Autostrada A1. Podpisano umowę na budowę pierwszego fragmentu odcinka Tuszyn - Częstochowa

Jaroslaw Kosmatka
Jaroslaw Kosmatka
Już w 2022 roku mamy mieć możliwość przejechania autostradami z południa Polski na północ. GDDKiA w poniedziałek podpisała umowę na realizację kolejnego odcinka autostrady A1. Zostanie uzupełniony brakujący fragment w województwie łódzkim.

W poniedziałek (23 lipca) podpisano umowę na realizację blisko 17 km autostrady A1 od granicy woj. łódzkim do powstającej obwodnicy Częstochowy.

Autostrada A1. Podpisano umowę na budowę pierwszego fragmentu odcinka Tuszyn - Częstochowa

Realizację budowy autostrady A1 na odcinku od Tuszyna do Częstochowy podzielono na 5 etapów. W poniedziałek podpisano umowę na pierwszego z tych fragmentów, a jednocześnie ostatniego na terenie województwa śląskiego. Teraz zostaną już tylko "łódzkie" fragmenty.

Do końca sierpnia 2018 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce podpisać umowy na realizację 3 kolejnych fragmentów, a we wrześniu umowę na budowę ostatniego brakującego fragmentu autostrady A1

Odcinek od granicy woj. łódzkiego do węzła Częstochowa Północ

Wykonawcą prawie 17-kilometrowego odcinka A1 jest firma Polaqua, a wartość robót w systemie zaprojektuj i buduj to ok. 596,5 mln złotych.

Prace mają zostać zakończone w połowie 2022 roku. Przewidziano w planach przerwę w pracach w miesiące zimowe. Odcinek autostrady A1 pomiędzy granicą województwa łódzkiego, a węzłem Częstochowa Północ będzie miał po 3 pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne. Jezdnia ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego.

Węzeł, most i wiadukty

Na trasie tego odcinka autostrady powstanie węzeł Mykanów (dawniej Kościelec), a dodatkowo powstanie kilkadziesiąt obiektów inżynierskich:

  • most,
  • 4 wiadukty w ciągu autostrady,
  • 4 wiadukty nad autostradą,
  • 3 duże przejścia dla zwierząt,
  • 4 przejazdy gospodarcze),
  • urządzenia ochrony środowiska
  • oświetlenie drogowe
  • urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Przebudowane lub zbudowane zupełnie od nowa zostaną również sąsiadujące z odcinkiem autostrady drogi oraz chodniki i drogi rowerowe.

Tuszyn - Częstochowa

A1 od w. Tuszyn do obw. Częstochowy o długości ok. 81 km i łącznej wartości ok. 3,7 mld zł (w tym m.in.: prace budowlane, odszkodowania za nieruchomości, nadzór)

  1. Odcinek A węzeł Tuszyn - węzeł Piotrków Trybunalski Południe(długość ok. 15,9 km).
    7 czerwca 2018 r. wybrano najkorzystniejszą ofertę konsorcjum Budimex i Strabag (wartość 478,9 mln zł), trwa kontrola uprzednia przetargu prowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, po jej zakończeniu zostanie podpisana umowy (prawdopodobnie na przełomie lipca i sierpnia)
  2. Odcinek B w. Piotrków Trybunalski Południe - Kamieńsk(ok. 24,2 km).
    12 lipca wybrano najkorzystniejszą ofertę konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia oraz MIRBUD (wartość 687 mln zł). Jeżeli w najbliższych dniach nie wpłyną odwołania (red. - wysłane pocztą nie później niż 10 dni po wyborze oferty) dokumenty przetargowe trafią do kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych (kontrola może trwać do 30 dni). Bezpośrednio po jej zakończeniu może nastąpić podpisanie umowy (najwcześniej w ostatnich dniach sierpnia)
  3. Odcinek C Kamieńsk - Radomsko(ok. 16,7 km). Wpłynęły cztery oferty (od ok. 573,1 mln zł do 655,4 mln zł), kończy się procedura przetargowa. W najbliższych dniach GDDKiA wybierz najkorzystniejszą ofertę (planowane podpisanie umowy początek września 2018 r.)
  4. Odcinek D Radomsko - gr. woj.(ok. 7 km). 12 lipca wybrano najkorzystniejszą ofertę firmy Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR (wartość 338,3 mln zł). Terminarz analogiczny jak przy odc. B
  5. Odcinek E gr. woj. łódzkiego - w. Rząsawa(ok. 16,9 km). 16 maja wybrano najkorzystniejsza ofertę. Po ontroli prezesa UZP, 23 lipca br. podpisano umowę na realizację budowy (ok. 596,5 mln zł)

Autostrada A1: odcinek Stryków - Tuszyn

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Autostrada A1. Podpisano umowę na budowę pierwszego fragmentu odcinka Tuszyn - Częstochowa - Dziennik Łódzki

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mk
a ile pasów ruchu ?
k
kolo
Każda inwestycja cieszy, a ta w szczególności. Cieszyłbym się jeszcze bardziej, gdyby wzorem starej "jedynki" na północ od Łodzi, krajówka została, a autostradę wybudowano nowym śladem. Po pierwsze ruch lokalny nie mieszałby się z tranzytem, a po drugie krajówka zostałaby bezpłatna.
()
przy wszelakich budowach za POpi3rd0leńców. Kradli wszystko jak ty nicki więc taka widać wasza POpi3rd0l0na mentalność. Zdychacie jak wasze poprzedniczki Unia Polin i AWS. I dobrze!
p
pis
buda zrobi porządek w tym mieście!
N
Normalny
Obecnie dlug miasta wynosi prawie 3mld zł i stanowi ponad 75% budzetu. Z roku na rok deficyt jest coraz wiekszy! Łodzianie za niedługo obudza sie z reka w nocniku! Na kredyt sie fajnie buduje,gorzej jak przyjdzie to splacac! Hania bedzie sie ubiegac o ostatnia kadencje. Trzeba jeszcze kilka bezsensownych remontow i wiekszych deficytów. Następcę bedzie sie mieszalo z blotem, bo nic nie bedzie robil dla miasta. Pytanie tylko z czego jak za 5 lat dlug zrowna sie z budzetem! A wtedy to drugie Detroit!
M
Man
Mózg ci zwężono. Na przykład Mickiewicza zwężono z 6 do 8 pasów. Policz. Trasę Gorna zwężono o 6 pasów - z zera do 6. Coś jeszcze ci zwężono? Chyba jednak tylko mózg.
F
Fan club Kosmatki
Przecież to znany z manifestowania PiSowskich sympatii (nie wiem czy je ma, ale pokazuje) Kosmatka. Jesyk artykułu pokazuje poziom tego "dziennikarza".
Dla propagandzisty Kosmatki to podpisanie umowy jest "juz". Juz, Kosmatko??? Jest 2018 rok i ta autostrada powinna byc juz od dawna. Co robił PiS przez TRZY LATA??? Otóż Wyjasniam: rozmyślał, jak tu dać zarobić komu trzeba, a nie jak sprawnie i tanio zrobić autostradę. Bo pisowcy to potworni złodzieje, ale tuba propagandowa TW Balbiny oczywiscie tego nie widzi. No i ceny za poszczególne odcinki rownież nie zastanawiają mało ozdobnego fizycznie i mentalnie redaktorzyny, chociaz ci oszuści z jego ulubionej partii ryczeli w opozycji, ze autostrady buduje sie za drogo. Teraz jest jeszcze drożej, ale Kosmatka jakiś dziwnie nie krytykuje PiS-dowatych. Bo to taki właśnie "dziennikarz".
x
xx
A ile dróg przy tym zwężono?
m
maniek
redaktorzyna się nie POpisał
G
Gość
NIE MA KAPITAŁU BO GO SOLIDARNI OGRABILI I ROZDALI SPRZĘT TAKIM FIRMOM UWŁASZCZONYM NA PAŃSTWOWYM MAJĄTKU. NAJDŁUŻSZY ODCINEK KOSZTUJE 28 MLN ZA KM A NAJKRÓTSZY 48. ZA SWOJE PO 100 MILIONÓW SUWEREN MÓGŁBY WYBUDOWAĆ 3KM AUTOSTRADY 4-5 APARTAMENTOWCÓW, KUPIĆ OKOŁO 50 -60 ROLLSÓW ZE 300 PORSZAKÓW A Z SAMYCH PROCENTÓW ZAFUNDOWAĆ OJCU Z TORUNIA MAJBACHA. ALE SOLIDARNI OBROŃCY PROLETARIATU ODDALI WSZYSTKO CO WYPRACOWAŁ KLUCZYKOM BANDYTOM KACYKOM. KTÓRY KLUCZYK ZAOPIEKUJE SIĘ TĄ AUTOSTRADĄ JAK JUŻ JĄ SUWEREN ZAFUNDUJE ?
Wróć na i.pl Portal i.pl