Badanie: ponad połowa Polaków chce korzystać z specjalnych zniżek podczas zakupów

PAP
Dane z badania wskazują również, że 40% konsumentów chętnie podzieli się swoimi danymi osobowymi z detalistami w zamian za korzyści, takie jak zniżki czy specjalne oferty.
Dane z badania wskazują również, że 40% konsumentów chętnie podzieli się swoimi danymi osobowymi z detalistami w zamian za korzyści, takie jak zniżki czy specjalne oferty. fot. Mind Studio
Ponad połowa konsumentów w Polsce wyraża zainteresowanie korzystaniem z personalizowanych zniżek i ofert specjalnych podczas zakupów, jak wynika z raportu Adyen Retail. Raport dodatkowo wskazuje, że 40% respondentów jest gotowych podzielić się swoimi danymi z detalistami w zamian za dostęp do specjalnych promocji.

Spis treści

Analiza pokazuje, że 65% polskich konsumentów liczy na większą liczbę spersonalizowanych rabatów od swoich ulubionych sprzedawców detalicznych. Tymczasem 61% uważa, że sprzedawcy powinni ulepszyć swoje programy lojalnościowe i nagradzania klientów.

Zniżki czy specjalne oferty?

Dane z badania wskazują również, że 40% konsumentów chętnie podzieli się swoimi danymi osobowymi z detalistami w zamian za korzyści, takie jak zniżki czy specjalne oferty. Co więcej, 67% ankietowanych jest skłonnych pobrać aplikację sprzedawcy, by uzyskać dostęp do lepszych nagród lojalnościowych.

Najpopularniejszą formą realizacji programów lojalnościowych jest obecnie ich integracja z systemami płatności – taką metodę stosuje 28% przedsiębiorstw. Na kolejnych miejscach znajdują się ekskluzywne oferty i wydarzenia dla najbardziej wartościowych klientów (20%) oraz aplikacje lojalnościowe (14%).

Spersonalizowane produkty, rabaty i usługi

Raport ujawnia, że jedynie 25% firm twierdzi, iż zna swoich klientów na tyle dobrze, by móc oferować im spersonalizowane produkty, rabaty i usługi. Wyzwaniem dla wielu przedsiębiorstw jest brak danych o zachowaniach konsumentów (19%) oraz brak odpowiedniej infrastruktury technologicznej (22%), co utrudnia skuteczną personalizację na szeroką skalę.

Z badania wynika również, że 50% konsumentów rezygnuje z zakupów online, jeśli nie ma możliwości zapłaty preferowaną metodą. To skłoniło najbardziej innowacyjne firmy do traktowania płatności jako strategicznego elementu, który może znacząco poprawić doświadczenie klientów i zwiększyć przychody.

Badanie Adyen Retail Report 2024 zostało przeprowadzone w dniach od 15 stycznia do 1 lutego bieżącego roku, obejmując 38 tys. konsumentów i 13 tys. przedsiębiorstw handlowych z 26 krajów, w tym 1000 konsumentów i 500 przedsiębiorstw z Polski.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Biznesu codziennie. Obserwuj StrefaBiznesu.pl!

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Nowe stawki za „urzędówki" dla adwokatów i radców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefabiznesu.pl Strefa Biznesu