5/20
AGNIESZKA RADZKA-KARCZEWSKA...

AGNIESZKA RADZKA-KARCZEWSKA
Szkoła Podstawowa Nr 69, Mokotów

| Nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej (zerówka i klasy I-III) |


Czym jest dla Pani udział w plebiscycie Nauczyciel na Medal?

Po raz drugi zgłoszono moją kandydaturę do plebiscytu "Nauczyciel na medal". Dla mnie to potwierdzenie, że moja praca, kompetencje, postawa wobec Uczniów i Ich Rodziców są czymś wyjątkowym i ważnym.


Czy zaskoczyło Panią, to że została Pani zgłoszona do plebiscytu?

Tak, kolejny raz zaskoczyło mnie to zgłoszenie, mimo iż na co dzień zarówno Uczniowie i Ich Rodzice okazują mi wiele sympatii, szacunek i zaufanie.


Dlaczego wybrała Pani zawód nauczyciela?

Moja odpowiedź nie będzie zbyt błyskotliwa... Ja po prostu bardzo lubię dzieci. Chciałam mieć wpływ na Ich rozwój oraz zdobywane umiejętności i wiedzę.


Co Pani lubi w swojej codziennej pracy?

Przede wszystkim kontakt z dziećmi i młodzieżą. Codzienne rozmowy, zabawy, możliwość pomocy najmłodszym. Wbrew pozorom ja wiele uczę się od tych szkrabów. Moi uczniowie nauczyli mnie przez te wszystkie lata cierpliwości i rozumienia Ich świata.


Jakimi cechami powinien się charakteryzować Nauczyciel na Medal?

Wbrew pozorom to trudne pytanie dla nauczyciela, myślę że bardziej kompetentni do odpowiedzi byliby właśnie Uczniowie i Ich Rodzice.
Ale wydaje mi się, że właśnie cierpliwość, zrozumienie, szacunek do drugiego człowieka, sprawiedliwość, pełne zaangażowanie, otwartość, dobroć i chęć niesienia pomocy,
poświęcenie swojego czasu dla dzieci, motywowanie uczniów, wyrozumiałość, umiejętność nagradzania dzieci za Ich zaangażowanie i pracę, pokazywanie dzieciom godnej naśladowania drogi i postawy, bardzo dobra komunikacja na drodze nauczyciel-dziecko-rodzic, stosowanie różnorodnych metod i narzędzi dydaktycznych, a także nieustające podnoszenie kwalifikacji i samodoskonalenie zawodowe to cechy dobrego nauczyciela.


Co daje Pani największą satysfakcję w pracy?

Najwięcej satysfakcji znajduję w zwykłych zdarzeniach dnia codziennego, w drobnych sukcesach moich uczniów. W Ich roześmianych buziach, kiedy przybiegają do mnie i mówią "Kochamy Panią, jest Pani najlepszą nauczycielką pod słońcem".



Czytaj więcej o plebiscycie:NAUCZYCIEL NA MEDAL 2018 | Głosuj na najlepszych nauczycieli w Warszawie

6/20
MARCIN MARCZEWSKI...

MARCIN MARCZEWSKI
Technikum Łączności w Zespole Szkół nr 37, Praga-Południe

| Nauczyciel Szkoły Ponadpodstawowej (ponadgimnazjalnej) |


Czym jest dla Pana udział w plebiscycie Nauczyciel na Medal?

Nominacja jest na pewno miłym dodatkiem do mojej pracy. Ale nic się po zakończeniu konkursu nie zmieni w moim codziennym byciu nauczycielem.
Uczniowie, rodzice, moi koledzy i koleżanki z pracy oraz znajomi zaangażowani się w kibicowanie mi w plebiscycie oraz w wysyłanie głosów na mnie i to jest bardzo przyjemne kilka tygodni z życia. Tyle i aż tyle.


Czy zaskoczyło Pana, to że został Pan zgłoszony do plebiscytu?

Zdecydowanie tak. Nie miałem zupełnie takiej świadomości, że taki konkurs odbywa się w stolicy. A już na pewno, że po roku pracy wychowawczej i dydaktycznej w Technikum Łączności im. prof. Groszkowskiego, ktoś wpadnie na taki szalony pomysł by mnie zgłosić do plebiscytu.
Natomiast mam świadomość, że to moi koledzy i koleżanki, którzy dłużej pracują ode mnie bardziej zasługują na takie wyróżnienie. Bo należy to podkreślić, że w całym naszym Zespole Szkół nr 37 jest wielu wspaniałych pedagogów, dla których czas spędzony z młodzieżą jest czymś więcej niż tylko pracą.


Dlaczego wybrała Pan zawód nauczyciela i pracę z młodzieżą?

Praca z młodzieżą od zawsze mnie interesowała i była moją pasją.
Staram się mieć dobry kontakt z uczniami.
Moją przygoda z nauczaniem rozpoczęła się w Gdańsku ponad 10 lat temu. A teraz jest kontynuowana w najbardziej przyjaznej uczniom i zarazem najlepiej przygotowanej i wyposażonej w sprzęt laboratoryjny Szkole w Warszawie.
Rozmowy wpływające na wybory życiowe uczniów poprzez wskazywanie im możliwości i pomoc w realizacji ich pasji to na pewno najprzyjemniejsza część zawodu nauczyciel.


Co Pan lubi w swojej codziennej pracy?

Najbardziej lubię - te mniej obostrzone rygorami 45 minut lekcji - kontakty bezpośrednie z uczniami oraz próby ukierunkowania ich spontaniczności na większe angażowanie się w życie szkoły i w realizacje swoich hobby. Może to dziwne ale kuluarowe spotkania z uczniami na korytarzach podczas przerw też mają tutaj swoje niebagatelne znaczenie.


Jakie Pana zdaniem cechy powinien posiadać Nauczyciel na Medal?

Powinien być przyjacielem uczniów a zarazem autorytetem. Powinien być zaangażowany w w ich sprawy i być otwartym na poznawanie nowego.
Ale najważniejsze jest bycie wiarygodnym i konsekwentnym oraz dotrzymywanie danego słowa uczniom by ich nie zawieźć.
Uczeń, który czuje wsparcie swojego profesora jest bardziej aktywny i twórczy.


Co daje Panu największą satysfakcję w pracy?

Największą satysfakcje daje mi praca wychowawcza z uczniami. Pomoc w rozwiązywaniu ich problemów i możliwość angażowania uczniów w różnego typu projekty szkolne i pozaszkolne. Tak widzę swoją role jako nauczyciel.



Czytaj więcej o plebiscycie:NAUCZYCIEL NA MEDAL 2018 | Głosuj na najlepszych nauczycieli w Warszawie

7/20
MAŁGORZATA TKACZUK...

MAŁGORZATA TKACZUK
Szkoła Podstawowa nr 65, Żoliborz

| Nauczyciel Edukacji Wczesnoszkolnej (zerówka i klasy I-III) |


Czym jest dla Pani udział w plebiscycie Nauczyciel na Medal?

Udział w plebiscycie jest dla mnie dużym wyróżnieniem i znakiem zaufania, którym obdarzyli mnie rodzice moich uczniów, ponieważ to przecież oni zgłosili mnie do plebiscytu.


Czy zaskoczyło Panią, to że została Pani zgłoszona do plebiscytu?

Tak, byłam zaskoczona. Ale było to miłe zaskoczenie.


Dlaczego wybrała Pani zawód nauczyciela?

Zawsze chciałam pracować wśród ludzi. Marzyłam o pracy, w której codziennie będę mogła robić coś innego. I tak jest w mojej pracy. Pracuję z najlepszymi z możliwych ludzi- dziećmi :) . To bardzo wdzięczna, ale też wymagająca praca. Dzieci są bardzo szczere i prawdziwe w działaniach, a nam dorosłym nie zawsze przyjmowanie tej szczerości przychodzi z łatwością.


Co Pani lubi w swojej codziennej pracy?

Lubię to, że każdy dzień jest niepowtarzalny i jest wyzwaniem. Lubię radość płynącą z dzieci- ona daje mi energię potrzebną do realizacji nowych pomysłów. Każdego dnia uczę się czegoś nowego i muszę być bardzo elastyczna, bo nie zawsze to co sobie wcześniej zaplanuję da się zrealizować.
Lubię to, że rodzice moich uczniów mi ufają i dają dużą swobodę w działaniu. Lubię rozmowy z dziećmi, bo one często przypominają mi o tym co w życiu jest ważne a my dorośli już o tym zupełnie niepotrzebnie zapomnieliśmy.


Jakimi cechami powinien się charakteryzować Nauczyciel na Medal?

Nauczyciel na medal według mnie to taki człowiek, który jest otwarty na innych. Chce i potrafi współpracować ze swoimi uczniami, ich rodzicami i innymi nauczycielami. To człowiek kreatywny, który nie stoi w miejscu. Taki, który chce się rozwijać, nadążą za nowinkami i współczesnym światem.


Co daje Pani największą satysfakcję w pracy?

Największą satysfakcją jest dla mnie możliwość obserwowania moich uczniów. Ich rozwoju, patrzenie na ich sukcesy, na to jak przez lata się zmieniają. Cieszę się gdy uczniowie z klas starszych przychodzą do mnie, żeby się przywitać lub tak po prostu porozmawiać i opowiedzieć co u nich słychać. Wiem, że jestem dla nich ważna, tak jak Oni są cały czas ważni dla mnie.




Czytaj więcej o plebiscycie:NAUCZYCIEL NA MEDAL 2018 | Głosuj na najlepszych nauczycieli w Warszawie

8/20
EWA MIKA...

EWA MIKA
Szkoła Podstawowa nr 143, Praga-Południe

| Nauczyciel Klas 4-8 i Gimnazjum |


Czym jest dla Pani udział w plebiscycie Nauczyciel na Medal?

Z pewnością dużym wyróżnieniem i docenieniem mojej pracy pedagogicznej.


Czy zaskoczyło Panią, to że została Pani zgłoszona do plebiscytu?

Zaskoczenie było pełne! Gdy przeczytałam wiadomość o zgłoszeniu mnie do plebiscytu, przyszła mi do głowy myśl: czy na pewno chodzi o mnie?


Dlaczego wybrała Pani zawód nauczyciela?

Było w tym trochę przypadku. Mogę powiedzieć, że to nie ja szukałam pracy w tym zawodzie, ale praca szukała mnie. Otrzymałam telefon, że w jednej ze szkół na gwałt potrzebują nauczyciela informatyki i fizyki. Jako że miałam kwalifikacje do nauczania tych przedmiotów, więc się zgodziłam i nie żałuję.


Czy lubi Pani pracować z dziećmi i młodzieżą?

Bardzo! Kontakt z uczniami jest dla mnie inspiracją i wyzwaniem. Choć jestem ich nauczycielem, to niejednokrotnie sama uczę się od nich. To prawdziwi mistrzowie, gdy chodzi o łamanie schematów myślowych i wprowadzania nowatorskich rozwiązań. Czasami pozostaje mi jedynie rola koordynatora tych spontanicznych działań.


Co Pani lubi w swojej codziennej pracy?

Szczerość i uśmiech dzieci, a także wsparcie ze strony rodziców i nauczycieli.


Jakie Pani zdaniem cechy powinien posiadać Nauczyciel na Medal?

Posłużę się tutaj zapożyczonymi słowami australijskiej pisarki Pam Brown, która z pewnością mogłaby pretendować do tytułu Nauczyciela na Medal, gdyby taki plebiscyt odbywał się w Australii: „Dobry nauczyciel daje najlepszą pracę do wykonania najtrudniejszej osobie w klasie”.


Co daje Pani największą satysfakcję w pracy?

Zadowolenie uczniów. Ich satysfakcja jest też moją satysfakcją.



Czytaj więcej o plebiscycie:NAUCZYCIEL NA MEDAL 2018 | Głosuj na najlepszych nauczycieli w Warszawie

Pozostało jeszcze 12 zdjęć.

Polecamy

Real Madryt o krok od mistrzostwa. Zwycięski gol Turka

Real Madryt o krok od mistrzostwa. Zwycięski gol Turka

Finalistki konkursu Miss Polski 2024 wyłonione. Zobaczcie zdjęcia

Finalistki konkursu Miss Polski 2024 wyłonione. Zobaczcie zdjęcia

Pogoń urwała punkty Jagiellonii. Walka o mistrzostwo nabiera rumieńców

Pogoń urwała punkty Jagiellonii. Walka o mistrzostwo nabiera rumieńców

Zobacz również

Jak Grecy przekazali ogień olimpijski organizatorom z Paryża GALERIA

Jak Grecy przekazali ogień olimpijski organizatorom z Paryża GALERIA

Piast bliżej utrzymania. Dwa gole także z Wartą, choć bywało nerwowo

Piast bliżej utrzymania. Dwa gole także z Wartą, choć bywało nerwowo