Nadchodzi czas nowych hybryd, w których silnik benzynowy będzie skromnym dodatkiem

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
materiały prasowe
W filozofii wielu producentów samochodów, a Hondy w szczególności, napęd elektryczny staje się domeną.

To ważna chwila nie tylko dla Hondy, ale dla całej branży motoryzacyjnej. Bo zbliżająca się premiera HR-V e:HEV pokaże inny pojazd od dotychczasowych modeli firmy. Widać to na pierwszy rzut oka, bo proponowany design stawia na minimalizm, pozbycie się zbędnych dodatków, które mogłyby rozpraszać kierowcę. Jednym słowem: wygoda, prostota, bez udziwnień, bez utrudniania życia prowadzącego.

Ale to co najważniejsze, nie jest widoczne od razu. Mowa o hybrydowym silniku, który można nazwać elektryczny z niewielkim dodatkiem benzynowego. W warunkach miejskich pokonywać będziemy odległości w 80 procentach dzięki napędowi elektrycznemu. Przy czym samochód będzie przyzwyczajał się do naszego stylu jazdy i np., gdy będziemy jechali z prędkością 20 km na godzinę nie przełączy nam z jednego napędu na drugi.

Pełna "elektryfikacja"
Napęd elektryczny staje się domeną Hondy od momentu, kiedy dwie dekady temu firma zaczęła go wprowadzać. Docelowo chodzi o pełną „elektryfikację”, co przełoży się w zerową emisję gazów.

A co do szczegółów to: układ napędowy e:HEV charakteryzuje się bezpośrednim i błyskawicznym działaniem, podwozie i zawieszenie zapewniają maksymalny komfort, zwrotność i przyjemność prowadzenia. HR-V otrzymał zmodernizowaną platformę “Global Small Platform”, wpływającą na poprawę sztywności nadwozia. Udoskonalono także zawieszenie i układy: kierowniczy oraz hamulcowy. Dzięki temu samochód precyzyjniej reaguje na polecenia kierowcy, jest pewniejszy w prowadzeniu i bardziej komfortowy.

Tylko hybryda
Nowy HR-V, oferowany jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Poprawiono sztywność skrętną i sprężystość kolumny kierownicy, aby zapewnić wrażenie płynności podczas zmiany kierunku jazdy. Podczas wejścia w zakręt prowadzenie jest odczuwane przez kierowcę jako bardziej bezpośrednie i precyzyjne, a manewrowanie stało się płynniejsze, niż w poprzedniej generacji HR-V.

Zawieszenie jest również bardziej responsywne w porównaniu do ustępującego modelu, a kierowca odczuwa lepszą przyczepność już od pierwszego ruchu kierownicą. Aby uzyskać ten efekt, zwiększono tzw. wyprzedzenie amortyzatorów. Dzięki temu są one poddawane mniejszym siłom bocznym. Zmiany w przegubach kulowych amortyzatorów sprawiły, że ruch całego zawieszenia jest bardziej płynny.

Układ hamulcowy zapewnia dużą siłę hamowania, dzięki zastosowaniu wentylowanych tarcz o średnicy 293 mm z przodu i pełnych tarcz o średnicy 282 mm z tyłu. Specjalnie zaprojektowane elektryczne wspomaganie układu hamulcowego, współpracujące z systemem e:HEV, steruje pracą zarówno układu hamulców regeneracyjnych, jak i hydraulicznych. Dzięki temu odczucie hamowania jest bardziej płynne.

W zmodernizowanej platformie “Global Small Platform” zwiększono wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, co wpłynęło na poprawę sztywności nadwozia. W połączeniu z ulepszonym zawieszeniem i dłuższym rozstawem osi,  rozwiązanie to zmniejszyło masę całkowitą, poprawiło bezpieczeństwo i zapewniło stabilność pojazdu.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl