Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rezi robi dym: popularny youtuber w spocie „Nie truj sąsiada!”

Redakcja
Rezi wystąpił w spocie „Nie truj sąsiada"
Rezi wystąpił w spocie „Nie truj sąsiada" Marcin Giba, EXA Studio
Trzech kolegów z blokowiska ubranych w kolorowe dresy zabiera podręczną kamerkę i wychodzi na miasto „zrobić porządek”. Nie ma jednak mowy o żadnej grandzie, ich celem jest walka z głównymi przyczynami smogu – najgorszymi paliwami, starymi „kopciuchami” i powszechnym spalaniem śmieci. O tym jest najnowszy spot promujący akcję „Nie truj sąsiada". Wystąpił w nim m.in. Rezigiusz, popularny youtuber z Wodzisławia Śląskiego.

To już drugi spot, który zwraca uwagę na problem palenia śmieci w domowych kotłowniach oraz najtańszym i słabej jakości paliwem. W pierwszym materiale wystąpił wybitny aktor Franciszek Pieczka.

Teraz organizatorzy kampanii – Związek Gmin i Powiatów Subregionu Zachodniego oraz Planergia.pl liczą na to, że dzięki Rezigiuszowi uda się zaangażować w kampanię antysmogową młodzież, co nie tylko przyczyni się do wykształcenia pozytywnych postaw u tej grupy, ale pozwoli też dotrzeć z proekologicznym przekazem do pokolenia rodziców oraz dziadków.

CZYTAJCIE TEŻ:
„Nie truj sąsiada!" - spot antysmogowy z Franciszkiem Pieczką

- Fatalny stan naszego powietrza można zmienić, ale nie udawajmy, że problemu nie ma lub, że nas on nie dotyczy. Zacznijmy od zmiany złych przyzwyczajeń i wycofaniem przyzwolenia na masowe trucie wokół nas. Stopniowo – w zależności od naszych możliwości finansowych – inwestujmy w poprawę efektywności energetycznej naszych domów, korzystając tam, gdzie się da, z dostępnych możliwości wsparcia dotacyjnego. Nagrodą będą nie tylko niższe rachunki, ale przede wszystkim zdrowie i czyste powietrze wokół nas - mówią organizatorzy akcji „Nie truj sąsiada".

„Gmina z dobrą energią” to nie tylko spoty, chociaż to one przyciągają największą uwagę medialną. Projekt, w który zaangażowały się wszystkie samorządy z terenu Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego, to przede wszystkim konkretne działania informacyjno-edukacyjne, które będą kontynuowane do połowy 2018 roku.

Rozpoczęto cykl kompleksowych szkoleń dla pracowników samorządowych. Wkrótce ruszą także szkolenia dla nauczycieli i liderów lokalnych. Do konkursu dla szkół i przedszkoli zgłosiło się ponad 160 placówek z całego Subregionu, które otrzymały już materiały edukacyjne i informacyjne przygotowane w ramach projektu.

- Kluczowy element projektu to jednak działania dla mieszkańców Subregionu, mające ułatwić podejmowanie decyzji inwestycyjnych, takich jak wymiana źródła ciepła czy termomodernizacja domu. W tym celu już w marcu udostępnione zostaną takie narzędzia jak poradnik inwestora, kalkulator efektywności czy artykuły eksperckie, infografiki i studia przypadku - dodają pomysłodawcy.

ZOBACZCIE SPOT:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo