracowanym przez ekonomistę Marka Lachowicza policzyli, o ile w związku z tym wzrosną koszty utrzymania statystycznej polskiej rodziny. Sumy, które im wyszły są niepokojące, mimo że ogrzewanie budynków mieszkalnych i transport prywatny nowy europejski system handlu emisjami obejmie dopiero od 2029 r.

ETS 2 zakłada nałożenie dodatkowych opłat na osoby ogrzewające domy paliwami kopalnymi. Chodzi o właścicieli budynków, w których ciepło pochodzi ze spalania węgla, gazu czy oleju opałowego. Finalne kwoty mają być uzależnione od wielkości emisji dwutlenku węgla. Przepisy w aktualnym kształcie zakładają, że będzie to 45 euro za każdą tonę emisji CO2.

Ze statystyk Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) wynika, że w Polsce węgiel i gaz są głównym źródłem ogrzewania dla prawie 8 mln Polaków. Do 2027 r. sytuacja może się zmienić, ale nie mówimy o na tle długim okresie by całkowicie wyeliminować te sposoby ogrzewania.

Eksperci podają konkretne kwoty. Wprowadzenie ETS 2 sprawi, że właściciel przeciętnej wielkości średnio ocieplonego domu opalanego węglem może spodziewać się nawet 1000 - 1200 zł rocznej opłaty. W przypadku gazu może być to nieco mniej. Tzw. podatek od ogrzewania będzie najprawdopodobniej doliczony do ceny węgla/gazu, a nie pobierany oddzielnie.

https://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/katastrofa-co2/276-ets-2-czyli-nowy-podatek-dla-wszystkich-od-1560-do-7-000-zl

Wicepremier Jacek Sasin pod koniec maja 2023 publicznie zadeklarował, że koszt wdrożenia tego programu obciąży Polskę do tego stopnia, że rząd będzie musiał przeznaczyć na działania osłonowe dla gospodarstw domowych oraz małych i średnich firm ponad 100 mld złotych.
N
Nobody63
Koniec z tanim transportem:

Według Polskiego Instytutu Ekonomicznego potencjalne roczne koszty wynikające z konieczności płacenia za możliwość emisji dwutlenku węgla w przeliczeniu na gospodarstwo domowe w UE szacuje się na 373 euro w przypadku transportu i 429 euro w przypadku budynków mieszkalnych11.

Polskie przedsiębiorstwa transportu drogowego są potentatem w Europie i jedną z najlepiej rozwiniętych gałęzi polskiej gospodarki – ale czy poradzą sobie z takim dodatkowym obciążeniem?

Żegluga zapłaci za emisje CO2

Ponadto uzgodniono, że do EU ETS zostaną włączone po raz pierwszy emisje z żeglugi. Obowiązki przedsiębiorstw żeglugowych dotyczące umarzania uprawnień będą wprowadzane stopniowo: 40 proc. dla zweryfikowanych emisji od 2024 roku, 70 proc. od 2025 roku i 100 proc. od 2026 roku. Większość dużych statków zostanie od początku objęta zakresem EU ETS, podczas gdy inne zostaną w pierwszej kolejności objęte rozporządzeniem MRV w sprawie monitorowania, raportowania i weryfikacji emisji CO2 z transportu morskiego i dopiero później włączone do EU ETS.

Emisje inne niż CO2 (metan i N2O) zostaną ujęte w rozporządzeniu MRV od 2024 roku, a w EU ETS od 2026 roku.

Lotnictwo straci darmowe uprawnienia

Bezpłatne uprawnienia do emisji dla sektora lotniczego będą stopniowo wycofywane, a od 2026 roku wprowadzony zostanie pełny system aukcji. Do 31 grudnia 2030 roku zarezerwowanych zostanie 20 mln uprawnień, aby zachęcić operatorów statków powietrznych do rezygnacji z paliw kopalnych.

EU ETS będzie miał zastosowanie do lotów wewnątrzeuropejskich (w tym lotów do Wielkiej Brytanii i Szwajcarii), natomiast w przypadku lotów pozaeuropejskich będzie stosowany mechanizm określany jako CORSIA.

Poprawiona ma zostać przejrzystość w zakresie emisji i kompensacji przez operatorów statków powietrznych oraz ustanowione zostaną ramy monitorowania, sprawozdawczości i weryfikacji skutków lotnictwa niezwiązanych z CO2. Do 1 stycznia 2028 roku, opierając się na wynikach tych analiz, Komisja zaproponuje, w stosownych przypadkach, środki łagodzące skutki dla lotnictwa inne niż CO

Bezpłatne uprawnienia dla sektorów objętych mechanizmem dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO2 – tj. sektorów produkcji cementu, aluminium, nawozów, energii elektrycznej, wodoru, żelaza i stali, a także niektórych prekursorów i ograniczonej liczby produktów przetwórczych – będą stopniowo wycofywane w ciągu dziewięciu lat między 2026 a 2034 rokiem.

Pakiet Fit for 55 podniesie koszty życia. Samochody, nie mówiąc już o mieszkaniach, staną się dobrami luksusowymi. Droga energia spowoduje, że życie będzie trudniejsze i droższe. Banki podniosą poprzeczkę zdolności kredytowej, a do łask wróci kąt u rodziców. Cofnie nas to cywilizacyjnie o całe pokolenia. Jeszcze dziś kreatywność młodych, ich przedsiębiorczość i potrzeba samodzielności są ważnym motorem społeczno-gospodarczego rozwoju. Jutro może być gorzej. Śmiejemy się z „bamboccioni”, czyli dorosłych mężczyzn boją[wulgaryzm]h się dorosłości i siedzą[wulgaryzm]h latami rodzicom na karku. Pakiet Fit for 55 spowoduje, że ta włoska przypadłość może stać się europejską normą. Wrócimy do czasów wielopokoleniowych gospodarstw domowych, bo tak żyje się tanie

Czytaj również

Zielone oszustwo, czyli Nowy Czerwony Ład

Nie ma zagrożenia klimatycznego

Z pamiętnika eko terrorysty, sorry ekologa.

Główny cel „Fit for 55” - Zniszczyć klasę średnią.

O kłamstwach religii klimatycznej CO2 ciąg dalszy

Klimatyzm – religia szubrawców i niepoinformowanych

Globaliści i Unia Europejska chcą zabrać ludziom prywatne domy.

https://nie-wierze-nikomu.pl/
N
Nobody63
Globaliści do 2050 r. chcą wyeliminować 75 proc. samochodów.

Prywatne auta tylko dla ELITY.

Kierowcy mają kolejny powód do obaw. Najnowszy raport Światowego Forum Ekonomicznego przygotowany przez Global New Mobility Coalition, a przedstawiony w związku z tegorocznym „Letnim Davos” odbywającym się w chińskim miasteczku Tianjin, sugeruje, że do 2050 r. należy wyeliminować z rynku światowego aż 75 proc. pojazdów!

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/wielki-reset-nwo/226-globalisci-do-2050-r-chca-wyeliminowac-75-proc-samochodow

https://pch24.pl/auta-tylko-dla-nielicznych-do-2050-r-trzeba-wyeliminowac-75-proc-pojazdow/

Teoretycznie, jedynie osoby zamożne będą mogły sobie pozwolić na elektryczne auta. Jednak wydaje się, że sama zamożność nie wystarczy, ponieważ krajowe i lokalne władze miałyby wprowadzić szereg regulacji i tak przeprojektować miasta (poprzez zagęszczanie, tworzenie miast bardziej zwartych), aby w ogóle ograniczyć mobilność.

------

Globaliści i Unia Europejska chcą zabrać ludziom prywatne domy.

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/katastrofa-co2/165-globalisci-i-unia-europejska-chca-zabrac-ludziom-prywatne-domy

=======

Gdy zabrali nam samochody ... nie protestowaliśmy ... nie byliśmy samochodami ...

Nie protestowaliśmy gdy przyszli po psy – nie byliśmy psami,

nie protestowaliśmy gdy przyszli po domy – nie byliśmy domami,

gdy przyszli po nas, nie miał nas kto bronić,

nie mieliśmy czym uciekać, nie mieliśmy się gdzie zabarykadować.

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/katastrofa-co2/164-gdy-zabrali-nam-samochody-nie-protestowalismy-nie-bylismy-samochodami-gdy
N
Nobody63
15 Minutowe Miasta, czy getta i rezerwaty dla niewolników ?

Pasterze zdecydowali. "Bydło" ma zamieszkać w 15 minutowych gettach i rezerwatach .

Tłumaczenie artykułu z serwisu RAIR Foundation USA na temat tzw. 15-minutowych miast, które już zdążyły zdobyć przydomek obozów jenieckich na świeżym powietrzu. W materiale pojawiają się twierdzenia, że przyniesie to jeszcze gorsze skutki niż niedawne lockdowny.

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/wielki-reset-nwo/170-15-minutowe-miasta-czy-getta-i-rezerwaty-dla-niewolnikow

=======

Film CHECKMATE TO HUMANITY z 2012 ! roku - 4 lata temu fantazja, utopia, spiskowa teoria dziejów, od 2020 rzeczywistość, a raczej Reality Show. Pokazuje plan elit, który jest właśnie realizowany na naszych oczach! Oto ich cele, metody działania i jak z nimi walczyć!

https://youtube.com/watch?v=DnnKxUOZyf4

-----

Czas zrozumieć brutalną prawdę, 4 lata temu teoria spiskowa - dzisiaj Reality Show.

Wszystko o oszustwie klimatycznym, czyli kłamstwie, że jakoby wytwarzany przez człowieka CO2 ma wpływ na ocieplenie klimatu

( gdy tymczasem to tylko pretekst do zabrana ludziom prywatnych samochodów, mieszkań domów (normy ETS ), czyli wprowadzania Wielkiego Resetu Nowego Porządku Świata, gdzie będą tylko 3 kasty - niewolnicy, nadzorcy i Elita, czyli Władcy Świata

http://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/katastrofa-co2
N
Nobody63
Realizowane są zadania globalistów , ( tylko k ... czemu tylko w Europie ? )

Plan Klausie Schwabie i Światowego Forum Ekonomicznym jest jasny i nie jest to teoria spiskowa, tylko WIELKI RESET świata.

NIE BĘDZIESZ MIAŁ NIC I BĘDZIESZ SZCZĘŚLIWY

w pierwszej kolejności zabierają prawo do własności samochodów,

w drugim etapie domów, mieszkań

w trzecim wszystkiego.

Po co niewolnikowi własność ? T nie teoria spiskowa, wszystko jest opisane w oficjalnych dokumentach, książkach Klausa Schwaba

i jego proroka Yuval Noah Harari.

Yuval Noah Harari!

- Sapiens. Od zwierząt do bogów

- Homo deus. Krótka historia jutra

Klaus Schwab

- COVID-19: The Great Reset".

- Czwarta rewolucja przemysłowa

- Wielka narracja. Dla lepszej przyszłości

Więcej na stronie

https://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/wielki-reset-nwo

oraz książkach

"Operacja Pandemia. Globalna psychoza i nowy totalitaryzm" - Marek A. Zamorski

"Wielki Reset" - praca zbiorowa Marek A. Zamorski, Krzysztof Komenda i Renata Przekora.

"BESTIA – cywilizacja nad przepaścią" - Marek Tomasz Chodorowski

"Ukryta strona dziejów. Nowy Porządek Świata. Nowy Ład

Ekonomiczny. Globalizm..." - Epiphanius

"Tech. Krytyka rozwoju środowiska technologicznego" - Jan Białek

https://nie-wierze-nikomu.pl/index.php/katastrofa-co2-2/100-piec-ksiazek-ktore-wprowadza-cie-w-depresje-albo-obudza
M
Miki
Dziennikarze źle interpretują proponowany wzór. Pojemność auta jest podnoszona do kwadratu.

Dla 2 litrowego Scenika z Euro 3 opłata wyniesie zatem:

2.0^2*2*500PLN =4*2*500 = 4000PLN.

Wysokość opłaty jest bandycka i znacznie przekracza to co się pobiera w krajach Europy Zachodniej.

Dodatkowego smaczku dodaje fakt, że dla zapłacenia tego podatku będzie kolejny PIT który okradany będzie musiał wypełniać sam.

PiS-ie -masz przerąbane na wieki wieków.
Wróć na i.pl Portal i.pl