Hosting bez zmartwień... czy istnieje? Tak!

    Hosting bez zmartwień... czy istnieje? Tak!

    Materiał Partnera Zewnętrznego

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Hosting bez zmartwień... czy istnieje? Tak!
    1/2
    przejdź do galerii
    Na polskim rynku istnieje ponad tysiąc firm oferujących hosting. Nie łatwo jest więc w tym gąszczu wybrać firmę, która spełni wszystkie wymagania i oczekiwania. A te, jak to zwykle w życiu bywa, są bardzo różne w zależności od preferencji. Są jednak takie argumenty, które powinien spełnić dobry hosting, czyli po prostu hosting bez zmartwień! Zacznijmy od początku...





    Dla właściciela strony (który często jest też właścicielem firmy, tudzież zarabia na swojej witrynie prywatnie) nie ma nic gorszego od niedziałającego serwera. Wiadomo – brak strony to brak wyświetlania reklam. Oprócz innych cech hostingu (o tych napiszemy dalej), bezawaryjność serwera jest najważniejszą cechą, jaką powinien mieć. Co istotne, nie ma większego znaczenia jaką gwarancję uptime oferuje firma (są firmy, które dają nawet 100% z założenia wprowadzając klienta w błąd – stuprocentowa dostępność jest w praktyce nie do osiągnięcia!). Najważniejsza jest wartość realna. Dla przykładu – co da nam w praktyce gwarancja uptime 99,9%, jeśli w rzeczywistości będzie ona niższa? Zazwyczaj w takich przypadkach dostaniemy co najwyżej przeprosiny od konsultanta. Warto skorzystać z doświadczonych, istniejących wiele lat firm, a samemu skorzystać z okresu testowego i ewentualnie gwarancji satysfakcji. Jedną z pierwszych w Polsce firmą oferującą taką gwarancję jest HostingHouse, który swoim klientom daje aż 30 dni na zwrot wpłaty:
    - Rzeczywiście, z jednej strony konkurencja, a z drugiej strony pewność jakości świadczonych przez nas usług sprawiła, że jako nieliczna firma serwerowa w Polsce już dawno wprowadziliśmy taką gwarancję – mówi Arkadiusz Paździora, CEO HostingHouse.pl. - Był to strzał w dziesiątkę, bo chwilę po nas, podobną gwarancję wprowadziły kolejne firmy.

    A co gdy klient stwierdzi, że jest niezadowolony np. po 40 dniach? - Takie sytuacje zdarzają się sporadycznie – tłumaczy Paździora, - ale uważamy, że klienta nie można trzymać na siłę i jeśli tylko wyrazi taką wolę, to zwrócimy mu pieniądze za niewykorzystany czas działania hostingu.

    Szybkość działania

    Z przeprowadzonych przez KISSmetrics badań wynika, że z każdą sekundą oczekiwania na załadowanie się strony tracimy około 7% konwersji, natomiast kiedy strona ładuje się powyżej 4 sekund 25% użytkowników rezygnuje z jej przeglądania. Warto więc przed zakupem skorzystać z okresu testowego hostingu, umieścić swoją stronę i sprawdzić w rzeczywistości jak długo zajmuje załadowanie strony. Nie wierzmy na słowo hostingodawcom, nawet jeśli są podparte wynikami testów (wszak mogą być one przeprowadzane w różnych, korzystnych dla siebie i niekorzystnych dla innych warunkach). Każda strona działa inaczej i najważniejsze jest, aby to ta nasza działała poprawnie i szybko.




    Ochrona przed spamem i atakami
    W czasach, gdy niemal każdy projekt ma swoją konkurencję i wroga, ważne jest, żeby nasza strona i poczta były odpowiednio chronione. Radzimy, aby zawsze sprawdzić jakie zabezpieczenia posiada hosting i czy w naszym przypadku będą one efektywne. Kto chciałby otrzymywać codziennie 1000 listów zawierających spam?

    Cena
    Rozpiętość cenowa usług hostingowych jest ogromna. Są hostingi darmowe, które w myśl zasady „nie ma nic za darmo” powinniśmy od razu odrzucić. Takie usługi prędzej czy później stają się darmowe, emitują reklamy lub po prostu upadają. Niestety, zdecydowana większość firm stosuje ceny promocyjne, które pozornie niskie w pierwszym roku użytkowania, stają się bardzo wysokie w kolejnych latach. Nie wierzmy więc w promocji (głównie tych największych firm) w stylu „hosting za 1 zł i pięć domen za 0 zł”, bo podobnie jak w przypadku darmowych hostingów, tak i tutaj niczego za darmo nie dostaniemy – firmy odbijają sobie te gratisy w kolejnych latach. Są też firmy, które prezentują swoje ceny fair: dziś i za rok i tylko takie radzimy wybierać.

    Wartości dodane hostingu
    Wspomniane wyżej cechy są bez wątpienia najważniejszymi argumentami, które powinny dać kupującemu do myślenia. Są też oczywiście parametry techniczne, których nie przeskoczymy – należą do nich powierzchnia i transfer. Oczywiście w tym miejscu warto spojrzeć na to z punktu widzenia ekonomicznego, bo jeśli strona i poczta zajmują łącznie np. 500MB, to nie warto płacić za nielimitowaną przestrzeń (która nielimitowana jest oczywiście tylko z marketingowego punktu widzenia – o ile nam wiadomo, nikt jak dotąd nie wynalazł dysków twardych „z gumy”, które posiadałyby nieograniczoną powierzchnię danych) – w takim wystarczy konto z limitem 1GB (które dla przykładu we wspomnianym HostingHouse.pl kosztuje 30,75 zł brutto rocznie!). Oprócz tego warto jeszcze spojrzeć na wartości dodane, jakimi są np. autoinstalatory skryptów (wszelkiego rodzaju kreatory stron, instalatory WordPress, czy sklepów internetowych), ale są to już rzeczy wymagane indywidualnie wg. potrzeb konkretnego klienta.

    Czytaj treści premium w Polsce Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Nie przegap

    Wideo