Karambol na A4. Zderzyło się 5 aut. Korek miał 10 kilometrów (NOWE ZDJĘCIA)

Marta Wróbel, Jerzy Wójcik
Wypadek na autostradzie A4 na lewym pasie jezdni w kierunku Legnicy. Na wysokości węzła Kąty Wrocławskie zderzyło się pięć aut: trzy samochody osobowe i dwie ciężarówki. Kierowcy jadący A4 utknęli w 10-kilometrowym korku. Problem z przejazdem był od godziny 7 rano do 11.

Na miejscu interweniowały służby. Ranna została jedna osoba. Po godzinie 7 ruch w kierunku Zgorzelca został wstrzymany ze względu na lądowanie śmigłowca lotniczego pogotowia ratunkowego. Po godzinie 8 zajęty był już lewy pas, a ruch odbywał się pasem prawym i częściowo awaryjnym. Na A4 tworzyły się wielkie korki. Około godziny 9 zator miał już około 10 kilometrów. Żeby uniknąć stania w nim trzeba było, jadąc od strony Wrocławia, opuścić A4 najpóźniej na węźle Krzeptów/Wierzbice (Pietrzykowice).

Przyczyny wypadku ustalała policja. Ze wstępnych ustaleń wynikało, że najpierw (najprawdopodobniej przy zmianie pasa, podczas włączania się do ruchu przy wjeździe na A4 na węźle Kąty Wrocławskie) fiat zderzył się z fordem (na zagranicznych numerach rejestracyjnych). Auta po zderzeniu uderzyły jeszcze w bariery oddzielające dwie jezdnie autostrady A4. W wypadku brał udział także volkswagen transporter i dwie ciężarówki. Jednak te ostatnie trzy auta mają tylko niewielkie uszkodzenia.

Chwilę po godzinie 11 przywrócono normalny ruch samochodów na autostradzie A4 w kierunku Legnicy i Zgorzelca.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Karambol na A4. Zderzyło się 5 aut. Korek miał 10 kilometrów (NOWE ZDJĘCIA) - Gazeta Wrocławska

Komentarze 44

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kamcio
Po pierwsze nie Pancia tylko Nauczyciel
Y
Yanek
na takie korki nie działa. On podpowiada maks. 5.5 km do przodu. Jeżeli wjedziesz na zakorkowany odcinek A4, a zjazdy są od siebie oddalone o 10 km to już leżysz i kwiczysz.
Miałem taki przypadek jakieś 2 tygodnie temu. Janosik milczał, a na CB dowiedziałem się 30 km wcześniej że lepiej zjechać.
D
Dąbczak
czasem można nieźle się wpakować w korek, dlatego dobrze yanosika mieć na wszelki wypadek, podpowiada, którędy jechać
M
Massa
puntem jechała zapewne pańcia i ostrożnie i łagodnie z predkoscia max 50 km/h wjechała na autostradę, a to że jej ktoś w d*** strzelił? To nie jej wina, bo po pierwsze ona jeździ ostrożnie i zawsze patrzy cały czas przed siebie a po drugie jest przecież kobietą a kobiety sie przepuszcza. Jak widze typowo kobiecy pojazd typu toyota yaris, opel corsa itp od razu zwiekszam czujnosc, dzieki temu zrobilem dzisiatki tysięcy km bez nawet kolizji
s
stfu
No kto to widział, żeby ledwo dwupasmowe je robić... Powinny być dwa pasy dla ciężarówek i autokarów i przynajmniej trzy dla samochodów, wtedy może by się jakoś pomieścilli...

;>
a
asdf
pobocza nie ma, więc nie da się bramek postawić... Auta z Niemiec nie tylko do Wrocławia jadą tą trasą.
b
buraków
Nie tylko na drogach. Polacy do buraki cebulaki z sianem w cholewach a im droższy samochód tym większy cham.
K
KK
Rozbiegówki - praktycznie ich nie ma tzn. miedzy innymi dlatego ten odcinek nie jest płatny :).
2 pasy na drodze tranzytowej to już nikt w Europie zachodniej nie buduje - a jak widać to w PL było dobre na tej trasie ale w latach 90 - 1/4 wieku temu.
J
Ja
Ford gówno wart :)
a
a
POzostali też milczą.
F
Franz
raczej twór autostrado podobny stworzony w celu by nie postawić tam bramek.Wszak niemaszki by się obraziły,że muszą płacić za przyjazd na swoje rodzinne strony
N
Nie cierpię głupoty
...co ty nie powiesz. Zniknąć to powinna już dawno głupota za kółkiem kierowców, czy pseudo kierowców mówiąc wprost.
t
teter
Nie wszyscy potrafimy zachować się tak jak należy na autostradach i stąd te wszystkie karambole.Widzimy tylko czubek własnego nosa i własne ego.Ten drugi to niech ma już gorzej i za cholerę nie przepuszczę , ani nie wpuszczę go przed siebie , przecież ja jestem najlepszy...Taka mentalność i skutki opłakane...Kultura zachowania się na drogach, sięga u nas w Polsce dna.
P
PJX
Zmiana pasa ruchu powinna być poprzedzona:
- włączeniem kierunkowskazu odpowiednio WCZEŚNIE (w tym w szczególności PRZED wykonaniem manewru),
- upewnieniem się, że nie zajedziemy nikomu drogi (w polskich sądach przyjmuje się, iż bezpieczna odległość to droga, jaką przejedzie samochód jadący tym pasem w ciągu 1,5 sekundy). Zdecydowanie warto się upewnić, jak szybko jedzie samochód za nami.

Zwykle widzę następujące problemy na polskich drogach:
- kierunkowskaz? Jaki kierunkowskaz - po co ostrzegać "przeciwnika"...
- przecież dwa metry od zderzaka, to bardzo dobra odległość na wykonanie manewru przy 50 km/h różnicy prędkości...
---
Dajcie nam autostrady, a wypadków będzie dużo mniej. To przez brak autostrad tyle wypadków - mówiono. Wybudowano autostrady i teraz prawie każdego dnia czytam o wypadkach na autostradach, a dużo rzadziej na innych drogach.
Wróć na i.pl Portal i.pl