Berlin ma być uprzejmym miastem

    Berlin ma być uprzejmym miastem

    IAR

    Aktualności

    Aktualności

    Władze Berlina rozpoczynają kampanię uprzejmości, która ma pomóc w zerwaniu z dotychczasowym wizerunkiem miasta. W całych Niemczech mieszkańcy stolicy często uchodzą bowiem za ludzi niesympatycznych, wręcz gburowatych.
    W akcję zaangażowało się dobrowolnie około tysiąca policjantów i dwóch tysięcy pracowników komunikacji miejskiej, a także taksówkarze, kelnerzy i urzędnicy.

    Chętni otrzymają znaczek z literą "i", oznaczający, że gotowi są udzielić pomocnych informacji. Policjanta lub kierowcę autobusu będzie można zapytać o drogę, bez narażania się na nieprzyjemności. Berlińczycy są bowiem powszechnie uważani za gburów, a znane w całych Niemczech określenie "berlińska gęba" jest symbolem nieuprzejmości.

    Nawiązując do hasła, Senat Berlina nadał swojej akcji motto "Z sercem i z gębą". Kampanii uprzejmości pracowników sektora publicznego mają towarzyszyć plakaty i pocztówki reklamujące Berlin jako miasto przyjazne. Władze stolicy Niemiec chcą wydać 200 milionów euro na poprawę jej wizerunku.

    Podobna akcja została przeprowadzona w Berlinie w 2006 roku, podczas mistrzostw świata w piłce nożnej.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Nie przegap

    Wideo