Kalendarz roku szkolnego 2017/18 [FERIE, DNI WOLNE -...

    Kalendarz roku szkolnego 2017/18 [FERIE, DNI WOLNE - 4.09.2017]

    Ewa Abramczyk-Boguszewska

    Aktualizacja:

    Gazeta Pomorska

    Uczniowie szkół podstawowych będą teraz zdawać egzamin ósmoklasisty zamiast sprawdzianu szósty klas.

    Uczniowie szkół podstawowych będą teraz zdawać egzamin ósmoklasisty zamiast sprawdzianu szósty klas. ©Mariusz Kapała

    Trzy dni wolne na egzamin 8-klasisty, tyle samo na rekolekcje, a dodatkowo jeszcze dwa w puli - tak ma być od września w podstawówkach. Jest kalendarz na rok szkolny 2017/18.
    Uczniowie szkół podstawowych będą teraz zdawać egzamin ósmoklasisty zamiast sprawdzianu szósty klas.

    Uczniowie szkół podstawowych będą teraz zdawać egzamin ósmoklasisty zamiast sprawdzianu szósty klas. ©Mariusz Kapała

    Chodzi o dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych, będące do dyspozycji dyrektora każdej szkoły. Według obecnych przepisów, w szkołach podstawowych maksymalnie jest to 6 dni, w gimnazjach - 8, w liceach ogólnokształcących i technikach - 10, natomiast w zasadniczych szkołach zawodowych - 6.

    Od nowego roku szkolnego ma się to zmienić. W projekcie rozporządzenia w sprawie organizacji roku szkolnego ministerstwo edukacji proponuje, aby szkoły podstawowe miały do dyspozycji 8 wolnych dni, a nie jak dotychczas - 6. MEN wyjaśnia, że jest to konieczne z powodu egzaminu 8-klasisty. Ma on bowiem trwać trzy dni, tymczasem zniesiony już sprawdzian 6 klas był przewidziany tylko na jeden dzień.

    Ósmoklasiści będą pisać testy z języka polskiego, matematyki, języka obcego oraz - od roku szkolnego 2021/2022 - także z przedmiotu do wyboru.

    W uzasadnieniu rozporządzenia MEN proponuje, aby trzy dni z dyrektorskiej puli zostały przeznaczone właśnie na egzamin 8 klas. Kolejne trzy mają być zarezerwowane na rekolekcje wielkopostne. Dyrektor będzie mógł jeszcze rozdysponować dwa dni, w porozumieniu z radą szkoły.

    W dodatkowych dniach wolnych od lekcji szkoła ma obowiązek organizowania zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Dla szkół branżowych I stopnia, które od września zastąpią zasadnicze szkoły zawodowe, przewidziano maksymalnie sześć wolnych dni. Mają być one przeznaczone na przeprowadzenie egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie. Ten sam wymiar dotyczy szkoły branżowej II stopnia, która umożliwi absolwentom „branżówki” I stopnia kontynuację nauki oraz przystąpienie do matury. Sześć dni będzie również przysługiwało szkołom policealnym i placówkom kształcenia praktycznego.


    Małgorzata Rozenek-Majdan: Edukacja moich synów jest dla mnie bardzo ważna.
    źródło: Dzień Dobry TVN/x-news


    Zmiany nie są natomiast planowane w LO i technikach. Tutaj nadal dyrektorzy będą mogli zaplanować do 10 wolnych dni w roku szkolnym. Nowości dotyczą tylko szkół, które będą powołane w oparciu o nową ustawę prawo oświatowe, czyli 8-letniej podstawówki, 4-letniego LO, 5-letniego technikum i szkoły branżowej I stopnia. W wygaszanych gimnazjach oraz obecnie funkcjonujących jeszcze 3-letnich LO, 4-letnich technikach i ZSZ obowiązują dotychczasowe limity dodatkowych wolnych dni.

    Projekt rozporządzenia reguluje również termin rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze będą rozpoczynać się w pierwszy powszedni dzień września. „Jeżeli pierwszy dzień września wypada w piątek lub sobotę, zajęcia dydaktyczno-wychowawcze rozpoczynają się w najbliższy poniedziałek po dniu 1 września” - czytamy w projekcie. W tym roku będzie to więc poniedziałek, 4 września.

    Zakończenie roku szkolnego przewidywane jest natomiast na pierwszy piątek przypadający po 20 czerwca.

    Czytaj także

      Komentarze (2)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ósmoklasiści będą pisać testy z języka polskiego, matematyki, ...

      tak to widac, i tak to jest ! (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

      Ta reforma oświaty musi wejść 'w życie", abyśmy mogli ocenić ją realistycznie, i nie zostać nazwani "warchołami". Oceniający muszą być osobami kompetentnymi. Zobaczymy, czy uda się znaleźć takie...rozwiń całość

      Ta reforma oświaty musi wejść 'w życie", abyśmy mogli ocenić ją realistycznie, i nie zostać nazwani "warchołami". Oceniający muszą być osobami kompetentnymi. Zobaczymy, czy uda się znaleźć takie osoby ! Jak dotąd, na temat tej reformy wypowiadają się tzw. "grupy interesów", szczególnie ze środowiska nauczycielskiego, które jest najmniej kompetentne w tej sprawie ze względu na słabe wyksztalcenie i niedostateczne umiejętności. To szczególny rodzaj "gangreny społecznej" w Polsce !.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      DLACZEGO

      JA (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tylko dlaczego za te eksperymenty odpowiedzialność poniosą dzieci - to nie rodzice chcieli reformy tylko pani minister, - ona odejdzie , a wszelkie konsekwencje odbiją się na naszych dzieciach to...rozwiń całość

      Tylko dlaczego za te eksperymenty odpowiedzialność poniosą dzieci - to nie rodzice chcieli reformy tylko pani minister, - ona odejdzie , a wszelkie konsekwencje odbiją się na naszych dzieciach to one po raz kolejny stają się testerami rządowych eksperymentów .zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Nie przegap

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama