Będzie łatwiej wyjechać z Krakowa w kierunku Zakopanego. Wiemy, kto zaprojektuje nowy dwupoziomowy węzeł w Libertowie

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Konsorcjum firm z Krakowa: MPRB Sp. z o.o. – lider i MP-Mosty Sp. z o.o. – partner zaprojektuje węzeł i przejście podziemne w Libertowie, w ciągu drogi krajowej nr 7. Dzięki tej inwestycji łatwiej będzie wyjechać z Krakowa w kierunku Myślenic i Zakopanego.

- 30 stycznia 2018 roku wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum firm z Krakowa : MPRB Sp. z o.o. – lider i MP-Mosty Sp. z o.o. – partner – poinformowała Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
 
W ramach rozbudowy drogi krajowej DK7 (zakopianki) od granicy miasta Krakowa do przejścia dla pieszych na terenie miejscowości Libertów przewidywana jest budowa dwupoziomowego węzła oraz przejścia podziemnego. Wykonawca ma opracować dokumentację projektową do studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, z elementami koncepcji programowej i uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. Przygotować trzeba też mapy do celów projektowych, studium geologiczno-inżynierskie i uzyskać opinię geotechniczną.
 
Konsorcjum ma 29 miesięcy na wywiązanie się ze zlecenia. Koszt wykonania dokumentacji wyniesie 1.161.120,00 złotych brutto.

- Inwestycja ta ma poprawić bezpieczeństwo i płynność ruchu. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 roku DK7 na odcinku od Krakowa przez Libertów do Głogoczowa średnio na dobę przejeżdżało prawie 49 tysięcy pojazdów i obserwowany jest stały wzrost ruchu - podkreśla Iwona Mikrut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: Będzie łatwiej wyjechać z Krakowa w kierunku Zakopanego. Wiemy, kto zaprojektuje nowy dwupoziomowy węzeł w Libertowie - Dziennik Polski

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
krakus111
W krakowskich urzędach, bez względu na nazwę i powód jego istnienia, brakuje wyobraźni.
Nie zatrzyma się rozwoju miasta, z czasem, o ile wojen nie będzie, Kraków osiągnie milion mieszkańców, później następny. W 1936r w Krakowie mieszkało około 300000 mieszkańców, aktualnie około770000. To że mamy problemy komunikacyjne i stoimy w korkach produkując smog, zawdzięczamy urzędasom, który z uporem maniaka twierdzą że miasto nie będzie rosło i wąskie ulice i brak dobrej komunikacji wystarczy. Nie można się oszukiwać, tak jak na całym świecie sporo ludzi mieszka w okolicy miasta i będzie codziennie do tego miasta dojeżdżać. Utrudnianie wjazdu powoduje tylko zwiększenie smogu przez stojące w korku samochody i stratę czasu który można wykorzystać do innych celów. Nie będzie budowy linii tramwajowej do Kocmyrzowa, Głogoczowa, lub Krzeszowic, więc trzeba rozsądku i wyobraźni co trzeba zrobić dziś by za kilka lat Kraków nie stanął w wiecznym korku.
h
hh
jaki koniec korkow?Glowna przyczyna korkow w tej okolicy sa idiotyczne swiatla przy zjezdzie z obwodnicy.To jest prawdziwy koszmar i udreka dla kierowcow
M
Mieszkanka Libertowa
Problem jest także w tym, że mieszkańcy muszą wyjechać z Libertowa i praktycznie nie ma innej opcji wyjazdu niż przez Zakopiankę. Tam są światła, które ciągle przepuszczają kierowców na Zakopiance, a tych z Libertowa wyjeżdżających zatrzymują o wiele dłużej. Przez co wyjazd z Libertowa, np. w piątek zawsze, ale także codziennie, nie jest po prostu możliwy. Auta stoją.
a
asd
Czy potrzeba zwiększyć bezpieczeństwo pieszych? Zawsze gdy można.
Czy zmniejszy to zakorkowanie? Nie, bo korek tworzy się znacznie wcześniej, na węźle południowym - nie raz stoją samochody niezgodnie z przepisami na pasie bezpieczeństwa w oczekiwaniu na zjazd na zakopane, a potem jeszcze trafiają na policję kierującą ruchem przy złączeniu 4rech pasów
Z
ZRZ
a jak sąsiedzi? myją ręce po wyjściu z toalety??
w
wtech
tego skrzyżowania nie będzie, będzie jeden węzeł w Libertowie i tyle. A potem za górką organicznie 50 i przejście dla pieszych w Gaju..., i tak w kółko aż do Myślenic. W Gaju wiadukt ma niby być ale przetarg z listapoda 08 się kasowo rozjechał cisza.
Z
ZR
Koniec korków na Zakopiance? Super! Yeah. Do tej pory w ogóle nie rozważałem podróżowania tą drogą właśnie ze względu na korki. A teraz - gdy władza je zlikwiduje - to chętnie będę jeździł, np. do Zakopanego. Oczywiście na dwa samochody, no bo wiadomo, dużo rzeczy się teraz wozi. Takie czasy.
Może się nawet przeprowadzę gdzieś pod Kraków. Las, sarenki, świeże powietrze, prestiż. Niezakorkowaną drogą raz dwa dojadę do pracy, dzieci na karate i na balet zawiozę, do kina skoczę i do moje ulubione galerii. Jest super. Dzięki.
p
policjant
zgłaszam cie
b
bolek
ograniczenie przepustowości powstaje już na skrzyżowaniu pierwszym za obwodnica (z ul. Taklińskiego) więc ta budowa i tak nie zwiększy przepustowości.
o
olo
Zablokowany jest nie tylko wyjazd z Krakowa, ale aż do Myślenic. Problem może rozwiązać dodatkowa całkiem nowa droga. Szkoda pieniędzy na łatanie tego co i tak nie udrożni ruchu.
S
Srs
Szybciej dojedzie teraz na wystep slowomira ich idola ideowego.
p
pokolenie
załapie się na to. Stawiam na 10 lat conajmniej.
l
ludek taki sobie
A Ty myślisz że te kilkadziesiąt dużych firm drogowych z czego będzie żyło? a te dziesiątki ludzi podejmujących różne decyzje po drodze tez musi swoje dostać pod stołem żeby mieć za co dzieci wychować ....

........................................
dla nie wtajemniczonych powyższa wypowiedź to sarkazm
m
mieszkanka Mogilan
jak długo jeszcze... mówi się o tym o co najmniej od 4 lat... tempo żółwia
A
Adam Krakowski
Trzeba dorobić tylko światła i wystarczy. Szkoda kasy na jakieś skrzyżowanie.
Wróć na i.pl Portal i.pl