Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy przypieczętowana

Joanna Biegalska
Plan przebiegu obwodnicy na mapie przygotowany przez GDDKiA
Plan przebiegu obwodnicy na mapie przygotowany przez GDDKiA
Mieszkańcy Kraśnika czekali na tę inwestycję dwadzieścia parę lat. Historyczna chwila nastąpiła 7 kwietnia 2009 r. Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz firmy Budimex-Dromex podpisali umowę na budowę obwodnicy leżącej w ciągu drogi krajowej nr 74. Prace rozpoczną się najpóźniej 4 maja br.

- Wykonawca inwestycji, którego oferta okazała się najniższa spośród dziesięciu zgłoszonych, ma 19 miesięcy na wykonanie prac - mówi Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. - Obwodnica wyprowadzi ruch tranzytowy poza centrum miasta. Skróci się czas przejazdu i znacznie poprawi bezpieczeństwo, także w samym Kraśniku.

Pierwotnie szacowano, że inwestycja będzie kosztowała ok. 170 mln zł. Udało się jednak obniżyć koszty budowy. Budimex-Dromex za budowę obwodnicy policzy nieco ponad 89,2 mln zł. Do tego trzeba jednak dodać koszty przygotowania dokumentacji, wykupu ziemi i nadzoru. Całość zamknie się kwotą ok. 115 mln zł.

Droga szybkiego ruchu omijająca centrum Kraśnika to odcinek o długości 5,268 km. Na długości 3,2 km będzie miała trzy pasy ruchu, a na pozostałym odcinku dwa pasy.

Jak nas poinformowano w Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, budowa obejmie również drogi dojazdowe, dwie estakady nad wąwozami (o długości 197,20 m i wysokości 32 m, druga o długości 66 m), wiaduktu (67,16 m), tunelu (56,49 m), czterech przejazdów o konstrukcji powłokowo-gruntowej, czterech przepustów na rzekach, oświetlenia na skrzyżowaniach oraz kanalizacji deszczowej.

Inwestycja zostanie zrealizowana w ciągu 19 miesięcy od daty podpisania umowy.

- Termin wyznaczony na budowę obwodnicy Kraśnika to dokładnie tyle, ile trzeba na realizację tego zadania - wyjaśnia Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Budimex-Dromex. - Z pewnością pojawią się utrudnienia w komunikacji, ale warto trochę się przemęczyć, bo potem znacznie poprawią się warunki i komfort jazdy.

Przedstawiciele firmy zapewniają, że ich doświadczenie zapewnia dobre tempo pracy i nawet jeśli w trakcie realizacji pojawiają się jakieś trudności hydrologiczno-geologiczne, potrafią sobie z nimi poradzić.

Po zakończeniu budowy kierowcy jadący od strony Lublina w kierunku Annopola i dalej do Kielc na skrzyżowaniu ulic Przemysłowej i Janowskiej będą wjeżdżać na rondo, z którego wyjadą bezpośrednio na nową trasę, by po nieco ponad pięciu kilometrach włączyć się do obecnej drogi nr 74 w okolicy miejscowości Spławy Pierwsze.

Z obwodnicy nie będzie możliwości dojazdu do pól, ponieważ uniemożliwi to układ dróg serwisowych połączonych z drogami lokalnymi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski