Można już zamawiać nowego Volkswagena Passata. Ile kosztuje?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Volkswagen podał kwotę od jakiej zacznie się cennik dziewiątej generacji swojego bestsellerowego modelu. Passat będzie dostępny wyłącznie z nadwoziem kombi, a wszystkie odmiany silnikowe będą wyposażone w automatyczną przekładnię DSG.

Podstawą techniczną dziewiątej generacji Passata jest najnowsze wcielenie platformy MQB – evo. Między innymi dlatego w tym modelu pojawią się dwa nowe hybrydowe źródła napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 lub 272 KM. W połączeniu z akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Dzięki temu nowy Passat może być używany na co dzień jak samochód elektryczny. Ważną rolę odgrywa tu również krótki czas ładowania, ponieważ akumulator może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW zamiast poprzednich 3,6 kW. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW. Ponadto połączenie silnika elektrycznego i nowego, oszczędnego silnika benzynowego turbo (1.5 TSI evo2) zapewni całkowity zasięg na poziomie około 1000 km.

Wersja hybrydowa mHEV o mocy 150 KM będzie dostępna w odmianach Passat, Business i Elegance, eHybrid o mocy 204 KM jako Business i Elegance, a eHybrid 272 KM – Elegance i R-Line.

Poza wersjami hybrydowymi będą oczywiście także dostępne odmiany benzynowe i wysokoprężne. Passat napędzany silnikiem benzynowym będzie dysponować mocą 204 i 265 KM, a wysokoprężnym – 122, 150 i 193 KM.

Nowy Passat będzie oferowany tylko nadwoziem kombi i wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Większy wybór jest, jeśli chodzi o odmiany wyposażeniowe. Do wyboru są cztery linie: Passat, Business, Elegance i R-Line.

W standardowym wyposażeniu tej pierwszej znajdą się m.in. dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, cyfrowe wskaźniki Digital Cockpit Pro, bezprzewodowy App Connect, reflektory i tylne lampy LED, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, system Infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9”, bezkluczykowe uruchamianie silnika, adaptacyjny tempomat (ACC), systemy Side Assist i Cross Traffic Assist, kamera cofania, system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

W odmianie Business do wyżej wymienionej listy dołączają: przednie fotele Ergo Comfort, pneumatyczna regulacja podparcia lędźwiowego dla przednich foteli i funkcja masażu, system nawigacji, elektrycznie regulowane, automatycznie przyciemniane i podgrzewane lusterka boczne, relingi dachowe anodowane na kolor srebrny, zewnętrzne oświetlenie otoczenia (bez animacji), oświetlenie ambientowe, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja (z panelem do regulacji dla siedzących z tyłu), system Light Assist, proaktywny system ochrony pasażerów, systemy Lane Assist i Traffic Jam Assist, a także asystent parkowania Park Assist.

Na szczycie gamy są odmiany Elegance i R-Line, ta druga ma bardziej sportowy charakter. Passat Elegance jest wyposażony m.in. w 17-calowe aluminiowe felgi, komfortowe i sportowe zarazem fotele dla kierowcy i pasażera z podgrzewaniem i rozbudowaną funkcją masażu, automatyczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów listwy progowe z metalowymi wstawkami, reflektory matrycowe LED IQ.Light, tylne lampy LED z dynamicznymi kierunkowskazami, zewnętrzne oświetlenie otoczenia, oświetlenie ambientowe, alarm z funkcją dozoru wnętrza i ochroną przed odholowaniem, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, a także zaawansowane sterowanie światłami drogowymi Dynamic Light Assist. W odmianie R-Line bez dopłaty są 18-calowe, lakierowane na czarno ze szlifem diamentowym felgi aluminiowe Coventry, sportowe przednie fotele, progresywny układ kierowniczy, wielofunkcyjna, sportowa kierownica obszyta skórą, podgrzewana, z łopatkami zmiany biegów, a także wybór profilu jazdy.

Bazowa, 150-konna odmiana z silnikiem 1.5 TSI mHEV, kosztuje 163 390 zł. To 10 tys. zł więcej niż należy dać za najtańszy poprzedni model. Uwaga! Na stronie Volkswagena wciąż podpięty jest konfigurator poprzedniej generacji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Można już zamawiać nowego Volkswagena Passata. Ile kosztuje? - Motofakty

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rysio
Co masz do KII Niemiaszku.
z
zasada
To nie dla Polaczkow. Kupcie sobie KIA.
Wróć na i.pl Portal i.pl