Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak zmieniła się cena majonezu rok do roku i co o naszych wyborach mówią paragony?

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Jak wynika z danych z aplikacji PanParagon, częstotliwość zakupu majonezu na święta wielkanocne wzrasta ponad dwukrotnie
Jak wynika z danych z aplikacji PanParagon, częstotliwość zakupu majonezu na święta wielkanocne wzrasta ponad dwukrotnie archiwum gs24.pl
To najczęściej w okolicach Wielkanocy wraca pytanie - jaki majonez jest najlepszy, najsmaczniejszy, najzdrowszy, czyli co kupić. I to właśnie majonez stał się przedmiotem badań ekspertów z aplikacji PanParagon. Postanowili oni zbadać o ile procent wrasta zainteresowanie majonezem w okresie wielkanocnym? Jak w ostatnim roku zmieniła się jego cena? Kto wygrywa odwieczną batalię o podniebienia polskich konsumentów: majonez Kielecki czy Winiary? Oto wyniki analizy, która powstała na podstawie danych pozyskanych z paragonów.

– PanParagon to kompleksowa aplikacja zakupowa, w której można m.in. wyszukiwać promocje czy przechowywać paragony. Anonimowe dane, jakie trafiają do nas każdego dnia to cenne źródło wiedzy o realnych cenach czy aktualnych trendach zakupowych. Tuż przed Wielkanocą postanowiliśmy sprawdzić, co paragony mówią o majonezie. Okazuje się, że zapotrzebowanie na ten produkt w okresie świąt jest dużo wyższe niż w zwyczajne dni, a dane dotyczące zmiany cen są dość optymistyczne – komentuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Jak wynika z danych z aplikacji PanParagon, częstotliwość zakupu majonezu na święta wielkanocne wzrasta ponad... dwukrotnie! W zwykłym tygodniu produkt ten pojawiał się na 2,13 proc. paragonów z kategorii “jedzenie”, natomiast w tygodniu wielkanocnym był już on widoczny na 4,65 proc. dowodów zakupu. Jak widać, popularność zakupu majonezu na Wielkanoc jest znacząca.

Autorzy badania poszli o krok dalej i postanowili rozstrzygnąć, jaka marka majonezu jest częściej kupowana przez Polaków. Winiary czy Kielecki?

Jak co roku, toczy się dyskusja na temat tego, który majonez jest lepszy: Kielecki czy Winiary. Zdania są podzielone i nie brakuje zwolenników zarówno jednej, jak i drugiej marki. Jak ten “spór” rozstrzygają... paragony?

– Spośród wszystkich dowodów zakupu z kategorii “jedzenie” wyłoniliśmy te, na których znajdował się majonez Winiary lub Kielecki. Okazuje się, że w 2023 roku, z tych dwóch marek, częściej kupowany był majonez Winiary, który z wynikiem 61 proc. zdeklasował swoją największą konkurencję. Majonez Kielecki obecny był natomiast na pozostałych 39 proc. paragonów – informuje Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.  

Warto jeszcze prześledzić, jak zmienił się cennik majonezu rok do roku. Czy ceny majonezu wyhamowały?

Jak pokazują dane z dowodów zakupu, wzrost cen poszczególnych produktów w ciągu ostatniego roku nie jest drastyczny. Co ciekawe, wśród analizowanych artykułów jedna pozycja jest zaskakująco stabilna. Chodzi o majonez o pojemności 700 ml, który na początku 2023 roku kosztował 13 zł 38 gr, natomiast w tym samym okresie w tym roku jego cena zmalał o jeden grosz. To spora niespodzianka po paru latach ciągle rosnących cen.

Na drugim biegunie znajduje się majonez z pojemnością oscylującą w granicach 400-410 ml. Średnia cena za tego typu produkty w ostatnim roku wzrosła 6,4 proc., co daje najwyższą podwyżkę tej kategorii artykułów.

Pośrodku stawki znalazł się natomiast majonez sprzedawany w 500 ml słoikach, który odnotował wzrost ceny o 5,7 proc.

– Jak widać, wzrosty w cenach są widoczne, jednak nie tak wyraziste, jak w latach ubiegłych. Można więc powiedzieć, że tempo wzrostu cen majonezu w tym roku wyhamowało – zauważa Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.  

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński