Konsultacje mają trwać do września. W październiku wytyczone zostaną dokładne korytarze trasy. Projekty budowlane i ostateczny wybór wariantu ma nastąpić za rok, a pierwsza łopata będzie wbita za dwa lata. Koniec prac w 2014 roku.
W Pabianicach najwięcej uwag dotyczyło umiejscowienia węzła drogowego, gdzie S8 ma krzyżować się z trasą w kierunku Bełchatowa. W Rzgowie było więcej uwag. - Mam kilka zastrzeżeń - mówi Jan Mielczarek, burmistrz Rzgowa. - Nie podoba mi się skomunikowanie poszczególnych wiosek ze stolicą gminy. Droga odetnie wsie od Rzgowa. Kontrowersje budzi skrzyżowanie S8 z drogą krajową nr 1. Mieszkańcy Prawdy, którzy mają domy sto metrów od projektowanej S8, będą zmuszeni jechać kilka kilometrów do węzła pod Dłutowem lub za Rzgowem, aby znaleźć się na drodze ekspresowej w pobliżu swoich domów.
- Po to są konsultacje, aby mieszkańcy mogli zgłaszać uwagi, a projektanci nanosili je na mapy - mówi Marek Brodowski z łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Znacznie większe kontrowersje wzbudzi dyskusja o S8 w okolicy Łasku, Sieradza i Zduńskiej Woli. Są trzy warianty, z których najwięcej kontrowersji budzi południowy przez dolinę Grabi. Tam można spodziewać się protestów.
Przypomnijmy, że dwa lata temu doszło do wielkiej bitwy o to, czy S8 ma biec w pobliżu Łodzi, czy Piotrkowa. Województwo podzieliło się na dwa obozy, a politycy ustalili wariant łódzki. Jutro o godz. 11 odbędą się konsultacje w urzędzie w Tuszynie, a o godz. 16 w OSP w Dobroniu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?