Fuzja Banku Millennium i Euro Banku. Klienci muszą być gotowi na utrudnienia

Daniel Świerżewski
Daniel Świerżewski
Robert Szwedowski
Fuzja Banku Millennium i Euro Banku. Klienci obu banków muszą przygotować się na tymczasowe trudności z dostępem do niektórych usług. Jest to spowodowane wykupem Euro Banku przez Millennium. Kiedy należy spodziewać się problemów?

Już w październiku pojawiła się informacja, że Bank Millennium i Euro Bank łączą siły. Oznacza to tyle, że wszystkie placówki Euro Banku przemienią się w oddziały Millennium. - W dniu dzisiejszym Bank Millennium przejmuje wszystkie prawa i obowiązki Euro Banku. Od tego momentu, mimo czasowego funkcjonowania pod dwiema markami, jesteśmy jedną firmą, a pracownicy Euro Banku stają się pracownikami Banku Millennium. Połączony bank, z centralami w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku, posiadający 606 oddziałów własnych i ponad 230 franczyzowych jest teraz silniejszy i jeszcze bardziej konkurencyjny - powiedział Joao Bras Jorge, Prezes Zarządu Banku Millennium. - Dzięki połączeniu z Euro Bankiem oraz utrzymaniu wysokiego tempa wzrostu organicznego, bank ugruntuje swoją siódmą pozycję w sektorze bankowym, nastąpi też znaczna poprawa marży odsetkowej. Przewidywane synergie pozwolą na realizację celów strategicznych i umożliwią, w okresie 1-2 lat, osiągnięcie celu rocznego zysku netto w wysokości 1 mld zł.

Jest to ogromna operacja, dlatego klienci obu banków muszą być przygotowani na utrudnienia i brak dostępu do niektórych usług.

CZYTAJ TAKŻE: Tak Polacy oszukują banki, by dostać kredyt [RAPORT]

W Euro Banku prace zaczną się od 8 listopada (piątek) od godz. 18:00 i potrwają do późnych godzin wieczornych 11 listopada (poniedziałek). W Millenium trudności będą występować od od soboty 9 listopada (sobota) od godz. 5:30 do 11 listopada (poniedziałek) do godzin wieczornych. Wtedy wszystko powinno wrócić do normy, a klienci Eurobanku będą mogli korzystać z bankowości internetowej Millennium. Co ważne, nie będzie konieczna zmiana loginów i haseł.

- Wielowymiarowa integracja to ogromne przedsięwzięcie, w którym uczestniczy ponad 1 000 osób zaangażowanych w 10 tys. złożonych zadań do wykonania. Mimo, że projekt trwa już 10 miesięcy, na polskim rynku to jedna z najszybciej przeprowadzanych fuzji. By zapewnić klientom jak największy komfort i poczucie bezpieczeństwa wysłaliśmy do nich ponad 800 tys. listów i 150 tys. maili z informacjami dotyczącymi fuzji. O skali przedsięwzięcia świadczy też liczba szkoleń. W ramach projektu planujemy przeszkolić całą sieć sprzedaży - własną i franczyzy, czyli około 1 700 osób. Od kilku tygodniu, z dużą regularnością odbywają się próby generalne migracji danych w symulowanych warunkach weekendu migracyjnego – dodała Honorata Byczyńska, Dyrektor Projektu Integracji Banku Millennium. – W dniach fuzji operacyjnej w pracę 24/7 zaangażowanych będzie ponad 500 osób z banku i firm wspierających.

Klienci Banku Millennium nie będą mieli dostępu do następujących usług:

  • Millenet i aplikacja mobilna,
  • płatności BLIK i przez internet,
  • możliwość aktywacji kart,
  • operacje w oddziałach i przez TeleMillennium,
  • Utrudnienia mogą również wystąpić podczas płatności zbliżeniowych telefonem (HCE)

Klienci Euro Banku nie będą mieli dostępu do następujących usług:

  • bankowość internetowa
  • aplikacja mobilna
  • płatności przez internet
  • płatności zbliżeniowe telefonem
  • możliwość aktywacji kart
  • operacje przez telefon

Banki jednocześnie zapewniają, że takie karty, płatności kartą w internecie, bankomaty i wpłatomaty będą działać bez żadnych problemów. Klienci nie będą więc całkowicie odcięci od swoich pieniędzy.

POLECAMY W SERWISIE POLSKATIMES.PL:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl