Autostrada A18 wreszcie doczeka się przebudowy. Koniec niemieckich płyt

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Południowa jezdnia drogi krajowej nr 18 (docelowo A18), złośliwie nazywana „najdłuższymi schodami Europy”, zostanie wreszcie przebudowana. Realizacja tego zadania trwa już na odcinku od granicy do Iłowej, zbliżamy się do momentu, gdy prace ruszą od Iłowej do węzła na autostradzie A4 w Krzyżowej - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.Teraz poznaliśmy wszystkich wykonawców zainteresowanych przebudową i dostosowaniem ponad 21 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady na odcinku od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice. Ja poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - wpłynęły cztery oferty. Kto zaoferował najkorzystniejszą cenę? Sprawdź dalej.
Południowa jezdnia drogi krajowej nr 18 (docelowo A18), złośliwie nazywana „najdłuższymi schodami Europy”, zostanie wreszcie przebudowana. Realizacja tego zadania trwa już na odcinku od granicy do Iłowej, zbliżamy się do momentu, gdy prace ruszą od Iłowej do węzła na autostradzie A4 w Krzyżowej - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.Teraz poznaliśmy wszystkich wykonawców zainteresowanych przebudową i dostosowaniem ponad 21 km drogi krajowej nr 18 do parametrów autostrady na odcinku od granicy województwa lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice. Ja poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - wpłynęły cztery oferty. Kto zaoferował najkorzystniejszą cenę? Sprawdź dalej. GDDKiA
Otwarto oferty firm, które wystartowały w przetargu na przebudowę drogi krajowej do standardów autostrady. Kiedy nią pojedziemy?
od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Autostrada A18 wreszcie doczeka się przebudowy. Koniec niemieckich płyt - Gazeta Wrocławska

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Weronika
Transport ciężarowy https://www.eu-transport.pl/transport-ciezarowy/
G
Gość
21 października, 19:47, A20D-?:

Nie do końca masz rację. Można część nowych pociągów puścić z Wrocławia do Świeradowa przez Lubań, a drugą część przez Wałbrzych. Od Wałbrzycha Fabrycznego mogą jechać jako przyśpieszone. I zatrzymywać się tylko na tych stacjach, które generują ruch, a pomijać nieekonomiczne postoje. Dla tego gdyby nowe pociągi póścić z Wrocławia do Świeradowa też przez

Wałbrzych, powinny się zatrzymywać od Wałbrzycha Fabrycznego tylko na takich dużych stacjach:

Wałbrzych Główny

Szybowice Wałbrzyskie - bardzo potrzebna stacja, którą trzeba pilnie reaktytować

Boguszów-Gorce Wschód

Boguszów-Gorce

Boguszów-Gorce Zachód

Witków Śląski - od biedy, bo tam już ostatni pasażerowie dojeżdżają

Gryfów Śląski

Proszówka

Brzeziniec

Mirsk

Mroczkowice

Krobica

Świeradów Zdrój

Świeradów Zielona Kopa

Świeradów Przystanek

Świeradów Nadleśnictwo - koniec jazdy

Chociaż znajomy Niemiec twierdzi, że do Świeradowa powinny jeździć przez Węgliniec i Lubań żeby jak najwięcej ludzi mogło skorzystać. Puszczanie nowych pociągów linią przez wioski typu Sendzisław, Marciszów, Ciechanowice, Janowice Wielkie, Tżcińsko i Wojanów to marnotrawstwo, zwłaszcza że wszyscy wysiadają na Wałbrzych Fabryczny, paru jedzie do Witkowa, a dalej pociągi wożą powietrze.

Szybowice były dla Górników

G
Gość
Panie AZ . Gdy budowana była północna jezdnia A18 wykonano wszystkie przejścia dla zwierzą od starej drogi Nr 3 a dokładnie za mostem na Bobrze /zaktórym stało kilkunastu handlarzy krasnoludków/ aż do granicy RP.Wykonawca jej przgotował też przejscia na południową jezdnię A18 po to aby modernizować fragmentami jezdnię południową Planował że będzie wykonawcą jezdni południowej . Ale nie pozwolił na to miłościwy panujący wtedy prezes bo wykorzystał firmę do bydowy A4 od Krzyżowej do Zgorzelca . Mam to zdjęcie jak podpisuje kontrakt z firmą przy przysłym węzlle siedzi na krzesle przy stoliku
A
A20D-?
Nie do końca masz rację. Można część nowych pociągów puścić z Wrocławia do Świeradowa przez Lubań, a drugą część przez Wałbrzych. Od Wałbrzycha Fabrycznego mogą jechać jako przyśpieszone. I zatrzymywać się tylko na tych stacjach, które generują ruch, a pomijać nieekonomiczne postoje. Dla tego gdyby nowe pociągi póścić z Wrocławia do Świeradowa też przez

Wałbrzych, powinny się zatrzymywać od Wałbrzycha Fabrycznego tylko na takich dużych stacjach:

Wałbrzych Główny

Szybowice Wałbrzyskie - bardzo potrzebna stacja, którą trzeba pilnie reaktytować

Boguszów-Gorce Wschód

Boguszów-Gorce

Boguszów-Gorce Zachód

Witków Śląski - od biedy, bo tam już ostatni pasażerowie dojeżdżają

Gryfów Śląski

Proszówka

Brzeziniec

Mirsk

Mroczkowice

Krobica

Świeradów Zdrój

Świeradów Zielona Kopa

Świeradów Przystanek

Świeradów Nadleśnictwo - koniec jazdy

Chociaż znajomy Niemiec twierdzi, że do Świeradowa powinny jeździć przez Węgliniec i Lubań żeby jak najwięcej ludzi mogło skorzystać. Puszczanie nowych pociągów linią przez wioski typu Sendzisław, Marciszów, Ciechanowice, Janowice Wielkie, Tżcińsko i Wojanów to marnotrawstwo, zwłaszcza że wszyscy wysiadają na Wałbrzych Fabryczny, paru jedzie do Witkowa, a dalej pociągi wożą powietrze.
h
hans
Popieram w pełni!
Wróć na i.pl Portal i.pl