Budowa północnej obwodnicy Krakowa nabiera kształtów. Wykonawca inwestycji, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła właśnie trzy możliwe warianty obwodnicy. - Warianty różnią się m.in. długością i klasami dróg. Bierzemy pod uwagę budowę drogi ekspresowej albo tzw. przyspieszonego ruchu - mówi Roman Ciepiela, wicemarszałek Małopolski. Wiadomo że koszt 12-kilometrowego odcinka będzie wynosił od 1 mld zł w górę.
Na spotkaniu w Urzędzie Marszałkowskim przedstawiciele województwa Małopolskiego, gminy Kraków, Starostwa Powiatowego w Krakowie, gminy Zielonki oraz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zapoznali się z wariantami przebiegu obwodnicy.
Co wymyślili planiści? - Pierwszy wariant zakłada, że trasa zostanie poprowadzona wzdłuż północnej granicy miasta i nieznacznie będzie zahaczać o granice gminy Zielonki - mówi Jacek Gryga, dyrektor GDDKiA.
Drugi wariant prowadzi drogę dalej na północ, od centrum Zielonek. - Wykorzystujemy w nim korytarz zarezerwowany na linię wysokiego napięcia - dodaje Gryga. W trzecim wariancie droga jest 0 3 km dłuższa. O tym, który wariant wybrać, zdecyduje prezydent Krakowa i marszałek województwa.
Debaty i rozmowy na temat kategorii planowanej obwodnicy trwają od dawna. Kilkakrotnie zmieniano także przebieg drogi.
Docelowo obwodnica ma połączyć węzeł w Modlnicy z węzłem drogowym w Zastowie. Ma prowadzić przez północne granice miasta Kraków oraz gminy Zielonki, Słomniki, Iwanowice, Michałowice, Kocmyrzów-Luborzyca.
Nie wiadomo jednak, jak konkretnie będzie przebiegać przez teren tych gmin. Węzeł w Zastowie ma łączyć trakt z węzłem w Bieżanowie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?