II linia metra, Warszawa [ZDJĘCIA] 3.10 Na dalszą Wolę dojechał pierwszy pociąg testowy

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
mat. pras. / metro warszawskie
Na dalszą Wolę dojechał pierwszy pociąg. Na razie tylko testował torowisko, jednak wkrótce pojawią się tam pierwsze - na razie puste - pociągi warszawskiego metra. Rozpoczyna się kolejna faza testów. Przypomnijmy, że zgodnie z kontraktem wykonawca do końca listopada musi zakończyć budowę. Szczegóły poniżej.

W tunelu budowanego odcinka metra na Woli pojawił się pierwszy pociąg. Nie był to jeszcze wagon metra, a skrajnik, czyli pojazd który ma sprawdzić czy wszystkie elementy zostały wykonane poprawnie.

CZYTAJ TAKŻE: Metro Warszawa 2019. Nowe stacje II linii metra otwarte [ZDJĘCIA] Jak wyglądają Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka?

Metro Warszawa 2019. Nowe stacje II linii metra otwarte [ZDJ...

- Skrajnik wpuszczany jest wtedy, kiedy w tunelu są już wszystkie instalacje. Przejeżdża cały odcinek sprawdzając, czy pociąg testowy może przejechać tym odcinkiem bezpiecznie – tłumaczy Paweł Siedlecki z warszawskiego metra. Skrajnik pokryty jest konstrukcją o wymiarach regularnego pociągu metra. W czasie przejazdu technicy sprawdzają czy w tunelu nie wystają kable, czy rynny są na odpowiedniej wysokości oraz czy nie wystaje nic w co pociąg mógłby uderzyć.

CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza linii metra w Warszawie zostanie rozbudowana. Stacje Muranów i Plac Konstytucji najpóźniej w 2026 r.

- Były pewne przeszkody, ale zostały one na bieżąco zgłoszone wykonawcy. Wszystko naniesiono i poprawiono. Tunel jest już całkowicie bezpieczny – tłumaczy Paweł Siedlecki.

- Były pewne przeszkody, ale zostały one na bieżąco zgłoszone wykonawcy. Wszystko naniesiono i poprawiono. Tunel jest już całkowicie bezpieczny – tłumaczy Paweł Siedlecki.

Przypomnijmy, że torowisko zostało ułożone na początku sierpnia. Od tego czasu na wolskim odcinku pojawiały się koleje elementy, w tym wyposażenie peronów. Zgodnie z kontraktem prace mają zakończyć się 29 listopada. Wtedy odcinek metra zostanie przekazany miastu. Od tego momentu zaczną się odbiory. Przypadek Targówka pokazał, że od zakończenia prac do otwarcia metra potrzeba około czterech miesięcy. O ile oczywiście wykonawca wyrobi się w terminie. - Nie mamy zgłoszenia od wykonawcy, żeby ten termin był zagrożony – uspokaja Siedlecki.

Zachodni odcinek II linii metra buduje turecka firma Gülermak. Powstanie 3,4 km podziemnych tuneli oraz trzy stacje: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Umowę podpisano we wrześniu 2016 roku. Gülermak za budowę kolei podziemnej otrzyma 1,148 mld zł.

POLECAMY W SERWISIE POLSKATIMES.PL:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: II linia metra, Warszawa [ZDJĘCIA] 3.10 Na dalszą Wolę dojechał pierwszy pociąg testowy - Warszawa Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl