Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybory Parlamentarne 2015 r. Darmowy mecz, darmowe badania, czyli wyborcza kiełbasa

Marcin Darda
Witold Skrzydlewski do Sejmu kandyduje z listy PSL. Na plakatach ze swoją podobizną zapowiada mecz żużlowy
Witold Skrzydlewski do Sejmu kandyduje z listy PSL. Na plakatach ze swoją podobizną zapowiada mecz żużlowy Grzegorz Gałasiński
Kiedyś wyborcę częstowano kiełbasą wyborczą. Dziś może za darmo pójść na mecz drużyny jednego z kandydatów lub gratis zbadać słuch.

Witold Skrzydlewski, numer 20 na łódzkiej liście PSL, przyozdobił miasto plakatami z własną podobizną i zapowiedzią Speedway Show, czyli meczu żużlowego, który odbył się w minioną niedzielę. Zmierzyły się w nim drużyny Orła Łódź (sponsorowanego na co dzień przez Skrzydlewskego) oraz Vito Team (czyli ekipa doraźnie skompletowana przez tego samego Skrzydlewskiego). Mecz, zgodnie z zapowiedzią z plakatów, był dla widzów darmowy. Czy to nie podchodzi pod wyborczą kiełbasę?

PiS w Łódzkiem rejestruje listy. Znamy nazwiska kandydatów

- Co roku organizujemy darmowe wydarzenia, my ten żużel podnosimy z popiołów. Dzisiaj jest to dyscyplina sportu, na którą przychodzi w mieście najwięcej ludzi, na meczach nie ma policji, armatek wodnych, niecenzuralnych słów. Z racji tego, że naszą drużynę dopadła plaga kontuzji, sezon skończyliśmy wcześniej, nie załapaliśmy się do play-offów. Ale chcieliśmy się jeszcze raz pokazać kibicom, dlatego zrobiliśmy ten show - mówi Skrzydlewski, dodając, że przy okazji zbierane były pieniądze na odbudowę spalonego kościoła w Mileszkach...

Wybory parlamentarne 2015. Wybieramy najpopularniejszych kandydatów w Łódzkiem

Dopytujemy przedsiębiorcę, czy jego zdaniem plakaty reklamujące show nie podchodzą pod kampanię polityczną i jako takie nie powinny być finansowane w ramach limitu wyborczego. Skrzydlewski przyznaje, że zdjęcie, które widniało na reklamach, będzie też na jego plakatach, ale zaznacza, że jego wizerunek zawsze pojawiał się przy zapowiedzi tego typu imprez.

Asystent z pogotowia szefem kampanii Marka Działoszyńskiego

- A dlaczego ma nie być promocji mojego wizerunku? Pan daje miliony na klub? Ja daję. Gdybym organizował takie show po raz pierwszy, można byłoby mi zarzucić, że robię to pod wybory, ale że robię to cyklicznie, nie można mi tego zarzucać. Gdybym nie kandydował, ten mecz też by się odbył - obrusza się łódzki przedsiębiorca pogrzebowy.

W Łodzi pojawił się też banner, reklamujący bezpłatne badania słuchu. Twarzą akcji jest Karolina Kępka... kandydatka na posłankę z listy PO, na co dzień łódzka radna tej partii. I ona przekonuje, że bannery nie są ukrytą reklamą wyborczą.

Witold Skrzydlewski już oficjalnie kandydatem PSL [ZDJĘCIA]

- Z tą firmą współpracuję od dawna, a to, że banner pojawił się teraz, przed wyborami, wynika z wykupionego wcześniej abonamentu. Nie znikną tuż po wyborach, mogą być widoczne nawet jeszcze przez rok - mówi Karolina Kępka.

Radna Kępka przypomina też, że w poprzedniej kadencji Rady Miejskiej w podobnych akcjach wykorzystywano wizerunki innych radnych: Iwony Boberskiej i Joanny Kopcińskiej.

Wybory parlamentarne 2015. Ponad 500 chce do Sejmu i Senatu

Inny przypadek to możliwości, jakie daje sprawowanie określonego urzędu. Jak to działa, najlepiej pokazał rząd, przyjeżdżając na wyjazdową sesję do Łodzi i obiecując przeróżne lokalne korzyści. Ale i na mniejszą skalę można znaleźć przykłady z tego gatunku. Ot, choćby wsiadając do składu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Co kilka metrów ekran, a na ekranie marszałek województwa Witold Stępień. Oczywiście, zawsze można powiedzieć, że marszałek uosabia majestat województwa, które to województwo jest właścicielem ŁKA. Ale co się przy tym twarz marszałka wyborcom opatrzy, tego nikt mu nie odbierze...

Na tym tle wszelkiego rodzaju poczęstunki to już klasyka. Dariusz Joński poszedł w tym roku kampanijną ścieżką, utartą przez prezydenta RP Andrzeja Dudę, to znaczy o poranku częstował łodzian kawą. Aczkolwiek ciężko powiedzieć, kto tu dla kogo mógłby być mistrzem - wszak lider SLD w Łódzkiem częstował już w przeszłości grochówką, a także specjalną oranżadą, wyprodukowaną na potrzeby kampanii prezydenckiej w 2010 r.

Źródło x-news: Sondaż partyjny: Siedem partii w Sejmie. PiS wciąż z wyraźną przewagą nad PO (lektor)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki