- Prace będą trwały jednocześnie na całym północnym odcinku obwodnicy aż do Piask. Część między Lublinem a Piaskami zostanie przebudowana, a droga będzie miała charakter ekspresowy. Zakończenie całej inwestycji planujemy na czerwiec 2012 r. - tłumaczy Krzysztof Nalewajko, rzecznik Lubelskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Z kolei ze wstępnych ustaleń lubelskiego magistratu wynika, że prace nad przedłużeniem al. Solidarności do dąbrowickiego węzła, co będzie miało kluczową wagę w połączeniach ze stolicą, mogą potrwać do 2014 roku. - Harmonogram prac będzie zsynchronizowany z robotami przy budowie obwodnicy. Idealnie będzie, jeśli obie inwestycje zostaną zakończone w tym samym czasie, bo niedobrze byłoby, gdyby al. Solidarności, której budowa będzie olbrzymim wysiłkiem finansowym dla miasta, zakończyła się wcześniej i ta droga urywałaby się w szczerym polu - wyjaśnia Marek Młynarczk, z-ca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów UML.
Jego zdaniem, mniejszy kłopot będzie jeśli ten nowy odcinek al. Solidarności powstanie trochę później.- W takim przypadku dojazd z Warszawy będzie mógł się odbywać do Lublina drogą z węzła Jakubowice, czyli nową ulicą Poligonową - twierdzi urzędnik.
Ta arteria, podobnie jak przedłużenie Solidarności, ma być drogą ekspresową. W każdym kierunku będziemy mogli poruszać się dwoma pasami ruchu. Podobnie będzie z kolejnym dojazdem do miasta - ul. Mełgiewską. W przeciwieństwie do przedłużenia al. Solidarności, miasto nie ma w przypadku tych dwóch dojazdów do obwodnicy kłopotów finansowych. Większość pieniędzy na budowę ma pochodzić z unijnego Programu Operacyjnego "Rozwój Polski Wschodniej".
Łączny koszt stworzenia Mełgiewskiej i Poligonowej wyniesie ok. 150 mln zł. - Olbrzymie pieniądze. To będzie naprawdę duży wysiłek finansowy dla miasta, który w dużej mierze zdeterminuje budżety Lublina w najbliższych latach - przyznaje Młynarczyk.
Miasto planuje, że w pierwszej kolejności zostanie wybudowana ul. Poligonowa. Ma być gotowa w 2011 r. Powstanie ulicy to jednak tylko połowa sukcesu. Miasto będzie musiało się jeszcze uporać z przebudową skrzyżowania Poligonowa - gen. Ducha - Solidarności - Sikorskiego. Już obecnie jest to "wąskie gardło" układu komunikacyjnego Lublina. Po uruchomieniu obwodnicy sytuacja się jeszcze pogorszy, bo wzrośnie liczba przejeżdżających tamtędy aut. Rozwiązaniem ma być budowa dwupoziomowego skrzyżowania. Problem w tym, że na to ratusz już nie ma pieniędzy. Koszt inwestycji jest szacowany na 80-100 mln zł. Pierwotnie magistrat chciał, aby przebudowę sfinansowało Echo Investment w zamian za otwarcie drogi do budowy hipermarketu na górkach czechowskich. Porozumienie w tej sprawie odrzucili jednak radni.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?