- Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na przygotowanie projektu budowlanego, wykonawczego i dokumentacji przetargowej - potwierdza Krzysztof Nalewajko z lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Lubelscy urzędnicy otrzymali również zgodę na wznowienie wykupu nieruchomości pod przyszłą trasę. W pierwszej kolejności ruszą wstrzymane wcześniej procedury wywłaszczeniowe. - W tej chwili uaktualniane są operaty szacunkowe nieruchomości - dodaje Nalewajko.
Opracowanie projektu budowlanego potrwa przynajmniej rok. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa ponad 10 km. trasy ma szansę rozpocząć się pod koniec 2011 r.
Cała obwodnica Lublina jest podzielona na dwie części. Jako pierwszy ma być budowany odcinek północno-wschodni: od węzła Dąbrowica do węzła Witosa. Przez węzeł Dąbrowica będzie biegło najkrótsze połączenie Lublina z Warszawą. Wyjazd na trasę ma biec przez przedłużenie al. Solidarności. Miasto ma jednak problem z budową wyjazdówki, gdyż nie ma na to wystarczających środków. Inwestycja ma kosztować grubo ponad 200 mln zł, a udało się zdobyć dopiero 42,5 mln zł dofinansowania z funduszy unijnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?