Budowa zakopianki jest niesamowita. Wkrótce pojedziemy pierwszym fragmentem

Tomasz Mateusiak
Budowana zakopianka zdecydowanie przyspieszy poruszanie się na trasie Kraków-Zakopane
Budowana zakopianka zdecydowanie przyspieszy poruszanie się na trasie Kraków-Zakopane GDDKiA
Na budowaną zakopiankę patrzy cała Polska. Wąska droga, którą poruszaliśmy się niejednokrotnie w żółwim tempie zamienia się w imponującą trasę z gigantycznymi estakadami, wiaduktami i najdłuższym w Polsce tunelem.

Najbardziej spektakularne na budowie zakopianki są jej fragmenty, gdzie poruszać się będziemy po wysokich estakadach. Kierowcy przemierzający obecną zakopiankę mogą przyglądać się imponującym konstrukcjom, które poprowadzone są w sąsiedztwie "starej" trasy. Najciekawiej prezentują się obiekty w okolicy Lubnia oraz pomiędzy Skomielną Białą i Rabką.

Leją już asfalt

Ta wiadomość zapewne ucieszy kierowców często podróżujących z Krakowa do Zakopanego. Prawdopodobnie już w połowie sierpnia pojedziemy fragmentem nowo wybudowanej zakopianki. Udostępnienie kierowcom jednej jezdni, lewej, nowej drogi, którą ruch odbywał się będzie w dwóch kierunkach, do czasu oddania do ruchu drugiej jezdni związane jest z koniecznością prac na miejscu obecnej - starej zakopianki. Odcinek nowej drogi, którą pojedziemy to ponad 2 kilometry

Jak wyjaśnia Iwona Mikrut, rzecznik prasowy krakowskiego oddziału generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, taki zabieg jest konieczny bo bez przeniesienia ruchu na jeden z pasów nowej drogi drogowcy nie mogliby kontynuować prac. Przeszkadza im w tym obecna, ruchliwa „stara” zakopianka.

Nie obyło się bez opóźnień

Niestety to koniec dobrych wiadomości, bo przebudowa całej zakopianki będzie miała opóźnienia. Odcinki Rabka - Skomielna Biała i Naprawa - Lubień zostaną oddane do użytku nie jak wcześniej planowano w październiku tego roku, ale dopiero 12 miesięcy później. Nie ma natomiast opóźnień na placu budowy łączącego oba odcinki 2,3 km tunelu. Ten ma być gotowy za 3 lata, jak planowano. Łącznie nowa zakopianka od Lubnia do Rabki ma kosztować 2,1 miliarda złotych.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Budowa zakopianki jest niesamowita. Wkrótce pojedziemy pierwszym fragmentem - Gazeta Krakowska

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bzdury, Bzdury, zakopianka jak była tak jest zakorkowana.Po mimo budowy nowej drogi, mało który odcinek jest oddany do ruchu. Jęzdrze z Opola do Zakopca 3 razy w roku albo i więcej i korki, korki, korki. A Wy piejecie z zachwytu BZDURY

w
warszawiak
tylko PIS pokazuje jak się buduje Lenie i oszuści z PO nakradli by tylko I ni ma piniędzy
G
Gość
...nikt z całej małopolski, ani śląska, ani pomorza czy mazur. W Tatrach na szlakach tylko Ursynów, Ursus i Żoliborz, wszędzie słychać tylko tę ostrą praską gwarę (warszawską).
Może trzeba zlikwidować tę zakopiankę, to chamstwo ze stolicy zostanie u siebie... eh...
G
Gość
...nikt z całej małopolski, ani śląska, ani pomorza czy mazur. W Tatrach na szlakach tylko Ursynów, Ursus i Żoliborz, wszędzie słychać tylko tę ostrą praską gwarę (warszawską).
Może trzeba zlikwidować tę zakopiankę, to chamstwo ze stolicy zostanie u siebie... eh...
G
Gość
...nikt z całej małopolski, ani śląska, ani pomorza czy mazur. W Tatrach na szlakach tylko Ursynów, Ursus i Żoliborz, wszędzie słychać tylko tę ostrą praską gwarę (warszawską).
Może trzeba zlikwidować tę zakopiankę, to chamstwo ze stolicy zostanie u siebie... eh...
b
będzie olimpiada...
...chyba, że śniegu nie będzie...
C
CIEKAWY
A CO NA TO EKOLODZY?
g
genio
Mataczysz i masz jakieś uprzedzenia rasowe i fobie polityczne...
Rzeczywiście trasy rowerowe są dla ,,warszawskich lemingów'' ??? hektary chodników też !
A poza tym przecież nie chodzi o jakąś tam zadupiastą zakopiankę tylko przede wszystkim o S 7.
b
bzwba
Niech pociągną od razu na Giewont, Kasprowy, Kościeliskiej i do M.Oka, żeby polactwo mogło wygodnie dojechać w najważniejsze miejsca a górole mogli nabijać szybciej pełne kabzy dudków.
S
Skośko

Jak w zeszłym roku jechałem w tamte rejony to trasa była faktycznie długa. Dobrze, że wtedy wypożyczałem samochód w Panek to nie było tak źle

a
abecadło
Jak przyjdzie lewactwo pisowskie to kasa pójdzie na pomniki i kościół i tyle będzie z tego dla ludzi. Poza tym nie mieszaj budżetów miastowego z państwowym (dla pisolewaków to typowe bo siedzą w PRL mentalnie). Poza tym co do sygnalizacji bezrozumnej i bezsensownej to się zgadzam. Co do braku inwestycji w drogi w Krakowie też. Ścieżki rowerowe są potrzebne tak jak inne drogi.
s
sss
Proszę zapytać dlaczego zaawansowanie na odcinkach I i III jest tak drastycznie różne i dlaczego budowa jest przepłacona w wypadku odcinka firmy Salini. Dane do wglądu na stronie GDDKiA
k
krak
dla kogo jest budowana ta droga, co? Ilu prawdziwych krakowian z niej korzysta co roku? To jest droga w 99% dla warszawskich lemingów, żeby za długo nie stali w korkach. Ale na drogi w Krakowie, na obwodnicę, na parkingi- ZERO. Tylko skrajny, drogowy marazm i setki km scieżek rowerkowych, hektary chodników, setki sygnalizatorów świetlnych, ostatnio wyłączanych wszędzie i dobrze, bo nie potrzebne. Tylko pytanie- kto za nie płaci? To co robi ZIKIT to jest SABOTAŻ mieszkańców Krakowa w imię lewackich ideałów! Tylko drzewka, parki zabaw w tym dla dorosłych, ścieżki i inne debilizmy dla przyjezdnych. ZERO dla mieszkańców. Masjchrowski do Sosnowca.
k
kiero
Znając umiejętności naszych kierowców i motorzystów to nowa zakopianka będzie nową "drogą śmierci".
g
gość
zakopane pęknie nie tylko z dumy ale rozsadzi je ilość odwiedzających
Wróć na i.pl Portal i.pl