Menu Region

Phantom przemija, Rolls-Royce nigdy

Phantom przemija, Rolls-Royce nigdy

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Polska

Kazimierz Sikorski

Prześlij Drukuj
Phantom odchodzi już do  historii, Rolls-Royce musi opracowywać nowe, nowocześniejsze modele Phantom odchodzi już do  historii, Rolls-Royce musi opracowywać nowe, nowocześniejsze modele

Phantom odchodzi już do historii, Rolls-Royce musi opracowywać nowe, nowocześniejsze modele (© Jens Meyer/AP Photo)

Najbardziej luksusowa marka aut na świecie sięga po najnowsze technologie, by zaspokoić gusta swoich wybrednych klientów. Rolls-Royce mocno trzyma się na rynku, chętnych na luksusowe auta wciąż nie brakuje
Wydawało się, że w słynącej z tradycji firmie Rolls-Royce zmiany są czymś niezmiernie rzadkim, by nie powiedzieć zbędnym. A jednak nadszedł czas zmian i wyścig po najnowocześniejszą technologię. Na „ołtarzu” zmian kończy się ostatni etap słynnego życia obecnego modelu Rolls-Royce Phantom. Decyzję ogłosił dyrektor generalny Rolls-Royce Motor Cars, Torsten Mueller - Oetvoes w czasie, kiedy pojawiła się informacja o podjęciu przez producenta najbardziej luksusowych samochodów prac nad lekkimi podwoziami aluminiowymi, które będą zastosowane w nowych modelach począwszy od roku 2018.


Dwuletnie testy muszą potwierdzić przydatność konstrukcji do szczególnych samochodów, tak by użytkownik poczuł się w nim, jak na latającym dywanie, aucie sprężystym w najbardziej nawet ekstremalnych warunkach pogodowych.

Już podanie tej informacji uznano za coś niezwykłego, bo produkcja tych pojazdów odbywa się w największej tajemnicy, nie ma przecieków, nie ma zdjęć, zawsze czeka się do premiery nowego modelu.

Uznano jednak, że nadszedł czas na duże zmiany w produkcji następnej generacji luksusowych aut w brytyjskim Goodwood, bo Phantom produkowany jest od 2003, a inna gwiazda Rolls-Royce’a model Ghost ma jeszcze związki z ostatnimi modelami BMW serii 7.

Nowa architektura z zastosowaniem aluminium będzie wykorzystana m.in. w modelu Cullinan. To pierwszy SUV Rolly-Royce’a, a jego produkcja ruszy w 2018 i będzie wyzwaniem dla Bentley’a Bentaygi i innych topowych SUV-ów.

Nowe modele Rolls-Royce’ów będą korzystały z tych samych modułowych, aluminiowych podwozi. Taka firma, jak Rolls-Royce, która produkuje około czterech tysięcy samochodów rocznie nie może sobie pozwolić na opracowywanie odmiennych podwozi w swoich klejnotach.

Nim przyjdzie nowe Rolls-Royce żegna się stare, czyli wersje Phantom Coupe oraz Drophead Coupe, które nie będą już ponawiane. Produkcja obecnej, siódmej, generacji Phantoma, rozpoczęła się w Goodwood ponad 13 lat temu. Model ten stał się fundamentem, na którym odrodziła się Rolls-Royce Motor Cars.

Ostatnie egzemplarze Phantom Coupe oraz Drophead Coupe powstaną w listopadzie. Ich linię zakończy specjalna kolekcja - jedynie 50 sztuk wzbudzających pożądanie aut nazwanych Phantom Zenith.
1 »
 

Komentarze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się